Priče o kultnim torbicama: Skromni počeci i uspjeh torbe Gucci Jackie 1961
Torba Gucci Jackie 1961 veliki je hit i među današnjim trendsetericama, a proslavila ga je it-dama šezdesetih po kojoj je torba dobila svoje zvučno ime.
11 svibnja 2023
@xeniaadotons/@tamara
11 svibnja 202311:56
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Kad je riječ o torbicama koje su ostavile velik utjecaj na svijet mode, nemoguće je zaobići ikonski model slavne talijanske modne kuće koji se krije pod nazivom – Gucci Jackie 1961.
Torba s kratkom ručkom, u obliku polumjeseca ponovno je zaživjela na modnoj i društvenoj sceni zahvaljujući influencericama mlađih generacija. Novo zaštitno lice torbice Gucci Jackie 1961 je glumica Dakota Johnson, no svoj uspjeh može zahvaliti, naravno, jednoj i jedinoj Jackie Kennedy.
Danas kultna torbicaGucci Jackie 1961, svjetlo dana ugledala je pedesetih godina prošlog stoljeća, bez puno pompe i glamura. Bila je okarakterizirana kao “hobo torbica”, namijenjena nošenju preko dana. Nešto veća od modela koji poznajemo danas, Guccijeva torbica bila je idealna za “skitnice” koji su u nju mogli nabacati sve što im je potrebno za dan u pokretu.
Dua Lipa nedavno se počastila crvenom torbicom gucci Jackie 1961PROFIMEDIA
Početkom šezdesetih godina torbica je dobila novo ime – Constance te osvojila svoj najbitnijeg fana, Jackie Kennedy.
Jackie, koja je tad bila jedna od najvećih modnih influencerica svog doba, počela je pa nositi Guccijevu torbicu u obliku polumjeseca, a njezine obožavateljice vjerno su popratile taj modni trend.
Legenda kaže kako je Jackie na jednom putovanju u Italiju ušla u dućan modne kuće Gucci i zaljubila se u spomenutu torbicu na prvi pogled. Kupila je čak šest komada u različitim bojama kako bi ih mogla nositi i kombinirati uz različite odjevne kombinacije.
Sedamdesetih godina ta je slavna torba je smanjena na dimenzije koje poznajemo danas i napokon je dobila izgled kojem žene iz generacije u generaciju ne mogu odoljeti.
U svijetu preplavljenom trendovima koji dolaze i odlaze gotovo preko noći, često je izazov pronaći osobni stil koji nije tek preslika nečijeg Instagram profila ili trenutnog hypea.
U vremenu kada je svaka Instagram objava potencijalni trend, a svaka priča u shopping aplikaciji obećava instant modni makeover, lako je izgubiti vlastiti identitet i zamijeniti ga uniformiranim kombinacijama koje možda lijepo izgledaju na ekranu, ali ne odražavaju nas.
Postoji jedno nepisano pravilo u modnom svijetu koje je generacijama muškarce držalo pod strogim režimom boja i nijansi, pravilo koje je uporno tvrdilo da plava i crna nikada ne smiju hodati rame uz rame u muškom stilu jer bi kombinacija tih dvaju tonova mogla narušiti sklad i stvoriti vizualni nesklad, no vrijeme neumoljivo prolazi, a moda neumorno pomiče granice i mijenja pravila, pokazujući da ono što je nekad bilo greška, danas može postati izraz suptilne elegancije i modne sofisticiranosti.
Iako je ljeto iza nas i sunčeve zrake više ne griju s takvom neumoljivom energijom, uspomene na dane provedene na plaži još uvijek odjekuju u svježini kasnog poslijepodneva i mirisu soli u zraku, a zajedno s njima ostaju i tragovi modnih pogrešaka koje su, svjesno ili ne, mnogi muškarci činili dok su šetali uz obalu ili se pokušavali pokazati u svojoj najbolje odmjerenoj verziji ljetnog stila.
Odjeća nije samo funkcionalna potreba; ona je tiha poruka koju šaljemo svijetu, način na koji govorimo o svojoj osobnosti, samopouzdanju i stilu, a da pritom ne izgovorimo niti jednu riječ.
Postoji tanka, gotovo nevidljiva linija između zrelog, elegantnog stila i onog koji neprimjetno sklizne u zastarjelost. Muškarci koji su u određenom trenutku života pronašli “svoj način odijevanja” često ostanu zarobljeni u njemu, nesvjesni da se moda – i kontekst u kojemu se odijevamo – neprestano mijenjaju.
Sako je dugo bio simbol formalnosti – komad koji se iz ormara vadi samo kada prigoda zahtijeva „bolji dojam“: vjenčanja, poslovni sastanci, večere s dres-kodom.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.