Priče o kultnim torbicama: Skromni počeci i uspjeh torbe Gucci Jackie 1961
Torba Gucci Jackie 1961 veliki je hit i među današnjim trendsetericama, a proslavila ga je it-dama šezdesetih po kojoj je torba dobila svoje zvučno ime.
11 svibnja 2023
@xeniaadotons/@tamara
11 svibnja 202311:56
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Kad je riječ o torbicama koje su ostavile velik utjecaj na svijet mode, nemoguće je zaobići ikonski model slavne talijanske modne kuće koji se krije pod nazivom – Gucci Jackie 1961.
Torba s kratkom ručkom, u obliku polumjeseca ponovno je zaživjela na modnoj i društvenoj sceni zahvaljujući influencericama mlađih generacija. Novo zaštitno lice torbice Gucci Jackie 1961 je glumica Dakota Johnson, no svoj uspjeh može zahvaliti, naravno, jednoj i jedinoj Jackie Kennedy.
Danas kultna torbicaGucci Jackie 1961, svjetlo dana ugledala je pedesetih godina prošlog stoljeća, bez puno pompe i glamura. Bila je okarakterizirana kao “hobo torbica”, namijenjena nošenju preko dana. Nešto veća od modela koji poznajemo danas, Guccijeva torbica bila je idealna za “skitnice” koji su u nju mogli nabacati sve što im je potrebno za dan u pokretu.
Dua Lipa nedavno se počastila crvenom torbicom gucci Jackie 1961PROFIMEDIA
Početkom šezdesetih godina torbica je dobila novo ime – Constance te osvojila svoj najbitnijeg fana, Jackie Kennedy.
Jackie, koja je tad bila jedna od najvećih modnih influencerica svog doba, počela je pa nositi Guccijevu torbicu u obliku polumjeseca, a njezine obožavateljice vjerno su popratile taj modni trend.
Legenda kaže kako je Jackie na jednom putovanju u Italiju ušla u dućan modne kuće Gucci i zaljubila se u spomenutu torbicu na prvi pogled. Kupila je čak šest komada u različitim bojama kako bi ih mogla nositi i kombinirati uz različite odjevne kombinacije.
Sedamdesetih godina ta je slavna torba je smanjena na dimenzije koje poznajemo danas i napokon je dobila izgled kojem žene iz generacije u generaciju ne mogu odoljeti.
U svijetu preplavljenom trendovima koji dolaze i odlaze gotovo preko noći, često je izazov pronaći osobni stil koji nije tek preslika nečijeg Instagram profila ili trenutnog hypea.
U vremenu kada je svaka Instagram objava potencijalni trend, a svaka priča u shopping aplikaciji obećava instant modni makeover, lako je izgubiti vlastiti identitet i zamijeniti ga uniformiranim kombinacijama koje možda lijepo izgledaju na ekranu, ali ne odražavaju nas.
Postoji jedno nepisano pravilo u modnom svijetu koje je generacijama muškarce držalo pod strogim režimom boja i nijansi, pravilo koje je uporno tvrdilo da plava i crna nikada ne smiju hodati rame uz rame u muškom stilu jer bi kombinacija tih dvaju tonova mogla narušiti sklad i stvoriti vizualni nesklad, no vrijeme neumoljivo prolazi, a moda neumorno pomiče granice i mijenja pravila, pokazujući da ono što je nekad bilo greška, danas može postati izraz suptilne elegancije i modne sofisticiranosti.
Iako je ljeto iza nas i sunčeve zrake više ne griju s takvom neumoljivom energijom, uspomene na dane provedene na plaži još uvijek odjekuju u svježini kasnog poslijepodneva i mirisu soli u zraku, a zajedno s njima ostaju i tragovi modnih pogrešaka koje su, svjesno ili ne, mnogi muškarci činili dok su se kretali uz obalu ili se pokušavali pokazati u svojoj najbolje odmjerenoj verziji ljetnog stila.
Odjeća nije samo funkcionalna potreba; ona je tiha poruka koju šaljemo svijetu, način na koji govorimo o svojoj osobnosti, samopouzdanju i stilu, a da pritom ne izgovorimo niti jednu riječ.
Postoji tanka, gotovo nevidljiva linija između zrelog, elegantnog stila i onog koji neprimjetno sklizne u zastarjelost. Muškarci koji su u određenom trenutku života pronašli “svoj način odijevanja” često ostanu zarobljeni u njemu, nesvjesni da se moda – i kontekst u kojemu se odijevamo – neprestano mijenjaju.
Sako je dugo bio simbol formalnosti – komad koji se iz ormara vadi samo kada prigoda zahtijeva „bolji dojam“: vjenčanja, poslovni sastanci, večere s dres-kodom.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.