Zagrebački studio galerija KLET (Ilica 73), 22. i 23. studenog izložit će modni dizajn sarajevskog pop-up koncepta Naida, Nadira & Friends osnovanog s ciljem promoviranja bosanskohercegovačkog održivog dizajna i mode. Naime, u svijetu masovne konzumacije i proizvodnje želja im je afirmirati brendove kojima su ljudi i ekologija u srcu kreacija i koji su na određen način pokretači održive mode u Bosni i Hercegovini. Svaki komad koji izlazi iz njihovih radionica nosi duboko značenje, od izbora materijala do društvenog utjecaja. Utkana u njihove kreacije, ova značenja će postati zajedničko iskustvo, veza između kreatora, obrtnika koji ga je izradio i kupca. Njihove kreacije su potraga za značenjem koje nadilazi samu estetiku.
Tijekom dva dana imat ćete priliku vidjeti i kupiti unikatne komade od pet sarajevskih dizajnera čije kreacije odišu ekspresivnošću i jedinstvenošću kroz bogat asortiman ručno izrađenih odjevnih predmeta i modnih dodataka branda Wooly Rouge, originalnih i unikatnih ruksaka i torbi s potpisom brenda Kao Pao Shu, intrigantnih plisiranih suknji iz ateljea Lejle Hodžić i njenog brenda Mrak te ručno vezenih ilustracija ilustratorice Aleksandre Nine Knežević, osnivačice brenda Nina Mašina i mladog studenta sa sarajevske Akademije likovnih umjetnosti Sashe Mingassona.
Ovih pet lidera bosanskohercegovačke održive mode promovira vrijednost smisla u potrošnji. Svaki komad utjelovljuje duboko značenje i ohrabruje nas da razmislimo o našem izboru pri kupovini.
Wooly Rouge je brend kroz koji Nadira Škaljić Mingasson, dizajnerica i osnivačica brenda, i pletilje nevladine organizacije UdruŽene predstavljaju rezultat svog desetogodišnjeg kreativnog rada i usavršavanja. Jedinstvenost brenda Wooly Rouge leži u sinergiji umjetničkog i obrtničkog aspekta. Svaki proizvod odiše skladom, elegancijom i kreativnošću. Wooly Rouge slavi suštinu svake žene, ispreplićući jedinstvene veze u srcu odvažnih kreacija. Oslobođena od predrasuda, Wooly Rouge zajednica plete priče koje nadilaze modu i u kojima svaki bod oslikava autentičnost.
Kao Pao Shu, brend je Naide Begeta, bosanskohercegovačke dizajnerice s međunarodnom karijerom. Svojom strašću za istraživanje teksture i strukture, Naida Begeta daje život mnogim oblicima funkcionalnih suvremenih torbica i kolekcija odjeće Kao Pao Shu. Sposobnost da primjeni strukturnu i nekonvencionalnu teoriju dizajna na modu temelj je njenog kreativnog procesa, a rezultat su organska dizajnerska djela koja zrače samopouzdanjem i uzbuđenjem, ali i svestranošću i bezvremenošću.
Radovi Aleksandre Nine Knežević, koja stoji iza brenda Nina Mašina, odlikuju se čistom i suvremenom idejom, jednostavno komuniciraju internacionalnim vizualnim jezikom, a predstavljeni su kroz razigranu tipografiju i ilustraciju. Brend Nina Mašina u svijet modne kreacije ulazi kroz ručno vezene ilustracije na odjevnim predmetima.
Sasha Mingasson svoj čarobni svijet izražava kroz maštovite i intrigantne crteže koje pletilje prenose slobodnim vezom na majice i majice s kapuljačama. Rezultat tog zajedničkog kreativnog rada su potpuno unikatni komadi i prava umjetnička djela. U vremenu globalne uniformizacije i serijske proizvodnje u modi, Sasha i bosanskohercegovačke pletilje donose nam osvježenje svojom različitosti i slobodom izražaja.
Lejla Hodžić, kustosica, kostimografkinja i dizajnerica s internacionalnom karijerom stoji iza branda Studio Mrak. Svojom odjećom istražuje oblik, manipulira materijalima i stvara zanimljive strukturirane kreacije koje su prvenstveno i izrazito udobne. Odabir materijala i spontanost u modeliranju svakog pojedinačnog komada rezultira u nesvakidašnjim uradcima koji odišu jedinstvenošću.
Pristup dizajniranju i proizvodnji odjeće i modnih dodataka koji naglašava ekološku i socijalnu odgovornost, smanjenje negativnog utjecaja na okolinu i poštivanje radničkih prava podrazumijeva upotrebu ekološki prihvatljivih materijala, smanjenje otpada, reciklažu i ponovnu upotrebu materijala, ali i visoku kvalitetu i dugovječnost odjeće koju kupujete. Bosanskohercegovački brendovi koji će nam se kroz dva dana predstaviti u galeriji KLET ne samo da doprinose boljem svijetu, već i stvaraju dublju povezanost s kupcima, koji cijene transparentnost i odgovornost.
Samo sedam žena na svijetu smije nositi bijelo u prisutnosti pape, prema tradiciji koja se na talijanskom zove "il privilegio del bianco", odnosno "privilegij bijele boje".
Influencerica Gracie Abercrombie podijelila je jednostavan trik za sprječavanje boli tijekom nošenja štikli, koji zahtijeva samo flaster i 10 sekundi vašeg vremena.
Od kršenja kraljevskog protokola do nošenja odjeće sa skrivenim značenjem, Princeza Diana je ostavila trajan otisak svojim legendarnim stilom gotovo 27 godina nakon smrti.
Godišnji odmor trebao bi biti vrijeme bezbrižnog uživanja i punjenja baterija, ali za sve koji su svoj dom ili balkon pretvorili u malu džunglu, odlazak i nekoliko dana bez nje može značiti pravu dramu. Hoće li biljke preživjeti? Hoće li ih sunce ispeći, zemlja presušiti ili će lišće već nakon nekoliko sati početi venuti? To su pitanja koja nas prate dok se pakiramo ili se pokušavamo odmoriti, jer se ipak ne možemo u potpunosti isključiti.
Šuškanja su se pretvorila u uzbuđenje – od 31. srpnja u prodaji je novi parfem koji će promijeniti vašu predodžbu o slavnim mirisima. Najnježniji i najromantičniji do sada, Plush Vanilla donosi aromu koja mami osjećaje i budi najskrivenije uspomene.