Kad se sve zbroji i oduzme, 2024. godina protekla je u znaku sportskih putovanja, otkrivaju stručnjaci iz svijeta turizma koji su izračunali da je upravo ovaj tip putovanja pokrio čak 10 posto ukupnih putovanja u protekloj godini. Mega sportski događaji privukli su brojne gledatelje koji više ne žele gledati sport ispred malih ekrana već bukiraju letove i smještaj kako bi uživo prisustvovali spektaklu. Sportska putovanja tako su bila veliki hit 2024. godine.
Što su sportska putovanja?
Sportsko putovanje je baš ono kako i zvuči – turizam povezan sa sportskim događajima. Iako se može primijeniti na stvarno sudjelovanje u sportu – poput putovanja na natjecanja poput maratona, također se (još i češće) odnosi na gledatelje koji putuju na sportske spektakle.
Započevši s Eurom pa Svjetskim prvenstvom u kriketu, Wimbledonom, Olimpijskim igrama u Parizu i konačno Paraolimpijskim igrama, za ljubitelje sporta 2024. godina bila je ostvarenje snova, prenose strani mediji.
Bilo da se radilo o legijama nogometnih navijača koji su došli piti pivo i raspravljati o sportu ili profinjenih gledatelja Wimbledona i kriketa, ili pak raznovrsnog gledateljstva Olimpijskih igara, putnici u 2024. nisu štedjeli na onome što stručnjaci zovu sportska putovanja.
Ni taj porast potražnje nije bio ograničen na jednokratne turnire i događaje. Na primjer, finale Wimbledona 2024. dovelo je do skoka pretraživanja smještaja u samom Wimbledonu za 157 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, dok su susjedna područja Fulham i New Malden također zabilježila veću potražnju. Prema izvješću eDreams ODIGEO Year in Travel, sportski je turizam bio odgovoran za 10 posto globalnog turizma u 2024. godini.
U 2025. godini trend ne pokazuje znakove usporavanja, prema SkyScanneru, gotovo trećina osoba u dobi od 25 do 35 godina planira obilazak sportskih događaja sljedeće godine.
Japan i Južna Koreja, dvije azijske zemlje bogate kulturom i tehnološkim inovacijama, dijele slične društvene vrijednosti, ali svaka nudi jedinstveno putničko iskustvo.
Putovati Europom nikada nije bilo lakše ni jeftinije nego upravo sad! S porastom takozvanih niskobudžetnih aviokompanija poput Ryanaira i EasyJeta, brzo se može doći do raznih prijestolnica starog kontinenta za stotinjak ili manje eura.
Tony Cetinski upozorava svoje pratitelje na lažne profile koji koriste njegovo ime i traže novac, naglašavajući kako svakodnevno niču novi takvi profili.