Modne kreacije slavnih dizajnera svakako su veličanstvene zbog vizije koja proizlazi iz njihovih kreativnih umova no rijetko se spominju spretne ruke krojača koje viziju pretvaraju u opipljivo remek-djelo. Ipak, svaki dizajner dobro zna što znači imati spretne krojačice i krojače u svom timu pa istim “majstorima zanata” često ostaje vjeran tijekom cijele karijere. Krojačica Karla Lagerfelda, Anita Briey, prava je ikona svijeta visoke, a danas vremešna gospođa spretnih ruku sudjelovala je i u postavljanju veličanstvene izložbe pod nazivom“Karl Lagerfeld: A Line of Beauty“, koju je Anna Wintour postavila u muzeju MET (The Metropolitan Museum of Art), u čast pokojnom dizajneru.
Anita Briey, omiljena krojačica Karla Lagerfelda
Ovih dana TikTokom je počeo kružiti video u kojem je Karlova vjerna krojačica Anita Briey snimljena kako uoči izložbe ponovno izrađuje kultnu ružičastu haljinu s motivom svijećnjaka, koju je Karl Lagerfeld osmislio krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća. Kako objašnjava sama Anita Briey, haljina je bila izgubljena jer ju je Karl Lagerfeld posudio za snimanje, no uoči izložbe organizatori su pronašli njezine fotografije i pozvali Anitu da napravi identičnu haljinu, koju je ona bez problema izradila, od savršene siluete u obliku tube do velikog zlatnog svijećnjaka koji prekriva prednji dio haljine.
Anita je naučila izrađivati “belle couture” kod same Mademoiselle Coco
Anita Briey pune je 42 godine radila za Karla Lagerfelda, a karijer je započela u Chanelu, gdje je radila od 1955. do 1966. “U to vrijeme Mademoiselle Coco je još bila živa i tamo sam naučila šivati belle couture”, govori Anita na snimci.
Zatim je prešla raditi za modnu kuću Chloe gdje je Karl Lagerfeld bio kreativni direktor. Tada već hvaljenom dizajneru se svidjelo kako ona radi i od tada ga je slijedila u koju bi god on modnu kuću otišao dizajnirati. “Čak me zvao da se vratim iz mirovine i dođem ponovno raditi za njega, i jesam”, otkriva Anita Briey.
Krojačica Karla Lagerfelda savršeno je razumjela njegove želje
Pokojni dizajner obožavao je Anitu Briey jer je bila vrhunski stručnjak, ali i zbog odlične komunikacije koju su odmah uspostavili. Anita je jednom prilikom otkrila kako je Karl Lagerfeld bio jedan od rijetkih dizajnera koji bi sjeo s krojačicama kad bi donio skice, i detaljno objasnio točno što želi. Nije volio ništa što je bilo jednostavno, no upravo je u tome ležala čar rada s modnim genijalcem.
“Kad bi nam rekao: ‘Dame, izvrsno odrađeno!’, to bi mi bilo najljepše”, otkrila je Anita.
Nakon niza turbulentnih događaja i valova otkaza, Vanity Fair ulazi u novu eru – ali po cijenu koju malo tko očekivao. U redakciji legendarnog magazina, koja je godinama slovila kao bastion prestiža i glamura unutar Condé Nasta, vlada napeta atmosfera i osjećaj iscrpljenosti.
Još jedan dan, još jedna "kontroverzija" iz kuhinje internetskih woke aktivista koje vrijeđaju – ni manje ni više nego – traperice. Da, dobro ste pročitali. Ovaj put na meti im je Sydney Sweeney, glumica koju svijet poznaje po sjajnim ulogama u serijama Euphoria i White Lotus, a sada i po, navodno, “problematičnim” trapericama iz kampanje American Eaglea.
U svijetu luksuzne mode, gdje se svaki potez mjeri u milijardama i svaka promjena izaziva seizmičke pomake u kreativnim krugovima, vijest da LVMH razmatra prodaju brenda Marc Jacobs zvuči kao kraj jednog poglavlja — ili možda početak mnogo uzbudljivijeg nastavka.
Kultni crveni potplat, simbol odvažnosti, luksuza i vječne elegancije, od kolovoza je napokon dostupan i hrvatskim zaljubljenicama u modu. Maison Christian Louboutin, sinonim za vrhunsku parišku sofisticiranost, otvorio je svoja web-shop vrata novim europskim tržištima, među kojima se od ovog mjeseca nalazi i Hrvatska.
Kada krajem kolovoza sunce obasja kamene stube pored Grand hotela Bonavia, Rijeka prestaje biti samo luka i kulturno središte – tada postaje prava prijestolnica mode. U petak, 29. kolovoza s početkom u 20.30 sati, 17. izdanje manifestacije Riječke stepenice ponovno donosi spoj visoke mode, mladih talenata, održivosti i kreativne ekonomije – potvrđujući status najvećeg modnog događaja u Hrvatskoj.
U doba kada se reklama ne mjeri prema estetskoj vrijednosti, nego prema razini ideološke podobnosti, američka glumica Sydney Sweeney — poznata po ulogama u serijama Euphoria i The White Lotus — uspjela je učiniti nešto gotovo zaboravljeno: nasmijati, zavesti i iznervirati "pravednike" jednim jedinim potezom markera.
Na vrhu piramide luksuza, gdje se glamur ne broji u karatima već u milijardama eura, nešto se opasno klima. LVMH – neupitni vladar modne industrije, sinonim za prestiž, kvalitetu i nedostižnu eleganciju – suočava se s krizom koja više nije samo „trenutna tržišna oscilacija“. Ovo je ozbiljan zaokret u narativu luksuza kakvog poznajemo. I to ne bilo kakvog luksuza, već onog pod čijim okriljem se nalaze imena poput Louis Vuittona, Diora, Celine, Fendija i Givenchyja.
Dok većina sportaša grmi snagom, on dominira tišinom. Dominik Livaković, čuvar hrvatske mreže i čovjek kojem se vjeruje kad sve ovisi o jednoj lopti, postao je zaštitno lice trećeg poglavlja globalne kampanje "Protect Your Craft" luksuznog brenda MACKAGE. Ovaj put nije riječ samo o odjeći – riječ je o filozofiji života.