Ovo su znakovi da ste na pravome putu u životu
Možda se pitate jeste li na pravome putu u životu. Ovo su znakovi koji vam pomažu da utvrdite da jeste.
18 studenoga 2024
Na spektakularnoj proslavi u povodu našeg prvog rođendana, uz glazbu i ples do sitnih noćnih sati, brojna poznata lica prije fotografiranja na crvenom tepihu zastala su uz kutak Europskog parlamenta kako bi dali potporu kampanji Iskoristi svoj glas. Damir Kedžo, Ana Radišić, Joško Lokas, Tara Rosandić, Tihana Harapin Zalepugin, Dina Levačić, James Night - samo su neki od celebrityja koji su odlučili pozvati građanke i građane da 9. lipnja izađu na izbore za Europski parlament.
Zašto su oni važni, koje su glavne poruke kampanje, za HELLO otkriva voditeljica Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj, Maja Ljubić Kutnjak.
Najprije, još jednom čestitke na sjajnoj prvoj godini magazina HELLO! i zato smo kao Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj baš sretni što smo doprinijeli bogatom sadržaju zasluženog slavlja. Uz dobru zabavu, oduševilo nas je i to koliko je javnih osoba te večeri odlučilo podržati našu nestranačku, institucionalnu kampanju i na taj način podijeliti poruku o važnosti glasanja. Za nekoliko tjedana, 9. lipnja, očekuju nas Europski izbori. To je jedinstvena prilika za svaku građanku i građanina da oblikuje budućnost Europe te doprinese jačanju demokracije. Jer što više ljudi glasa, demokracija postaje snažnija. Vjerujemo da demokracija nije samo temeljno pravo već i zajednička odgovornost svih nas. Glasanje je najizravniji način korištenja te odgovornosti. Hrvatski građani biraju 12 od ukupno 720 zastupnika u Europskom parlamentu za sljedeće petogodišnje razdoblje. Oni će odlučivati o zakonima koji utječu na našu svakodnevicu.
Kampanja se provodi u svih 27 država članica i ima dvije dimenzije. S jedne strane informiramo građane što je sve Europska unija ostvarila u posljednjih pet godina, govorimo o opipljivim rezultatima. S druge strane osvještavamo važnost svakog glasa. U kampanju se diljem EU-a uključuju brojne kompanije iz privatnog sektora u okviru svog društveno odgovornog poslovanja, razna udruženja i javne institucije te brojne poznate osobe kroz čije aktivnosti naše poruke mogu doći do što većeg broja ljudi. Kampanju prilagođavamo hrvatskom kontekstu i provodimo je prije svega u razgovoru s građanima, diljem naše zemlje. Do te mjere da naziv Ureda možemo slobodno proširiti u Pop Up Ured Europskog parlamenta. Cijelo vrijeme smo u pokretu, nema dijela Hrvatske u kojem nismo bili proteklih mjeseci. Provodimo radionice i debate s građanima, a to ostvarujemo u suradnji s lokalnim organizacijama civilnog društva, školama, fakultetima, nacionalnim i lokalnim medijima te predstavnicima lokalne i državne uprave. Tako smo do sada, uz naše zagrebačke aktivnosti, posjetili brojne gradove i mjesta u Slavoniji, među ostalima Osijek, Vukovar, Vinkovce, Đakovo i Slavonski Brod, pa preko Bjelovara, Karlovca, Istre, Like išli i na jug do Zadra, Splita, Šibenika, ćakulali s građanima i na obali i na otocima, sve do Dubrovnika. I nismo još gotovi! Gdje god bili, uz određene lokalne specifičnosti, prioritetne teme koje građane zanimaju su jačanje gospodarstva i otvaranje novih radnih mjesta te borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti. Mladi ističu i važnost ravnopravnosti unutar društva, borbu protiv klimatskih promjena, zanimaju ih zapošljavanje i socijalne teme kao i politike stanovanja.
Rad na terenu je vjerojatno najljepši dio našeg posla uz koji se često vežu i brojne anegdote. One najdraže su nam kad svjedočimo pravim međugeneracijskim raspravama. Ponukani prijedlogom Europskog parlamenta da se dob za glasanje na Europskim izborima snizi na 16 godina, što je zaživjelo u Austriji, Belgiji, Njemačkoj i Malti (u Grčkoj se glasa u dobi od 17), i mladi i oni stariji imaju što za reći na tu temu. Ponekad neki naši umirovljeni sugrađani izraze skepsu o glasanju onih koji imaju 16 godina, pa u tom trenu mladi skoče i itekako brane tezu da su informirani i zreli donositi odluke. Ipak, svi se slažu da bi u obrazovni sustav trebalo uvesti više građanskog odgoja i općenito razvijati kulturu aktivnog građanstva, brige o zajednici ali i znanja o političkom sustavu i javnim politikama. Tada bi i više mladih bilo spremno glasati sa 16 godina. Kada vidim da s tribine mladi i oni iskusniji, koji se prije tog susreta nisu ni poznavali, izlaze ruku pod ruku i nastavljaju razgovarati, tada znam da svi ti prijeđeni kilometri vrijede truda.
