Dorin Zelenika često je nosi: Kako je nastala slavna isprepletena torba koju obožavaju strane i domaće influencerice?
Isprepletena koža torbica Bottega Veneta danas je simbol luksuza - kako su osnivači te modne kuće došli na tu ideju?
23 siječnja 2024
INSTAGRAM: @DORINLUCISSIMA
23 siječnja 202417:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Luksuzna torba Bottega Veneta visoko je na listi želja brojnih žena, a u svom je ormaru imaju mnoge domaće influencerice, poput Dorin Zelenike i Izabel Kovačić.
Elegantna Dorin Zelenika fotografijama sa svog posljednjeg putovanja u Pariz podsjetila nas je da vam ispričamo modnu priču o legendarnom isprepletenom materijalu koji nije tako dizajniran zbog luksuza, već zbog potrebe.
Kako je nastala isprepletena torba Bottega Veneta?
Luksuzna talijanska modna kuća Bottega Veneta osnovana je 1966. godine, a danas je popularnija no ikad, zahvaljujući odličnom marketingu. Naime, isprepletene torbe te slavne modne kuće prije nekoliko godina su “sasvim slučajno” u privatnom životu počele nositi it-djevojke poput Kendall Jenner, Hailey Bieber i Rosie Rosie Huntington-Whiteley što je brzo zapelo za oko svim vodećim modnim influencericama koje su od tih torbica napravile modni dodatak koji svaka djevojka u trendu mora imati.
Sonja Kovač, Dorin Zelenika, Izabel Kovač i Adriana Ćaleta Car samo su neke od poznatih Hrvatica čijem se stilu žene vole diviti, a koje u svojim ormarima imaju hit torbice ovog slavnog brenda.
Tvrtka koja se od samog početka bavi izradom modnih dodataka od kože, rano u svom poslovanju osmislila je isprepleteni stil pod nazivom Intrecciato po kojem su i dan danas prepoznatljivi njihovi najtraženiji modeli.
Zašto Bottega Veneta torba u svojim najpopularnijim izdanjima izgleda tako kako izgleda?
Vjerovali ili ne, ispreplitanje kože u samom početku nije započelo zbog inovacije u dizajnu, već zbog potrebe.
U šezdesetim godinama šivaći strojevi kuće Bottega Veneta nisu bili dovoljno jaki da bi mogli kvalitetno šivati kožu.
Zato su osnivači brenda došli na ideju da će koristiti finu kožu, izrezati je na trakice te isplesti, a zatim zašiti iglom i koncem te tako stvoriti kvalitetne torbe od atraktivnog, i još važnije, jako izdrživog materijala, objašnjavaju stručnjaci s hvaljenog profila The Gestreon.
U svijetu preplavljenom trendovima koji dolaze i odlaze gotovo preko noći, često je izazov pronaći osobni stil koji nije tek preslika nečijeg Instagram profila ili trenutnog hypea.
U vremenu kada je svaka Instagram objava potencijalni trend, a svaka priča u shopping aplikaciji obećava instant modni makeover, lako je izgubiti vlastiti identitet i zamijeniti ga uniformiranim kombinacijama koje možda lijepo izgledaju na ekranu, ali ne odražavaju nas.
Postoji jedno nepisano pravilo u modnom svijetu koje je generacijama muškarce držalo pod strogim režimom boja i nijansi, pravilo koje je uporno tvrdilo da plava i crna nikada ne smiju hodati rame uz rame u muškom stilu jer bi kombinacija tih dvaju tonova mogla narušiti sklad i stvoriti vizualni nesklad, no vrijeme neumoljivo prolazi, a moda neumorno pomiče granice i mijenja pravila, pokazujući da ono što je nekad bilo greška, danas može postati izraz suptilne elegancije i modne sofisticiranosti.
Iako je ljeto iza nas i sunčeve zrake više ne griju s takvom neumoljivom energijom, uspomene na dane provedene na plaži još uvijek odjekuju u svježini kasnog poslijepodneva i mirisu soli u zraku, a zajedno s njima ostaju i tragovi modnih pogrešaka koje su, svjesno ili ne, mnogi muškarci činili dok su šetali uz obalu ili se pokušavali pokazati u svojoj najbolje odmjerenoj verziji ljetnog stila.
Odjeća nije samo funkcionalna potreba; ona je tiha poruka koju šaljemo svijetu, način na koji govorimo o svojoj osobnosti, samopouzdanju i stilu, a da pritom ne izgovorimo niti jednu riječ.
Postoji tanka, gotovo nevidljiva linija između zrelog, elegantnog stila i onog koji neprimjetno sklizne u zastarjelost. Muškarci koji su u određenom trenutku života pronašli “svoj način odijevanja” često ostanu zarobljeni u njemu, nesvjesni da se moda – i kontekst u kojemu se odijevamo – neprestano mijenjaju.
Sako je dugo bio simbol formalnosti – komad koji se iz ormara vadi samo kada prigoda zahtijeva „bolji dojam“: vjenčanja, poslovni sastanci, večere s dres-kodom.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.