To da će i obični ljudi jednom moći putovati u svemir oduvijek se činilo kao daleka budućnost.
Međutim posljednjih je godina „svemirska utrka milijardera“, u kojoj sudjeluju Jeff Bezos, Richard Branson i Elon Musk pokušavajući postati prvi koji će ponuditi komercijalne letove u svemir, pokazala da su odlasci u svemir bliže nego što smo mislili, iako nam se to još uvijek čini nevjerojatnim.
Jedan čovjek pokušava nešto drugačije
Dok se milijarderi svađaju oko toga tko će proizvesti moćniju raketu, jedan čovjek pokušava nešto drugačije. Vincent Farret d’Asties aeronautički je inženjer koji je većinu svoje karijere proveo pilotirajući, kako avionima tako i balonima na vrući zrak. Godine 2016. odlučio je spojiti svoju strast prema letenju sa željom za ekološkom održivošću te je stvorio Zephalto. Posvećen preobrazbi svemirskih putovanja, Zephalto predvodi inovativna istraživanja s ciljem da omogući putovanja balonom s niskim emisijama ugljika.
Vincent Farret d’Astiès, osnivač tvrtke ZephaltoFOTO: PROFIMEDIA
Tijekom posljednjih sedam godina, tvrtka je stvorila Céleste: kapsulu pod tlakom koju podiže stratosferski balon. Od kraja 2024. gosti će se moći ukrcati na balon i putovati na visinu veću od 25 tisuća kilometara, lebdeći visoko iznad 98 posto Zemljine atmosfere. Putovanje će trajati šest sati i omogućit će putnicima da uživaju u jedinstvenom epskom pogledu i svjedoče zakrivljenosti Zemlje.
Personalizirano luksuzno putovanje balonom
Putovanje će biti visoko personalizirano i luksuzno. „Personalizacija je ključna – iskustvo putovanja treba biti prilagođeno nečijim potrebama i osobnim preferencijama”, kaže Farret d’Astiès. Ova personalizacija će se očitovati u ponudi hrane i pića svjetske klase. Prije putovanja gosti će biti moći odabrati ručak iz užeg izbora kuhara s Michelinovim zvjezdicama, stvarajući doista jedinstveno iskustvo za svakoga.
Unutrašnjost svemirske kapsule u balonu CélesteFOTO: PROFIMEDIA
Minimalan ugljični otisak
Cilj tvrtke je „putovanje do zvijezda bez zagađenja, u skladu s prirodom, poput jedrenjaka na nebu.” Pokušavaju omogućiti putovanje u svemir uz ostavljanje što manjeg ugljičnog otiska. U praksi, za svemirski let balonom bit će potrebno samo oko 26,5 kg ugljika – koliko je potrebno za proizvodnju jednoga para traperica.
Postoji mjesto gdje se Alpe spuštaju prema moru, gdje se jezera skrivaju među planinskim vrhovima, a vjetar donosi mirise iz tri svijeta – talijanskog, slavenskog i germanskog. To mjesto zove se Friuli Venezia Giulia, i ono je sve što volimo u Italiji – u koncentriranoj, gotovo čarobnoj formi.
Vileta Juraga nalazi se u blizini srednjovjekovnog grada Bala, a udaljena je samo petnaest kilometara od Rovinja. Krasi ju prostrani bazen, predivan vrt, mir i spokoj.
Vis, Mljet, Korčula i Lastovo prekrasni su hrvatski otoci. Turisti ih obožavaju zbog mira, tišine, bogate povijesti, netaknute prirode i prelijepih plaža.
Provodeći godišnji odmor u Istri, ne možete pogriješiti jer ćete sigurno pronaći nešto što odgovara vašim željama i preferencijama. Polja lavande savršeno se uklapaju u čarobnu ljetnu priču.
U ljetnom periodu kada temperature neumoljivo rastu, pronaći ravnotežu između elegancije i udobnosti postaje pravi izazov. No, domaća glumačka zvijezda, koja je zasjala na sceni zahvaljujući popularnoj seriji Zabranjena ljubav, još jednom dokazuje da besprijekoran stil ne mora trpjeti zbog vremenskih (ne)prilika. Na najnovijoj fotografiji, utjelovljenje je ženstvenosti i sofisticiranosti u jednom modnom komadu – haljini domaćeg dizajna koju potpisuje Katarina Baban za svoj brend Lility by Katarina Baban.
Nakon što je s tri uzastopno rasprodana koncerta u zagrebačkoj Tvornici kulture ponovno potvrdio status jednog od najvoljenijih izvođača domaće glazbene scene, Matija Cvek napravio je nešto što nisu očekivali ni njegovi najvjerniji fanovi — otvorio je vrata svog privatnog svijeta i podijelio najnježniji obiteljski album do sada.
Na nedavnom događanju u organizaciji Poliklinike Milojević, među brojnim gostima pažnju je privukao jedan od najomiljenijih domaćih PR agenata – Mate Rončević iz renomirane agencije PRiredba. U skladu sa svojom prepoznatljivom estetikom, Mate je još jednom pokazao da stil nije samo odjeća koju nosimo, već produžetak karaktera i stava.
U modnom pejzažu u kojem se samouvjerenost ispisuje stilom, a luksuz nosi stav, Hana Hadžiavdagić Tabaković pojavila se kao vizualna oda ženstvenosti i smjelosti. Ovog puta zavodljivo elegantna, obučena u pripijenu haljinu s leopard uzorkom koja ističe svaki zavoj tijela s preciznošću haute couture skice, Hana je još jednom potvrdila svoju modnu dominaciju.