Unutar svijeta komunikacije, neki ljudi skloni su koristiti suvišne fraze kako bi ostavili dojam ili prikrili nedostatke.
Ovo ponašanje često može ukazivati na prekomjerno kompenziranje, kojim pojedinac pokušava nadoknaditi nedostatak samopouzdanja ili vještina.
U nastavku ćemo istražiti devet takvih suvišnih fraza koje često upotrebljavaju ljudi koji žele prikriti ili nadoknaditi nešto.
“Iskreno govoreći”
Ova fraza često se koristi kako bi se naglasila iskrenost govornika, ali može ukazivati na nedostatak povjerenja u vlastite riječi. Kada netko često koristi ovu frazu, to može sugerirati da osoba želi naglasiti svoju iskrenost zbog straha od potencijalnog nepovjerenja sugovornika.
“Ako iskreno kažem”
Slično kao i prethodna, ova fraza sugerira da govornik želi naglasiti svoju iskrenost, što može biti znak nesigurnosti. Upotreba ove fraze može otkriti nedostatak samopouzdanja u vlastite stavove ili izražavanje mišljenja.
“Bez uvrede, ali…”
Ova fraza često uvodi kritiku ili negativnu primjedbu, pokušavajući istovremeno umanjiti potencijalnu povredu osjećaja sugovornika. No, osobe koje često koriste ovu frazu često se trude balansirati između iskrenosti i straha od mogućeg sukoba, što može otkriti nesigurnost.
“Ne želim zvučati oholo, ali…”
Ova fraza unaprijed se ispričava kako bi ublažila dojam oholosti, što može ukazivati na nedostatak samopouzdanja. Osobe koje često koriste ovu frazu možda osjećaju potrebu da smanje vlastiti autoritet kako bi se uklopili ili izbjegli konflikte.
“Možda sam u krivu, ali…”
Ova fraza smanjuje autoritet govornika i sugerira da može biti riječ o nesigurnosti ili strahu od konfrontacije. Često se koristi kao mehanizam samozaštite kako bi se izbjegle moguće posljedice koje proizlaze iz donošenja čvrstih tvrdnji.
“Mislim da sam jedini, ali…”
Ova fraza sugerira osjećaj izolacije ili nedostatka podrške, što može proizaći iz nedostatka samopouzdanja. Osobe koje često koriste ovu frazu možda se suočavaju s potrebom da se distanciraju od svojih stavova kako bi izbjegle eventualno neprihvaćanje.
“Oprostite što ovo govorim, ali…”
Ova fraza djeluje kao vrsta isprike unaprijed kako bi se ublažile potencijalne negativne reakcije na izrečeno. Osobe koje često koriste ovu frazu možda se boje konflikta ili kritike te žele unaprijed ublažiti moguće nesuglasice.
“Moguće je da griješim, ali…”
Ova fraza ponovno ukazuje na nesigurnost i strah od izricanja čvrstih tvrdnji. Kada se ova fraza često koristi, može otkrivati osobu koja se boji izazivanja ili tvrdog stava te preferira ostati u neodređenom i manje izloženom položaju.
“Ne želim da ovo zvuči arogantno, ali…”
Ova fraza unaprijed se ispričava zbog mogućeg dojma arogancije, što može proizlaziti iz nedostatka samopouzdanja. Osobe koje često koriste ovu frazu možda se trude smanjiti dojam vlastite sigurnosti kako bi izbjegle negativne reakcije ili sukobe s drugima.
Ukratko, svaka od ovih suvišnih fraza nosi sa sobom određeni emocionalni teret i može ukazivati na potrebu za radom na samopouzdanju i iskrenijem izražavanju.
Dok miris svježe pripremljene kave svakodnevno ispunjava kafiće diljem regije, a baristi stvaraju male umjetničke radove u svakoj šalici, iza kulisa se sprema najveći događaj godine za ljubitelje kave i coffee profesionalce. Barcaffè Barista Cup 2025, najvažnije i najprestižnije regionalno natjecanje u pripremi kave, ponovno stiže u Zagreb, gdje će ove jeseni okupiti najbolje bariste iz Hrvatske, Slovenije, Srbije i Bosne i Hercegovine. Otvorene su prijave za peto izdanje Barista Cupa, a svi baristi koji se žele dokazati na najvećoj regionalnoj sceni imaju priliku prijaviti se do 31. kolovoza - putem video prijave kojom demonstriraju svoju stručnost, kreativnost i strast prema kavi.
U svijetu u kojem ti prijatelji više ne mogu poslati poruku da očekuju dijete, nego to moraš doznati preko konfeta i ružičastog dima od treće osobe s Instagrama – jasno je da je granica između života i performansa postala prilično mutna.
Nakon što smo raščlanili baby showere, gender reveal partyje i engagement photoshoote, vrijeme je da zavirimo u mračnu budućnost. U nju nas, polako ali sigurno, vode društvene mreže, reality kultura i vječna potreba da budemo „u trendu“. Jer ako nešto postoji na TikToku, uskoro će postojati i u dnevnoj sobi tvoje prijateljice iz Rijeke, Pariza ili Osijeka.
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Sigurno ste se barem jednom zatekli na plaži ili pored bazena dok pada kiša — kapljice lagano klize niz kožu, zrak miriše svježe, sve djeluje pomalo filmski… sve dok u daljini ne zagrmi. Tada nastupa pitanje: trebam li ostati u vodi ili potražiti zaklon?
Godišnji odmor trebao bi biti vrijeme bezbrižnog uživanja i punjenja baterija, ali za sve koji su svoj dom ili balkon pretvorili u malu džunglu, odlazak i nekoliko dana bez nje može značiti pravu dramu. Hoće li biljke preživjeti? Hoće li ih sunce ispeći, zemlja presušiti ili će lišće već nakon nekoliko sati početi venuti? To su pitanja koja nas prate dok se pakiramo ili se pokušavamo odmoriti, jer se ipak ne možemo u potpunosti isključiti.
Šuškanja su se pretvorila u uzbuđenje – od 31. srpnja u prodaji je novi parfem koji će promijeniti vašu predodžbu o slavnim mirisima. Najnježniji i najromantičniji do sada, Plush Vanilla donosi aromu koja mami osjećaje i budi najskrivenije uspomene.