HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Možete li se sjetiti što se nalazi na poleđini euro novčanica od 5, 10, 20, 50, 100, 200 ili 500 eura? Na poleđini svih tih novčanica nalaze se mostovi.

Svi ti mostovi se pak nalaze u gradiću Spijkenisse. Ovaj živopisan gradić nalazi se nadomak Rotterdama.

U vrijeme stvaranja eurozone i zamijene nacionalnih valuta jedinstvenom europskom valutom, bilo je 12 država članica Europske unije koje su u tome sudjelovale, međutim, novčanica je “samo” sedam.

Novčanica eura simbol je vrijednosti Europe

Ideja je bila da se na poleđini novčanica eura prikažu mostovi kao simbol spajanja. U prvotnoj verziji, na novčanicama su bili prikazani stvarni europski mostovi poput Ponte Rialta ili Pont de Neuillyja. Kako ne bi bilo svađa između država o tome čiji je most ljepši i vrijedan ove časti da završi na novčanici eura, dogovoreno je da mostovi na eurima budu imaginarni.

Nacrtani su samo za potrebu dizajniranja izgleda nove valute, a u stvarnosti nisu postojali.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aboud Edilbi (@abd.edilbi)

Tada je jedan grafički dizajner iz Spijkenissea, Robin Stam, odlučio maštu pretvoriti u stvarnost i izgraditi te mostove.

Svaka novčanica eura predstavlja neki arhitektonski stil Europe

Prozori i vrata koje vidimo na prednjoj strani novčanica simboliziraju europsku otvorenost i suradnju, dok mostovi na poleđini simboliziraju komunikaciju između naroda Europe, kao i Europe i ostatka svijeta.

Svaka novčanica izrađena je u nekom prepoznatljivom europskom arhitektonskom stilu, od klasike (5), romanike (10), gotike (20), renesanse (50), baroka i rokokoa (100), željezno-staklene arhitekture iz 19. stoljeća (200), do moderne arhitekture 20. stoljeća (500).

€ mostovi

druge vijesti

tatjana dragović

Tatjana Dragović u najpoželjnijoj torbi ljeta: hrvatska modna ikona nosi Pradu kao svjetske fashionistice

Tatjana Dragović je danas više od bivše top‑model. Nakon blistave međunarodne karijere, usmjerila se na beauty industriju – osnovala je u Zagrebu LAB, prvi ekskluzivni beauty concept store u Hrvatskoj, u kojem se njome promiču globalni clean beauty brendovi poput Augustinus Bader, 111Skin i Ilia Beauty. Kao zaštitno lice svog koncepta, Tatjana svojim imidžem i stručnošću unosi stil i viziju u svijet njege kože – grad toliko inspirativan koliko i pretežito pariški ili londonski brendovi.

Celebrity Inspo

09 lipnja 2025