HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Unatoč svom glamuru i šarmu, restoranska industrija vrvi od napetosti.

Nakon pandemije, s visokim troškovima i nedostatkom osoblja, područja trvenja su brojna. Restorani su morali pojednostaviti način na koji rade, preispitati što naplaćuju i koliko fleksibilno opslužuju goste.

Cijenjene britanske novine Guardian organizirale su panel na kojem je sudjelovalo šest food influencera, kuhara i gastroblogera kako bi utvrdili koji je restoranski bonton za 21. stoljeće. Ovo su njihovi savjeti.

Restoranski bonton: Psi u restoranu

Nitko ne želi sjediti pored mokrog, smrdljivog psa koji laje dok jedete. Ovdje postoji konsenzus.

Ipak, stručnjaci se ne mogu dogovoriti oko toga bi li psi trebali biti potpuno zabranjeni u restoranu ili se istrenirani psi mogu tolerirati. Pobornici toga smatraju da dobro odgojeni psi pridonose atmosferi restorana.

S druge strane, svi psi ostavljaju svoje dlake na podu, a vole i šapama doticati prostor za jedenje. Zbog toga je zaključak da je bolje ne voditi životinje u prostor u kojem se jede.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by KONG (@kongparis)

Naknade za rezervacije

Većina restorana koji traže rezervacije zahtijevaju da otkažete najkasnije dan ranije.

Ako ne otkažete, morat ćete platiti naknadu. Stručnjaci to smatraju normalnom praksom. Ipak ste restoranu naštetili time što netko drugi nije mogao rezervirati stol zbog vas.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by KONG (@kongparis)

Bi li bilo previše da restorani zabrane telefone?

Postoje restorani koji žele zabraniti gostima korištenje mobilnih telefona. Panel stručnjaka slaže se da to nije dobra ideja.

Restoran je tu da olakša, a ne diktira vaše iskustvo. Ako gosti skrolaju, umjesto da se fokusiraju na svoje prijatelje ili hranu, to je njihova stvar.

Zabrane korištenja telefona su neprovedive, koliko god neki od nas možda žudjeli za njima.

Restoranski bonton: Smiju li djeca mlađa od 12 godina u restoran?

Uz toliko restorana koji jure za obiteljskim novcem, mogli biste zamisliti da bi za neke bilo u redu zadržati fokus isključivo na odraslima, u hrani i atmosferi.

Ipak, to ne bi bilo bontonski u redu. Tradicionalni europski pristup restoranima uključuje prilagodbu djeci kao gostima. Ipak, imperativ je da roditelji kontroliraju svoju djecu.

Naime, govorimo o restoranu, ne o vrtiću.

Treba li odraslima dopustiti da jedu obroke s dječjeg jelovnika?

Slab apetit? Štedite novac? Sviđa vam se ponuda? Brojni su razlozi zbog kojih odrasla osoba može odabrati nešto s dječjeg jelovnika.

Važno upozorenje: cijena dječjih jelovnika je subvencionirani poticaj roditeljima i njihovoj kupovnoj moći. Restorani bi propali kad bi veliki broj odraslih jeo s dječjeg menija. Ako želite lagani obrok, postoje druga jela koja možete odabrati, a koja nemaju “popust”.

Ipak, zaključak je da je dopušteno naručivati s dječjeg menija ako baš morate Samo nemojte dolaziti uplakani mami i tati kad vaš lokalni restoran propadne.

Nije pristojno da restoran nema jelovnik na internetu

U 21. stoljeću stvarno ne postoji razlog da restoran glumi tajnost i da je nemoguće na internetu pronaći što se u njemu uopće nudi.

Takvi restorani djeluju previše pompozno i iritiraju. Ne vodite ilegalni rave party, nego restoran.

Je li u redu zamoliti kuhara da promijeni jelo jer vam se neki sastojak ne sviđa?

Tzv. “laki propusti” se mogu tolerirati – na primjer tražiti nestavljanje gljiva na pizzu je u redu.

Ali sastojci koji se kuhaju u jelima vrlo su različiti. Jela se pripremaju na veliko i, općenito, kuhinja nema vremena usred dana napraviti rižoto bez češnjaka ili luka, samo zato što gost ne želi da mu smrdi iz usta na spoju.

Zatražiti jela po narudžbi izvan jelovnika također nije u redu.

druge vijesti