Sigurni smo da obožavate kititi jelku u društvu svoje obitelji, ili čak sami, no jeste li se ikad zapitali: Zašto kitimo božićno drvce? Ova tradicija nije započela u Velikoj Britaniji, a njezinoj popularnosti možemo zahvaliti princu Albertu.
Princ Albert, suprug kraljice Viktorije, bio je veliki fan Božića, a svojim je oduševljenjem vezanim za jelku uspio zaraziti svoju suprugu, a zatim i cijeli svijet.
Kažu da je za sve kriva jedna slika kraljevske obitelji, nastala na Božić 1848. godine.
Zašto kitimo božićno drvce i kakve veze s tim ima princ Albert?
Princ Albert odrastao je u Njemačkoj gdje je već postojala tradicija rezanja jelke i unošenja tog čarobnog drvca u dom za vrijeme blagdana. Stanovnici Njemačke i skandinavskih zemalja tako su htjeli unijeti malo života u turoban dom i razveseliti se tijekom strašnih, ledenih zima (tada nije bilo centralnog grijanja).
Princ Albert u srcu je čuvao tu tradiciju kad je stigao u Veliku Britaniju i postao savjetnik, a kasnije i suprug kraljice Viktorije.
1848. godine Veliku Britaniju putem novina obišla je slika kraljevske obitelji koja stoji ispred čarobno okićenog božićnog drvca, što je uskoro postao hit u Britaniji, ali i cijelom svijetu.
Princ Albert je imao običaj slati okićena božićna drvca u škole, a kao poznati kreativac i optimist svog vremena, pomogao je donijeti veselje i izgraditi brojne zanimljivosti diljem zemlje.
Posebno krilo na dvoru za božićne jelkePROFIMEDIA
Tako da odgovor na pitanje: “Zašto kitimo božićno drvce”, glasi – “Zbog princa Alberta!!”.
Kraljica Victorija pokrenula je još jednu tradiciju
Kraljica Victorija i princ Albert bili su ispred svog vremena, a svojom kreativnošću donijeli su mnoge promjene.
Kraljica Victorija zaslužna je za još jedan “veliki izum”, odnosno tradiciju, a to je nošenje bijele vjenčanice na dan vjenčanja.
Ona je osmislila i brojne protokole kojih se kraljevska obitelj pridržava i danas.
Kraljica Victoria i princ Albert svoja su božićna drvca kitili sami, za razliku od današnjih članova kraljevske obitelji.
U vrijeme kada gradska svakodnevica često ostavlja premalo prostora za odmor, Gorski kotar postaje sve privlačnija alternativa onima koji traže jednostavniji ritam i odmor od svakodnevice. Mrkopalj se ističe kao mirno, zeleno i dobro povezano mjesto, a nova kuća Silver House nadovezuje se na te vrijednosti kroz pristup koji spaja udobnost, toplinu i autentičan karakter gorskog kraja. Riječ je o obiteljskom projektu koji je zamišljen kao siguran i ugodan prostor za boravak te kao početna točka za istraživanje prirodnih ljepota koje okružuju ovaj dio Hrvatske.
Nova godina nosi nove tonove, a 2026. slavi nježnost i prozračnost u interijerima. Pantone je za boju godine odabrao Cloud Dancer (11-4201) – bijelu koja nije samo bijela. To je boja zraka u pokretu, smirena, a opet izražajna, koja prostorima daje dah i prostranost, a oku pruža spokoj i jasnoću.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Predsjednica Kreativne Istre i osnivačica Tijare govori nam o transformaciji Istre u međunarodnu destinaciju vjenčanja, snazi kreativnih industrija i emociji koja stoji iza svakog savršeno ispričanog eventa.
Zagrebačka frizerska scena upravo je dobila prostor koji izgleda kao da je stigao iz neke velike svjetske metropole. Raptur 2.0, smješten u Cankarevoj 15, donosi potpuno novo iskustvo ljepote – mjesto gdje se dizajn, umjetnost i frizerska filozofija stapaju u jedan doživljaj.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Pjevačica je pokazala originalne i uređene kadrove iz spota 'Dio mene' te iskreno progovorila o odluci da u javnosti još neko vrijeme sakrije trudnoću.