Kako bi mu pružio osvježenje na polovini životnog vijeka, Nissan vraća žutu boju karoserije svojem gradskom crossoveru Juke, što je odgovor na zahtjeve kupaca koji su obožavali tu boju na prvoj generaciji modela Nissan Juke.
Uz uvođenje nove žute boje karoserije, Nissanovi dizajneri i inženjeri uveli su i znatne promjene u unutrašnjosti modela Juke kako bi poboljšali doživljaj u vozilu, uz redizajniranu središnju konzolu i instrumentnu ploču. Osim toga, u unutrašnjosti su iskorišteni novi materijali i obloge te su osvježene oprema i završna obrada. Unaprijeđena je i povezanost automobila zahvaljujući većem zaslonu na dodir i novim značajkama.
Osvježenje na polovini životnog vijeka uključuje i uvođenje nove razine opreme, N-Sport, koja naglašava dinamična obilježja modela Juke, kako na vanjskom dijelu tako i na detaljima u unutrašnjosti.
Ponovno uvođenje žute boje karoserije u ponudu modela Juke odgovor je na želje kupaca kojima se ta boja jako svidjela kad je predstavljena na prvoj generaciji modela. Nijansa nove žute drukčija je od one na prethodnoj generaciji. U usporedbi s prethodnim modelom Juke, nova žuta malo je svjetlija, čime se postiže moderniji i upečatljiviji izgled.
Na novoj razini opreme N-Sport, učinak nove žute boje dodatno dolazi do izražaja zahvaljujući kontrastnom crnom krovu, kotačima, vanjskim retrovizorima, profilima blatobrana, prednjoj masci te A i B nosačima. Cjelokupni učinak unaprjeđuje vizualni dojam modela Juke te mu daje još više odvažnosti i još bolji stav.
„Kad smo prvi put predstavili drugu generaciju modela Juke, najčešće smo se susretali s pitanjem: ‚hoće li biti dostupan u žutoj boji?’”, rekao je Arnaud Charpentier, regionalni potpredsjednik Nissanova odjela za strategiju proizvoda i cijena, regija Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AIMEO).
„Jednostavno smo morali poslušati naše vjerne kupce modela Juke i ispuniti njihovu želju. Iskoristili smo priliku da na sredini životnog vijeka modela Juke uvedemo još neke promjene koje će poboljšati udobnost, praktičnost i doživljaj u vozilu za vozače i putnike”, dodao je.
Poboljšanja u unutrašnjosti za veću kvalitetu i povezanost
Povratak upečatljive žute boje karoserije u paletu modela Juke tek je početak. Doživljaj u vozilu poboljšan je zahvaljujući napornom radu dizajnerskih i inženjerskih timova Nissana.
Prva promjena koju postojeći kupci primjećuju kad sjednu za upravljač inačice Acenta ili više jest veći središnji zaslon multimedijskog sustava. Dijagonala mu sada iznosi 12,3 inča i okrenuta je prema vozaču za 8 ° kako bi mu i tipke na krajnjem rubu zaslona bile nadohvat ruke, ali i kako bi se dodatno naglasio dojam kokpita koji se iznimno sviđa kupcima modela Juke.
Kad se vozač smjesti za upravljač, primijetit će da je presvučen novim i glatkim materijalom nalik koži koji ima čišće linije i ugodniji je na dodir.
Iza upravljača smještena je instrumentna ploča u obliku TFT zaslona dijagonale 12,3 inča na kojoj se prikazuju brzina vozila i druge ključne informacije. Zaslon visoke razlučivosti (1920 x 720 piksela) omogućuje vozaču konfiguraciju ekrana kako bi se prikazivala kombinacija informacija po njegovoj želju.
Izgled instrumentne ploče nudi dva različita osnovna prikaza, pri čemu klasični prikaz uključuje dva brojčanika, a u središnjem se prostoru prikazuju dodatne informacije. Drugi, unaprijeđeni prikaz uključuje brzinu kretanja i brzinu motora na dva brojčanika koji su nagnuti i pružaju trodimenzionalnu perspektivu. Tako se dobiva veći središnji prostor za prikaz dodatnih informacija.
Na središnjem dijelu između brojčanika vozač može pregledavati upute navigacijskog sustava, uključujući karte, kao i podatke o potrošnji goriva, ekološkoj vožnji, tlaku u gumama i druge ključne informacije. Komande za upravljanje zaslonom smještene su na praktičnom mjestu na upravljaču.
Poboljšani multimedijski sustav uključuje intuitivniji početni zaslon koji korisniku omogućuje da prilagodi prikaz svojem ukusu kako bi uključio widgete za funkcionalnosti koje najčešće upotrebljava, baš kao na zaslonu pametnog telefona.
