
Amadria Park Hotel Capital: Filmski ugođaj, glamur prošlih vremena i pjenušava svakodnevica
Od sofisticiranih poslovnih susreta do pjenušavog Bubble Bruncha - hotel nudi nezaboravan doživljaj za svakog gosta
14 studenoga 2025

Ime valute, euro, službeno je usvojeno 1995. godine. 1996. austrijski dizajner Robert Kalina pobjeđuje na natječaju za dizajn novih novčanica. Svaka od sedam novčanica karakteristične je boje. Na prednjoj strani prikazuje prozore i vrata, a na stražnjoj mostove. U prvotnoj verziji novčanice su prikazivale stvarnih europskih mostova poput Ponte Rialta ili Pont de Neuillyja. To se mijenja kako ne bi došlo do prijepora i svađa u EU.
Možete li se sjetiti što se nalazi na poleđini euro novčanica od 5, 10, 20, 50, 100, 200 ili 500 eura? Na poleđini svih tih novčanica nalaze se mostovi.
Svi ti mostovi se pak nalaze u gradiću Spijkenisse. Ovaj živopisan gradić nalazi se nadomak Rotterdama.
U vrijeme stvaranja eurozone i zamijene nacionalnih valuta jedinstvenom europskom valutom, bilo je 12 država članica Europske unije koje su u tome sudjelovale, međutim, novčanica je “samo” sedam.
Ideja je bila da se na poleđini novčanica eura prikažu mostovi kao simbol spajanja. U prvotnoj verziji, na novčanicama su bili prikazani stvarni europski mostovi poput Ponte Rialta ili Pont de Neuillyja. Kako ne bi bilo svađa između država o tome čiji je most ljepši i vrijedan ove časti da završi na novčanici eura, dogovoreno je da mostovi na eurima budu imaginarni.
Nacrtani su samo za potrebu dizajniranja izgleda nove valute, a u stvarnosti nisu postojali.
View this post on Instagram
Tada je jedan grafički dizajner iz Spijkenissea, Robin Stam, odlučio maštu pretvoriti u stvarnost i izgraditi te mostove.
Prozori i vrata koje vidimo na prednjoj strani novčanica simboliziraju europsku otvorenost i suradnju, dok mostovi na poleđini simboliziraju komunikaciju između naroda Europe, kao i Europe i ostatka svijeta.
Svaka novčanica izrađena je u nekom prepoznatljivom europskom arhitektonskom stilu, od klasike (5), romanike (10), gotike (20), renesanse (50), baroka i rokokoa (100), željezno-staklene arhitekture iz 19. stoljeća (200), do moderne arhitekture 20. stoljeća (500).


Od sofisticiranih poslovnih susreta do pjenušavog Bubble Bruncha - hotel nudi nezaboravan doživljaj za svakog gosta
14 studenoga 2025

U mjesecu u kojem se širom svijeta ponovno otvara razgovor o muškom zdravlju, Movember se nametnuo kao više od simboličnog uzgoja brkova. Postao je ritual introspekcije, podsjetnik da briga o sebi nije luksuz nego nužnost, i trenutak u kojem se mnogi vraćaju osnovama – onim tihim, svakodnevnim odlukama koje oblikuju našu rutinu, ali i našu dobrobit. U tom se ozračju prirodno nameće i pitanje osobne njege, koje L’Occitane godinama tretira s posebnom ozbiljnošću, razvijajući proizvode koji poštuju kožu jednako kao i prirodu iz koje crpe inspiraciju. Ove jeseni upravo se ta filozofija otkriva u novom svjetlu, zahvaljujući opsežnom rebrandingu koji je brendu dao pročišćen, luksuzniji izraz, bez odricanja od onog po čemu je uvijek bio prepoznat, autentične kvalitete i promišljene nježnosti prema okolišu.
14 studenoga 2025

Glumica je otkrila koliko joj je teško, ali i oslobađajuće bilo izgraditi život ispočetka te ispričala emotivan trenutak kada je prvi put ušla u svoj dom kao slobodna žena.
14 studenoga 2025

Juraj Zigman kreirao je custom kostim za svjetsku zvijezdu Meghan Trainor, koja je poželjela da na njezinoj turneji sve svjetluca.
14 studenoga 2025

Movember donosi razgovor o zdravlju muškaraca u brojnim kampanjama i na brojnim platformama, a ovaj mjesec donosi i neočekivanu priču o muškarcima koji ulaze u središte razgovora o ljepoti.
14 studenoga 2025