Lego će početi prodavati kockice kodirane Brailleovim pismom kako bi pomogle slijepoj i slabovidnoj djeci da nauče čitati abecedu na dodir.
Lego kockice na Brailleovom pismu uskoro će biti dostupne za kupnju
Danski proizvođač igračaka nudi specijalizirane kockice, koje su testirane i razvijene u partnerstvu s organizacijama za slijepe širom svijeta, besplatno odabranim školama i službama za djecu s oštećenjem vida od 2020. godine.
Od sljedećeg mjeseca kupci će moći kupiti pakete kockica koje imaju klinove koji odgovaraju verziji brojeva i slova na brajici s ispisanom verzijom simbola ili slova ispod, za korištenje kod kuće, piše The Guardian.
Kockice će za sada biti dostupne na engleskom i francuskom govornom području.FOTO: PROFIMEDIA
Lego se nada da će ova inicijativa pomoći roditeljima i braći i sestrama da zajedno uče Brailleovo pismo, a paketi će sadržavati ideje za niz obrazovnih igara koje obitelji mogu igrati zajedno.
Dok neki Brailleovo pismo smatraju staromodnim, s obzirom na modernu tehnologiju koja može pretvoriti pisani tekst u izgovorenu riječ, slijepi odrasli kažu da vole slobodu obavljanja više zadataka čitajući prstima dok slušaju druge stvari.
Europska unija slijepih (EBU) kaže da poznavanje Brailleovog pisma vodi do boljeg pravopisa, čitanja i pisanja, pridonoseći višim razinama obrazovanja i boljim mogućnostima zapošljavanja za one koji imaju oštećen vid.
Dave Williams, ambasador inkluzivnog dizajna za RNIB, koji djeluje za slijepe i slabovidne osobe, rekao je da je poznavanje Brailleovog pisma pomoglo onima koji nisu mogli čitati da steknu neovisnost.
“Tko bi želio da ti se čita čestitka? A postoje stvari kao što su društvene igre, etikete i mogućnost čitanja djeci priče za laku noć – to je teško učiniti s računalom koje vam govori na uho” rekao je.
Williams je rekao da softver sada može pretvoriti tekst s prijenosnih računala i pametnih telefona u ispravno Brailleovo pismo putem izdignutih igala.
Rekao je da učenje ovog pisma putem Lega čini proces manje sporim i dosadnim, dok korištenje igračke “koju svi prepoznaju pridonosi tome da se dijete ne osjeća čudno. Ruši barijere.”
Lego kockice na Brailleovom pismu pomažu u socijalizaciji slijepe i slabovidne djece
Lisa Taylor, mama sedmogodišnje Olivie, rekla je za Guardian: “Olivia je prvi put otkrila Lego Brailleve kockice u školi i one su imale veliki utjecaj na njezinu znatiželju za tim pismom. Prije toga joj je bilo teško započeti sa simbolima, ali sada stalno napreduje.”
Olivia, koja je izgubila vid zbog tumora na mozgu u dobi od 17 mjeseci, rekla je: “Mogu se igrati sa svojom sestrom. Volim pisati, graditi i igrati igrice”.
Taylor je rekla da su kockice jednostavne za korištenje i da je Olivijina baka sada počela učiti brajicu zajedno sa samom Taylor, njezinim suprugom i njihovom četverogodišnjom kćeri koja vidi, Imogen.
Obitelj, koja živi u jugoistočnom Londonu, može jedni drugima ostavljati “bilješke” koristeći kockice postavljene na Lego ploče bez potrebe za korištenjem nezgrapnog pisaćeg stroja za Brailleovo pismo koji trenutno posuđuju, a tako mogu lakše pomoći Oliviji s domaćom zadaćom.
“Imati set kod kuće mijenja sve. Možemo se igrati zajedno kao obitelj, a ona može predstaviti brajicu svojoj maloj sestri na način na koji obje vole. Lego Brailleove kocke su joj dostupne, ali nisu drugačije za drugu djecu, tako da se može igrati i učiti kao i svako drugo dijete,” rekla je Taylor.
Paketi namijenjeni djeci od šest i više godina moći će se kupiti u šest zemalja engleskog govornog područja, uključujući UK, Irsku, SAD i Australiju, te pet zemalja francuskog govornog područja, uključujući Belgiju, Kanadu i Švicarsku. Sljedeće godine očekuje se lansiranje talijanske, njemačke i španjolske verzije. Sve su kockice u potpunosti kompatibilne s ostalim Lego kompletima.
Lego kaže da je ovaj potez dio nastojanja da svoje proizvode učini inkluzivnijima.
Rasmus Løgstrup, vodeći dizajner Lego Grupe za Brailleove kocke, rekao je da je tvrtka bila “preplavljena tisućama zahtjeva da kocke budu dostupnije širem krugu”.
Rekao je: “Znamo da je ovo snažna platforma za društvenu uključivost i jedva čekamo vidjeti kako obitelji postaju kreativne i zabavljaju se igrajući se zajedno“.
Nadamo se da će ovaj hvalevrijedan proizvod u budućnosti biti dostupan i u Hrvatskoj!
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Čim otvorite oči, ruke se već refleksno pružaju prema telefonu. Alarm utihne, a vi, napola još sanjivi, već kucate po ekranu. Provjeravate poruke, pregledavate Instagram, skrolate TikTok – a da i ne ustanete iz kreveta. Možda mislite: „Samo malo, brzo ću pogledati...“ No, što ako vam kažemo da upravo taj ‘mali trenutak’ može upropastiti cijelo jutro?
Petra Pinjuh danas je ime koje izaziva znatiželju i divljenje, ali njezin put do coacha za partnerske veze i seksulanost nije bio klasičan, niti očekivan. Iza nje stoji uspješna korporativna karijera, godine vođenja timova i postizanja ciljeva u svijetu prodaje, ali i duboka spoznaja da „savršeno“ izvana ne znači ispunjeno iznutra. Upravo to nezadovoljstvo, pomiješano s intuicijom i strašću za ljudskim odnosima, dovelo ju je do odluke da napusti siguran posao i zakorači u svijet koji mnogi još uvijek smatraju tabuom.
Ako ste milenijalac – osoba rođena između 1981. i 1996. godine – možda ćete se osjećati prozvano jer postoji fenomen koji je upravo vas stavio pod lupu: millennial pause.
Postoji trenutak na internetu koji otkriva više o našoj dobi nego sve ankete zajedno. Nije to filter, ni emoji, ni traper kroj iz ormara – nego način na koji pritišćemo “record” i kako se izgledamo u prvih par sekundi videa.
Ghosting, gaslighting, negging… kao da popis toksičnih ljubavnih trendova nije već dovoljno dug, na scenu je stigao još jedan – quiet dumping. Najkraće rečeno, riječ je o ljubavnom ponašanju koje kombinira pasivnu agresiju quiet quittinga iz poslovnog svijeta i emocionalnu okrutnost ghostinga, ali uz daleko suptilniju, dugotrajniju i često bolniju metodu prekida.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.