Osim toga, multimedijski sustav sada bolje prepoznaje glasovne naredbe i ima funkciju prepoznavanja prirodnog jezika. To znači da sustav raspolaže širim rasponom fraza i izraza koje može shvatiti kao naredbu te ignorira oklijevanja ili stanke u govoru. Uz bežično povezivanje na uslugu Apple CarPlay sad je dostupno i bežično povezivanje na uslugu Android Auto.
Usklađena žuta unutrašnjost
Nova upečatljiva žuta boja karoserije odrazila se i u unutrašnjosti u inačici N-Sport koja uključuje žutu liniju u obliku bumeranga koja se proteže uzduž gornjeg dijela instrumentne ploče, a zatim se spušta i uokviruje kućište novog središnjeg zaslona multimedijskog sustava i završava na zračnim otvorima.
Upečatljiva tema nastavlja se i na sjedalima koja su ukrašena žutim umetcima od reciklirane tkanine Alcantara® kako bi odgovarali novoj boji karoserije, a prekrivaju gornji vanjski dio sjedala te se protežu prema sredini na bočnim stranicama. Podnožje i naslon sjedala imaju upečatljiv uzorak, a naziv modela „Juke” utkan je na naslonu, u razini ramena. Žuti šavovi upotpunjuju odvažan izgled.
Razine opreme N-Connecta, N-Design i Tekna također imaju nova sjedala poboljšane udobnosti. Nova sjedala inačice N-Connect presvučena su novom tkaninom Kira Melange izrađenom od PVC-a s detaljima od tkanine koji odgovaraju umetcima s uzorkom.
Na modelima razine Tekna novi je materijal crni PVC s detaljima od PVC-a i s umetcima dijamantnog uzorka na podnožju i naslonu sjedala. Otvor na sjedalima koji unutrašnjosti daje sportski izgled smješten je iza glave putnika i ima crni ukrasni rub.
„Juke je hrabar i odvažan član obitelji Nissan. Glavni razlog za kupnju njegov je dizajn – kupci obožavaju njegov stil i odvažan karakter. Uživali smo u suradnji s kolegama u Nissanovu tehničkom centru u Europi i timom iz tvornice u Sunderlandu na razvoju nove žute boje za Juke koja će biti još odvažnija. Smatramo da će ponuda modela Juke u inačici N-Design s crnim krovom, bočnim retrovizorima i kotačima te uređenjem unutrašnjosti usmjerenim na vozača i prepunim tehnologije dati modelu onaj dodatni faktor. Njime ćemo osvježiti ponudu vozila – svi se članovi dizajnerskog tima raduju vidjeti prvi novi Juke na cesti,” izjavio je Matthew Weaver, potpredsjednik, Nissanov europski centar za dizajn.
Još praktičnija unutrašnjost
Druga poboljšanja u unutrašnjosti na svim razinama opreme modela Juke uključuju veći pretinac za rukavice koji sada ima obujam od 7,8 litara (6,6 litara kod inačica s upravljačem na desnoj strani). Naslon za ruku također je redizajniran tako da jamči još bolju potporu, a njegov asimetrični dizajn poboljšava dohvat za 25 mm bez potrebe za smanjenjem veličine držača za čaše. Podizni naslon za ruke skriva središnji pretinac za odlaganje, kao i na prethodnom modelu Juke. Međutim, poklopac sad ima i držač za do tri kreditne kartice.
Sve razine opreme novog modela Juke sad su opremljene električnom ručnom kočnicom, čime se osigurava maksimalni slobodni prostor između prednjih sjedala. Na hibridnoj inačici gumbi papučice e-Pedal i načina rada EV premješteni su na praktičniju lokaciju.
Počevši od razine opreme N-Connecta, sve su inačice opremljene podlogom za bežično punjenje dovoljno velikom za pametni telefon dimenzija sličnih iPhoneu 12 Pro Max. Osim toga, putnici u prednjem dijelu vozila na raspolaganju imaju USB-A i USB-C utičnice.
Tehnološki naprednim klincima (ili odraslima) na stražnjoj klupi svidjet će se dodatak USB-A i USB-C utičnica za punjenje koje će osigurati da njihovi uređaji budu potpuno napunjeni tijekom cijelog putovanja.
Dodatne nove boje karoserije
Iako će se povratak žute boje svidjeti obožavateljima modela Juke, ponuda boja karoserije doživjela je još pokoju promjenu. Prethodnu biserno bijelu zamijenila je nova nijansa, čijom se novom formulacijom postiže još čišća bjelina, a dodano je i više metalnih ljuskica kako bi se postigao jači biserni učinak.
Metalik crna boja također je dobila novu formulu. Nova je boja bogatija i tamnija. To se postiže korištenjem veće količine ugljično crnog pigmenta i zamjenom metalnih ljuskica staklenima, čime se dobiva više sjaja.