Okosnica naše kampanje za poticanje izlaznosti birača je emotivan četverominutni dokumentarac čiji su protagonisti stariji Europljani koji su iz prve ruke iskusili promjene vezane uz demokraciju. Ti istaknuti pojedinci – koji su živjeli pod represivnim režimima ili su upoznali krhkost demokracije – željeli su prenijeti svoje osobne priče unucima i budućim generacijama.
Njihova zajednička svjedočanstva oblikuju poruku da glasanje nije nešto što bismo trebali uzimati zdravo za gotovo. Upravo to ističe slogan naše kampanje: „Iskoristi svoj glas. Ne daj da ti drugi kroje budućnost”.
Da, ovo je video koji nosi nestranačku poruku o tome da je demokracija kolektivna odgovornost. Ona nadilazi nacionalne granice, političke osjetljivosti i generacije. U ovim našim polariziranim vremenima to je lako zaboraviti, a naša kampanja osmišljena je da nas podsjeti na ono što nas ujedinjuje.
Posebnu pažnju posvećujemo radu s mladima – osim što nudimo brojne programe, nastojimo sve naše (digitalne) kampanje posebno prilagoditi toj, čini nam se, najzahtjevnijoj publici i biti na kanalima i platformama na kojima su oni najprisutniji. Stoga nas posebno veseli činjenica da je naš Ured, prema IPSOS-ovom istraživanju, generacija Z u Hrvatskoj tri godine zaredom ocijenila kao „najcool političku instituciju“. Osim digitalno, prisutni smo i na mjestima koja okupljaju mlađe generacije – tako smo, primjerice, na nedavnom festivalu Drito X u Zagrebu u interakciji s posjetiteljima doznali da će mnogima od njih ovo biti prvi Europski izbori i da namjeravaju izaći na njih.
Kad je riječ o mladima, svakako bih izdvojila i program „Škola ambasador Europskog parlamenta” koji se provodi u svim državama članicama – u Hrvatskoj je uključeno više od 60 srednjih škola, u svim županijama. Više od 12 tisuća mladih na praktičan način, kroz iskustvo i projekte, uči o važnosti demokratske participacije i aktivnom građanstvu. Veseli nas što ti mladi, osim što su aktivni u svojim školama, zaista žive europske vrijednosti, ponajviše solidarnost, i sudjeluju u razvoju svoje lokalne zajednice.
Mnogi nam se jave i nakon završetka programa i kažu kako sudjeluju u udrugama, formalnim ili neformalnim inicijativama i aktivno se zalažu za svoja prava. Ohrabruje i uzlazni trend angažiranosti mladih u Europi: prema istraživanjima, gotovo 60 % njih aktivno je u svojim zajednicama te sudjeluju u organizacijama mladih.
U podizanju svijesti o aktivnijem životu u zajednici, posebice među mladima, pomažu nam brojni partneri među kojima su i kreatori sadržaja na društvenim mrežama. Nedavno su posjetili Europski parlament u Strasbourgu i razmijenili mišljenja sa svojim kolegama iz drugih zemalja, razgovarali sa zastupnicima u Europskom parlamentu i bolje se upoznali s radom institucije.
Prije svega, pozivam građane da se informiraju o kandidatima i kandidatkinjama za Europski parlament, njihovim programima i viziji Europe, kako bi donijeli informiranu odluku o tome za koga će glasati 9. lipnja. Ne zaboravimo da je lipanj ujedno i vrijeme korištenja starih godišnjih odmora, vikend putovanja te da kreće sezona koncerata na obali, stoga podsjećam sve čitatelje da, ako znaju da 9. lipnja neće biti u mjestu prebivališta, do srijede 29. svibnja mogu podnijeti zahtjev za glasanje izvan tog mjesta. Također, na našoj platformi Zajednoza.eu mogu se prijaviti za dobivanje podsjetnika za glasanje.
Što se tiče naših događanja, uz još popriličan broj gradova koje planiramo obići u Hrvatskoj, 9. svibnja tradicionalno obilježavamo Dan Europe na zagrebačkom Europskom trgu. Ove godine ćemo uz bogat glazbeni program imati i reviju kratkih europskih filmova iz raznih zemalja, a toga dana ujedno krećemo s odbrojavanjem posljednjih 30 dana do izbora u koje će biti uključene i brojne javne osobe. Ne smijem vam još sve otkriti, zato pozivam čitatelje da prate društvene mreže Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj i sve doznaju na vrijeme.
