Vraća nam se omraženi trend? Evo kako nositi peplum kroj u 2025.
Sjećate li se majica s peplumom koje smo svi obožavali prije petnaestak godina? E pa, čini se da bi nam se ovaj trend mogao vratiti na velika vrata – ipak, u nešto drukčijem izdanju.
Majice i topovi s peplumkrojem, koji se naglo širi na struku u obliku volana ili balona, nemaju baš najbolju reputaciju u modnom svijetu. Iako na elegantan način naglašavaju struk, u jednom ih je trenutku bilo uistinu previše – vjerojatno smo ih zato kolektivno odlučili “zamrziti” – slično kao i uske traperice.
Međutim, peplum kroj uistinu može izgledati odlično, a tome svjedoče njegova nova, modernizirana i nešto suptilnija izdanja.
Kako nosimo peplum u 2025.
Vjerovali ili ne, peplum zapravo ima dugačku povijest u svijetu ženske mode. Naime, dok se nosio još na raskošnim haljinama u 19. stoljeću, veliki povratak ovog kroja dogodio se još 80-ih. Tada se nosio na odjelima, kojima je dodao ženstvenu siluetu, istaknuvši struk. Nakon toga je na neko vrijeme pao u zaborav, a onda se 2010-ih vratio na majice, topove i bluze i to u prilično naglašenom izdanju, uglavnom u žarkim bojama i u kombinaciji s uskim hlačama ili pencil suknjom.
ScreenshotFOTO: Pinterest
Ipak, ove se godine vratio u suptilnijem izdanju, koje nam se, moramo priznati, baš sviđa. Peplum ćemo viđati na košuljama, sakoima i bluzama, a nosi se na široke hlače, maksi suknje i opuštenije komade poput traperica i tenisica.
O velikom povratku peplum kroja svjedočila je i njegova velika zastupljenost na ovogodišnjoj dodjeli SAG nagrada – haljine s ovim detaljem nosile su Demi Moore i Elle Fanning, i to na elegantnim crnim haljinama.
U svijetu preplavljenom trendovima koji dolaze i odlaze gotovo preko noći, često je izazov pronaći osobni stil koji nije tek preslika nečijeg Instagram profila ili trenutnog hypea.
U vremenu kada je svaka Instagram objava potencijalni trend, a svaka priča u shopping aplikaciji obećava instant modni makeover, lako je izgubiti vlastiti identitet i zamijeniti ga uniformiranim kombinacijama koje možda lijepo izgledaju na ekranu, ali ne odražavaju nas.
Postoji jedno nepisano pravilo u modnom svijetu koje je generacijama muškarce držalo pod strogim režimom boja i nijansi, pravilo koje je uporno tvrdilo da plava i crna nikada ne smiju biti prisutne rame uz rame u muškom stilu jer bi kombinacija tih dvaju tonova mogla stvoriti vizualni nesklad. No, vrijeme prolazi, a moda neumorno pomiče granice i mijenja pravila, pokazujući da ono što je nekad bilo greška, danas može postati izraz suptilne elegancije i modne sofisticiranosti.
Iako je ljeto iza nas i sunčeve zrake više ne griju s takvom neumoljivom energijom, uspomene na dane provedene na plaži još uvijek odjekuju u svježini kasnog poslijepodneva i mirisu soli u zraku, a zajedno s njima ostaju i tragovi modnih pogrešaka koje su, svjesno ili ne, mnogi muškarci činili dok su šetali uz obalu ili se pokušavali pokazati u svojoj najbolje odmjerenoj verziji ljetnog stila.
Odjeća nije samo funkcionalna potreba; ona je tiha poruka koju šaljemo svijetu, način na koji govorimo o svojoj osobnosti, samopouzdanju i stilu, a da pritom ne izgovorimo niti jednu riječ.
Postoji tanka, gotovo nevidljiva linija između zrelog, elegantnog stila i onog koji neprimjetno sklizne u zastarjelost. Muškarci koji su u određenom trenutku života pronašli “svoj način odijevanja” često ostanu zarobljeni u njemu, nesvjesni da se moda – i kontekst u kojemu se odijevamo – neprestano mijenjaju.
Sako je dugo bio simbol formalnosti – komad koji se iz ormara vadi samo kada prigoda zahtijeva „bolji dojam“: vjenčanja, poslovni sastanci, večere s dres-kodom.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.