U tri najviše razine opreme modela Juke sad su dostupni novi kotači. Svaka razina opreme ima serijske kotače i nudi opciju alternative. Serijski kotači na razinama N-Connecta i N-Design posve su novi i svi imaju dizajn s pet krakova, ali dizajn je jedinstven za svaku razinu, s različitim tehničkim i geometrijskim izgledom. Opcijski kotači na razinama N-Connecta, N-Design, N-Sport i Tekna upečatljiva su alternativa od 19 inča, optimiziranih aerodinamičnih značajki.
Tu je i opcija guma malog otpora kotrljanja za 17-inčne kotače, dostupna na hibridnoj verziji razina opreme Acenta i N-Connecta.
Dodatni sustavi pomoći u vožnji
Osvježenje modela Juke donosi i sustav za upozorenje na izlazak iz prometnog traka. Sustav za održavanje vozila u prometnom traku serijski je uključen na razinama opreme N-Design, N-Sport i Tekna. Riječ je o sustavu koji prati položaj vozila Juke u traku, na primjer na autocesti, a kad se vozilo previše približi rubu traka obilježenom bijelim linijama, aktivira vibriranje upravljača kako bi vozaču skrenuo pozornost na to. Ako vozač ne ispravi putanju, vozilo intervenira i ispravlja smjer kako bi vozilo ostalo u traku.
Kako bi se iskoristile prednosti koje donosi visoka razlučivost središnjeg zaslona, razlučivost kamere za vožnju unatrag također je povećana, s 0,3 na 1,3 megapiksela. To znači da je vožnja unatrag sad još jednostavnija zahvaljujući jasnijoj slici, posebno u mračnijim uvjetima vožnje. Kamera za vožnju unatrag sad je serijski uključena u sve razine opreme modela Juke, dok je Around View Monitor, koji spaja slike s četiriju kamera smještenih po cijelom automobilu kako bi pružio pogled odozgo na položaj automobila tijekom parkiranja, dostupan na razini opreme Tekna.
U slučaju naglog kočenja zbog neočekivanog naglog zaustavljanja automobila ispred, kočiona svjetla sad će bljeskati kako bi upozorila vozača u vozilu iza.
Bez promjena u ponudi pogonskih sklopova
Juke nudi dvije opcije pogonskih sklopova. Elektrificirana opcija Juke Hybrid opremljena je Nissanovim motorom s unutarnjim izgaranjem, posebno razvijenim za rad u hibridnom pogonskom sklopu. Motor razvija 69 kW (94 KS) i okretni moment od 148 Nm.
Glavni električni motor proizvodi 36 kW snage (49 KS) i 205 Nm okretnog momenta, a tu je i 15 kW snažan visokonaponski elektropokretač-generator koji radi s pomoću invertera i baterije kapaciteta 1,2 kWh s tehnologijom hlađenja tekućinom.
Rezultat je toga pogonski sklop koji pruža 25 % više snage od aktualne benzinske inačice, uz smanjenje potrošnje goriva do 40 % u gradskoj vožnji i do 20 % u mješovitoj vožnji.
Ispod poklopca motora na opciji Juke koja nije elektrificirana smješten je učinkovit 1,0-litreni trocilindarski benzinski turbomotor DIG-T. Kompaktan je i lagan te zaslužan za zabavne vozne osobine modela Juke koje kupci očekuju. Proizvodi 117 KS i odlikuje se okretnim momentom od 180 Nm (200 Nm uz pretlak). Dostupan je u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, polugicama za promjenu brzina na upravljaču i tri načina rada (Eco, Standard i Sport) kako bi vozači mogli prilagoditi stil vožnje svim uvjetima i pritom se sjajno zabavljati.
„Osvježeni Nissan Juke unaprjeđuje svoje već dokazane vrline. Naši kupci obožavaju njegov upečatljiv dizajn, a sad će biti samo još privlačniji zbog povratka popularne žute boje u ponudu. Zahvaljujući novim materijalima u unutrašnjosti i još većoj povezanosti, udobnosti i praktičnosti, status modela Juke kao revolucionara i kultnog modela u segmentu gradskih crossovera snažniji je no ikad”, izjavio je Arnaud Charpentier.
13 godina proizvodnje u Ujedinjenoj Kraljevini
Osvježeni Juke sad se proizvodi u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu, gdje je konstruirano više od 1,3 milijuna primjeraka od predstavljanja originalnog modela 2010. Automobil će se proizvoditi na drugoj proizvodnoj liniji u tvornici, uz Qashqai.
Adam Pennick, potpredsjednik odjela proizvodnje u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu, izjavio je: „Naš se tim ponosi promatrajući kako najnoviji Juke silazi s proizvodne linije, a posebno nam je uzbudljivo vidjeti sjaj slavne žute boje koja se vratila nakon šest godina. Siguran sam da se naši prvoklasni timovi u proizvodnji i inženjerstvu raduju isporučiti automobil u skladu s visokim standardom kvalitete koji naši kupci vole i očekuju.”
