
Ikona bez roka trajanja: Zašto su Levi’s 501 traperice vječni klasik?
Od rudnika do modne piste: kako su Levi's 501 traperice postale simbol stila, bunta i kulture – i opstale više od 150 godina.
01 kolovoza 2025
Otkrijte unikatne komade od sarajevskih dizajnera i podržite održivu modu uz ekološki svjesne kreacije u galeriji KLET 22. i 23. studenog.
15 studenoga 2024
Zagrebački studio galerija KLET (Ilica 73), 22. i 23. studenog izložit će modni dizajn sarajevskog pop-up koncepta Naida, Nadira & Friends osnovanog s ciljem promoviranja bosanskohercegovačkog održivog dizajna i mode. Naime, u svijetu masovne konzumacije i proizvodnje želja im je afirmirati brendove kojima su ljudi i ekologija u srcu kreacija i koji su na određen način pokretači održive mode u Bosni i Hercegovini. Svaki komad koji izlazi iz njihovih radionica nosi duboko značenje, od izbora materijala do društvenog utjecaja. Utkana u njihove kreacije, ova značenja će postati zajedničko iskustvo, veza između kreatora, obrtnika koji ga je izradio i kupca. Njihove kreacije su potraga za značenjem koje nadilazi samu estetiku.
Tijekom dva dana imat ćete priliku vidjeti i kupiti unikatne komade od pet sarajevskih dizajnera čije kreacije odišu ekspresivnošću i jedinstvenošću kroz bogat asortiman ručno izrađenih odjevnih predmeta i modnih dodataka branda Wooly Rouge, originalnih i unikatnih ruksaka i torbi s potpisom brenda Kao Pao Shu, intrigantnih plisiranih suknji iz ateljea Lejle Hodžić i njenog brenda Mrak te ručno vezenih ilustracija ilustratorice Aleksandre Nine Knežević, osnivačice brenda Nina Mašina i mladog studenta sa sarajevske Akademije likovnih umjetnosti Sashe Mingassona.
Ovih pet lidera bosanskohercegovačke održive mode promovira vrijednost smisla u potrošnji. Svaki komad utjelovljuje duboko značenje i ohrabruje nas da razmislimo o našem izboru pri kupovini.
Wooly Rouge je brend kroz koji Nadira Škaljić Mingasson, dizajnerica i osnivačica brenda, i pletilje nevladine organizacije UdruŽene predstavljaju rezultat svog desetogodišnjeg kreativnog rada i usavršavanja. Jedinstvenost brenda Wooly Rouge leži u sinergiji umjetničkog i obrtničkog aspekta. Svaki proizvod odiše skladom, elegancijom i kreativnošću. Wooly Rouge slavi suštinu svake žene, ispreplićući jedinstvene veze u srcu odvažnih kreacija. Oslobođena od predrasuda, Wooly Rouge zajednica plete priče koje nadilaze modu i u kojima svaki bod oslikava autentičnost.
Kao Pao Shu, brend je Naide Begeta, bosanskohercegovačke dizajnerice s međunarodnom karijerom. Svojom strašću za istraživanje teksture i strukture, Naida Begeta daje život mnogim oblicima funkcionalnih suvremenih torbica i kolekcija odjeće Kao Pao Shu. Sposobnost da primjeni strukturnu i nekonvencionalnu teoriju dizajna na modu temelj je njenog kreativnog procesa, a rezultat su organska dizajnerska djela koja zrače samopouzdanjem i uzbuđenjem, ali i svestranošću i bezvremenošću.
Radovi Aleksandre Nine Knežević, koja stoji iza brenda Nina Mašina, odlikuju se čistom i suvremenom idejom, jednostavno komuniciraju internacionalnim vizualnim jezikom, a predstavljeni su kroz razigranu tipografiju i ilustraciju. Brend Nina Mašina u svijet modne kreacije ulazi kroz ručno vezene ilustracije na odjevnim predmetima.
Sasha Mingasson svoj čarobni svijet izražava kroz maštovite i intrigantne crteže koje pletilje prenose slobodnim vezom na majice i majice s kapuljačama. Rezultat tog zajedničkog kreativnog rada su potpuno unikatni komadi i prava umjetnička djela. U vremenu globalne uniformizacije i serijske proizvodnje u modi, Sasha i bosanskohercegovačke pletilje donose nam osvježenje svojom različitosti i slobodom izražaja.
Lejla Hodžić, kustosica, kostimografkinja i dizajnerica s internacionalnom karijerom stoji iza branda Studio Mrak. Svojom odjećom istražuje oblik, manipulira materijalima i stvara zanimljive strukturirane kreacije koje su prvenstveno i izrazito udobne. Odabir materijala i spontanost u modeliranju svakog pojedinačnog komada rezultira u nesvakidašnjim uradcima koji odišu jedinstvenošću.
Pristup dizajniranju i proizvodnji odjeće i modnih dodataka koji naglašava ekološku i socijalnu odgovornost, smanjenje negativnog utjecaja na okolinu i poštivanje radničkih prava podrazumijeva upotrebu ekološki prihvatljivih materijala, smanjenje otpada, reciklažu i ponovnu upotrebu materijala, ali i visoku kvalitetu i dugovječnost odjeće koju kupujete. Bosanskohercegovački brendovi koji će nam se kroz dva dana predstaviti u galeriji KLET ne samo da doprinose boljem svijetu, već i stvaraju dublju povezanost s kupcima, koji cijene transparentnost i odgovornost.
Nakon što su oduševili publiku još jednom izvedbom kultne predstave Ekvinocijo u sklopu Dubrovačkih ljetnih igara, četvero prijatelja – Goran Višnjić, Zrinka Cvitešić i bračni par Filipović – pronašli su mirnu uličicu starog Dubrovnika kako bi se opustili i nazdravili uspjehu. Pod svjetlom lampica i uz smijeh, večer je tekla u ležernom, mediteranskom ritmu, daleko od pozornice, ali i dalje u središtu pozornosti prolaznika.
13 kolovoza 2025
Ibiza je sinonim za glamur, luksuzne zabave i iznenađenja – a jedno od njih ovog puta doživio je i Leonardo DiCaprio. Holivudski oskarovac, poznat po svojim legendarnim ulogama i jednako legendarnim ljetnim odmorima, našao se u neobičnoj situaciji kada ga španjolska policija nije prepoznala i zaustavila na ulazu u ekskluzivnu tequila zabavu.
13 kolovoza 2025
Nakon niza turbulentnih događaja i valova otkaza, Vanity Fair ulazi u novu eru – ali po cijenu koju malo tko očekivao. U redakciji legendarnog magazina, koja je godinama slovila kao bastion prestiža i glamura unutar Condé Nasta, vlada napeta atmosfera i osjećaj iscrpljenosti.
13 kolovoza 2025
Rak je znak čija prisutnost u svijetu ostavlja dubok i nezaboravan dojam. Njegova priroda je poput mora – duboka, promjenjiva, tajanstvena i beskrajno fascinantna. Susretnete li Raka, odmah osjetite njegovu sposobnost da osluškuje, razumije i reflektira. Iako možda djeluje povučeno ili rezervirano, u njemu se krije složen svijet emocija, empatije i intuicije, poput nevjerojatnog unutarnjeg svemira koji nikada ne prestaje stvarati i osjećati. Rak ne traži površnu interakciju; on želi dubinu, povezanost i osjećaj pripadnosti.
13 kolovoza 2025
Glumac otkrio kako mu je nakon incidenta s Johnnyjem Deppom zabranjeno zajedničko sudjelovanje u promotivnim aktivnostima.
12 kolovoza 2025