Bilo je to prije svega razdoblje obilježeno uzastopnim krizama. Europa se najprije bavila odgovorom na pandemiju i zdravstvenu krizu, potom posljedicama ruske agresije na Ukrajinu i potporom toj zemlji, a prvi put se dogodilo i da jedna država članica napusti EU. Energetska kriza i inflacija dodatno su u fokus stavile mjere za potporu Europljanima u suočavanju s rastućim životnim troškovima, kao i teme zelene tranzicije i energetske neovisnosti. Dominirale su i teme reguliranja digitalnih usluga i tržišta, paket klimatskog zakonodavstva, rodna ravnopravnost i transparentnost plaća čiji je cilj da su muškarci i žene jednako plaćeni za isti rad, potom borba protiv dezinformacija. Unija je donijela i revolucionarni zakon o umjetnoj inteligenciji, koji će osigurati njezin etički razvoj i primjenu, a i dugo očekivani pakt o migracijama i azilu, temeljen na solidarnosti i odgovornosti, uz istodobno puno poštovanje ljudskih prava.
Ovogodišnji europski izbori odredit će kako ćemo se zajedno suočiti s jednim od najizazovnijih trenutaka naše generacije. Prema posljednjem istraživanju Europskog parlamenta objavljenom u travnju, Hrvatska bilježi najveći porast interesa građana za Europske izbore u odnosu na 2019. godinu te smo, sa 61 % zainteresiranih, iznad EU prosjeka. Četiri od pet hrvatskih građana smatra da naša zemlja ima koristi od EU članstva. Uz ove uzlazne trendove, velika većina hrvatskih građana slaže se da je izlazak na birališta još važniji u aktualnom geopolitičkom kontekstu. Spomenute krize posljednjih godina te europski odgovor na njih ojačali su ulogu EU-a u očima građana. Stoga vjerujem da će i odaziv birača 9. lipnja biti veći nego 2019., kada je izlaznost u Hrvatskoj bila 30 %, a na razini EU-a 51 %.
Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj prije svega ima komunikacijsku ulogu. U svim državama članicama postoji ured poput našeg kako bismo građanima približili rad i ulogu Europskog parlamenta, jedine europske institucije čije predstavnike izravno biraju europski građani. Kontinuirano surađujemo i realiziramo projekte s obrazovnim ustanovama, brojnim organizacijama civilnog društva, predstavnicima medija i drugim partnerima, te promičemo zakonodavni rad zastupnika u Europskom parlamentu. Kada komuniciramo vrijednosti, politike i nerijetko kompleksnu prirodu EU zakona – koji su i naši zakoni – nastojimo govoriti jednostavnim jezikom, objasniti njihove učinke u svakodnevici – od zdravije hrane i sigurnijih proizvoda do općenito većih potrošačkih prava, sigurnije online kupovine, zaštite podataka, slobode kretanja, naših putničkih prava, jačih gospodarstava, ukidanja jednokratne plastike, prilika za studentske razmjene, borbe za rodnu ravnopravnost, slobodu medija… U proteklih deset godina organizirali smo više od 300 događanja i konferencija o temama o kojima se donose EU zakoni i koji čine Europu mjestom s najboljom kvalitetom života – o svemu tome razgovaramo i uključujemo građane u raspravu. Najnovija istraživanja pokazuju da je dvije trećine hrvatskih građana svjesno da EU utječe na njihov svakodnevni život. Krajnji cilj svih naših napora jest uključivanje što više ljudi u demokratski život Europe i veću izlaznost građana na Europskim izborima.
Ako se poznate Hrvatice pita, boja vina još uvijek je itekako u trendu.
21 studenoga 2024
Slavna pjevačica Nataša Bekvalac ostavila je bez daha sve prisutne na zabavi Gala Celebrities Night powerd by Hello x Story x Gloria kad se pojavila u haljini koja prekriva malo no otkriva puno stila.
21 studenoga 2024
U predblagdanskom ozračju restorana Zinfandel’s organizatori Fooling Around by Fuliranje: Esplanade Zagreb hotel, kreativna agencija Kokoš ili jaje i MPG agencija pretpremijerno su predstavili gastronomsku ponudu ovogodišnjeg izdanja najsofisticiranijeg adventskog događanja u Zagrebu.
21 studenoga 2024
Na tereasi kultnog zagrebačkog kafića Kinoteka osvanula je kupola u kojoj možete popiti toplu čokoladu ili vino dok uživate u retro pjesmama s gramofona, lampicama i cozy atmosferi.
21 studenoga 2024
Poznati glumac Dušan Bućan u 48. godini postao je otac, a radosnu vijest s ponosom je podijelio. Njegova supruga, bivša manekenka Sara Hdagha, u srijedu je u zagrebačkoj bolnici na svijet donijela zdravu djevojčicu kojoj su dali ime Zoa.
21 studenoga 2024