Juke je sada četvrti model u nizu koji se najviše proizvodi u tvornici u Sunderlandu, iza Qashqaija, Micre i Primere. Prošlog je ljeta tvornica proizvela svoje jedanaest milijunto vozilo od početka proizvodnje 1986.
Kad se jutro polako razlije po Zagrebu, grad se budi u ritmu između snova i stvarnosti, a život postaje kolekcija trenutaka koji zaslužuju da ih zabilježimo. Upravo u tim prvim zrakama sunca, gdje svaka ulica skriva svoju priču, započinje mali dnevni ritual Dubravke i Donovana, spoj stila, slobode i elegancije. Njihova nova Fiat Grande Panda nije samo automobil; ona je pokretni dnevni boravak, svjedok svakog osmijeha, svakog pogleda i svakog mirisa grada koji se otkriva korak po korak. U HELLO! duhu, tu svakodnevicu pretvaramo u lifestyle, gdje moda, gastronomija, urbana avantura i elegancija vožnje postaju trenuci koji nadilaze običan dan i pretvaraju ga u priču koju vrijedi ispričati.
Luksuz je dugo bio sinonim za sjaj, visoki sjaj. Za komade koji blistaju pod reflektorima, za etikete koje se prepoznaju i prije nego što primijetiš sam proizvod. No posljednjih godina dogodila se tiha revolucija: ljudi su počeli otvarati prozore svojih života i dopuštati svježem zraku da promijeni pravila igre. Novi luksuz više nije ekskluzivan, nego uključiv. Nije bučan, nego smiren. Nije nešto što posjeduješ da bi impresionirao svijet, nego da bi olakšao život sebi. Jednostavnost je postala cool. I to ne kao trend, nego kao filozofija.
Internet je danas poput šarma na prvom spoju. Može djelovati očaravajuće, glatko i dotjerano izvana, ali čim shvatiš da je sve samo scenografija i prazna retorika, gubiš interes. Nema ništa privlačnije od veze u kojoj su stvari jasne, u kojoj je sve izrečeno bez muljanja, bez “vidjet ćemo”, bez šarenih fraza koje zvuče lijepo, ali ne znače baš ništa.
Savršeno izbrušeni smijeh na Instagramu, nedjeljni stol pun avokada koji se u stvarnosti već pretvorio u mrzovoljnu smeđu pastu, te “spontana” fotografija s plaže iza koje stoji dvadesetak pokušaja i jedan izgorjeli nos. Čini se da smo svi zajedno odigrali jednu dugačku predstavu idealnog života, ali publika se polako razilazi. Danas je u modi nešto sasvim drugačije. Novi luksuz je kada se više ne trudimo izgledati luksuzno.
U svijetu u kojem su marketinške parole ponekad jednako glasne kao sportski komentatori koji prenose finale, generacija Z i milenijalci mirno su podigli ruku i rekli: dosta nam je buke. Prestali su se paliti na prazna obećanja i „sjajne“ kampanje koje sjaje samo do trenutka kada otvoriš kutiju i vidiš da unutra zapravo nema ničega osim puno plastike i još više razočaranja.
Većina muškaraca mrzi peglanje jer je dugotrajno, monotono i često izgleda kao da vrijeme prolazi u prazno dok se bore s naborima na košuljama koji nikada ne žele surađivati. Srećom, postoji način da tu mržnju zamijenite osjećajem kontrole i učinkovitosti, a pritom ne žrtvujete niti jedan trenutak vašeg rasporeda. Xiaomi Handheld Garment Steamer dolazi kao mala revolucija za sve one koji žele izgledati besprijekorno, ali bez sat vremena provedenog u napetom držanju daske za peglanje.
Postoje automobili koji se voze… i oni koji se doživljavaju. MG Cyberster pripada potonjoj kategoriji — vozilo koje u trenu postaje glavna tema svakog događanja, a da nije ni upalilo motor. Futurističke linije, odvažne proporcije i detalji koji kao da su pobjegli iz najljepše skice automobilske budućnosti, pretvaraju ovaj električni roadster u objekt želje.
Neki još uvijek odbijaju prihvatiti, ali jesenske obaveze vratile su nas u užurbanu dnevnu rutinu! S prvim danima kalendarske jeseni ubrzali smo tempo, a uz novog pametnog pomoćnika poput najtanjeg preklopnog telefona na tržištu, HONOR Magic V5, multitasking i praćenje natrpanog dnevnog rasporeda znatno je lakše. Pokretan umjetnom inteligencijom i Googleovim asistentom Gemini, ovaj pametni telefon već je omiljeni gadget mnogima, pa tako i svestranoj Minei.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.