Odličan izložbeni program Zagreb Design Weeka oduševljava raznolikošću i inovacijama
Zagreb ovog rujna postaje prava meka za ljubitelje dizajna i kreativnih inovacija – dvanaesto izdanje Zagreb Design Weeka od 9. do 21. rujna otvara vrata svoje bogate izložbene priče u prostorima Jadran filma i odabranim partner lokacijama u centru grada. Prvih šest dana posjetitelji će imati priliku razgledati čak petnaest izložbi iz Hrvatske, Španjolske, Slovenije, Njemačke, Švicarske, Italije i Meksika, što jasno pokazuje kako ZGDW i dalje potvrđuje status međunarodne platforme kreativnosti.
Središnji događaj svakog izdanja je ZGDW AWARD, jedina međunarodna nagrada za dizajn u Hrvatskoj. Na ovogodišnjem natječaju sudjeluje 211 finalista, a pobjednike u šest kategorija bira međunarodni peteročlani žiri: prof. Zlatko Kapetanović, Siniša Sudar, Adam Johnston, Wolfgang Natlacen i Katalina Silva. Proglašenje pobjednika i svečana dodjela nagrada održat će se na otvorenju, u utorak, 9. rujna u 18 sati, u Jadran filmu.
Ovaj tjedan dizajna obiluje i tematski fokusiranim izložbama. Katalonija, ovogodišnja ZGDW regija u fokusu, predstavit će se s dvjema izložbama: „Disseny català“, pregledom stoljeća katalonske kreativnosti, te studentskom izložbom modnog dizajna „Rodne perspektive u modi“. Povodom obilježavanja 1.100 godina Hrvatskog Kraljevstva, domaću publiku očekuje i izložba Borisa Ljubičića „New Look Croatia“, gdje autor propituje vizualne simbole hrvatskog identiteta.
Modni entuzijasti neće propustiti izložbu „Slo(w) moda“, koja donosi rad troje mladih slovenskih dizajnera – Lan Krebsa, Gašpara Mariniča i Tanje Vidič – čiji radovi već kroče globalnom modnom scenom.
Međunarodna suradnja posebno dolazi do izražaja kroz izložbu „Poster Safari“, nastalu u partnerstvu sa Zurich Design Weekom, koja spaja vizualnu umjetnost i javni prostor. AR aplikacija omogućuje posjetiteljima da ožive plakate animacijama, a osam lokacija u centru Zagreba prenosi atmosferu švicarskog grada u hrvatsku prijestolnicu.
ZGDW donosi i inovativne pristupe povezivanja sporta, umjetnosti i dizajna – nogometni klub A.S. Velasca iz Milana, kojeg vodi Wolfgang Natlacen, pokazuje kako nogomet može postati totalno umjetničko djelo. Natlacen će u Zagrebu održati i predavanje, dok će multidisciplinarni meksički projekt „Lotería Califerne“ donijeti spoj ilustracije, pripovijedanja i kulturnog istraživanja Baja Californije.
Inovativnost se nastavlja i kroz food design, na izložbi „βIO⁻⁹∞LUDIC⁹“ Ivana Jakarića, koja spaja mikrobiologiju, gastronomiju i igru u interaktivno iskustvo fermentacije. Ljubitelji povijesti filma moći će uživati u izložbi plakata Jadran filma, uključujući Picassov plakat za „Bitku na Neretvi“ iz 1970., a edukativni program terrapija 3.0 osvještava utjecaj konzumerizma na okoliš kroz kritičke i provokativne radove studenata.
Ne smijemo zaboraviti ni povijest dizajna – izložba „Das Braun Design: Istraživanje nasljeđa inovacije“ prvi put u Hrvatsku donosi 63 arhivska predmeta iz tvorničke zbirke Braun, čime se promatra filozofija jednostavnosti, reda i sklada.
Završni segment programa posvećen je mladima i budućnosti dizajna – izložba fakulteta i škola „Gen Z“ okuplja studente iz 11 institucija, dajući im jedinstvenu priliku da predstave svoje radove i kreativna rješenja široj javnosti.
Dvanaesto izdanje Zagreb Design Weeka potvrđuje kako dizajn nije samo estetika, nego platforma koja spaja kulturu, edukaciju, tehnologiju i društvenu kritiku. Od globalnih inovacija do lokalnih talenata, od mode do hrane, od sporta do plakata – ZGDW 2025 nudi iskustvo koje nadmašuje očekivanja i poziva posjetitelje da sami postanu dijelom dizajnerskog narativa.
U vrijeme kada gradska svakodnevica često ostavlja premalo prostora za odmor, Gorski kotar postaje sve privlačnija alternativa onima koji traže jednostavniji ritam i odmor od svakodnevice. Mrkopalj se ističe kao mirno, zeleno i dobro povezano mjesto, a nova kuća Silver House nadovezuje se na te vrijednosti kroz pristup koji spaja udobnost, toplinu i autentičan karakter gorskog kraja. Riječ je o obiteljskom projektu koji je zamišljen kao siguran i ugodan prostor za boravak te kao početna točka za istraživanje prirodnih ljepota koje okružuju ovaj dio Hrvatske.
Nova godina nosi nove tonove, a 2026. slavi nježnost i prozračnost u interijerima. Pantone je za boju godine odabrao Cloud Dancer (11-4201) – bijelu koja nije samo bijela. To je boja zraka u pokretu, smirena, a opet izražajna, koja prostorima daje dah i prostranost, a oku pruža spokoj i jasnoću.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Predsjednica Kreativne Istre i osnivačica Tijare govori nam o transformaciji Istre u međunarodnu destinaciju vjenčanja, snazi kreativnih industrija i emociji koja stoji iza svakog savršeno ispričanog eventa.
Zagrebačka frizerska scena upravo je dobila prostor koji izgleda kao da je stigao iz neke velike svjetske metropole. Raptur 2.0, smješten u Cankarevoj 15, donosi potpuno novo iskustvo ljepote – mjesto gdje se dizajn, umjetnost i frizerska filozofija stapaju u jedan doživljaj.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Pjevačica je pokazala originalne i uređene kadrove iz spota 'Dio mene' te iskreno progovorila o odluci da u javnosti još neko vrijeme sakrije trudnoću.