Dario Vitale preuzeo je kreativno kormilo Versacea u proljeće 2025. godine u trenutku kada se činilo da brendu treba svježa energija. Donatella Versace preselila se u protokolarniju ulogu zaštitnog lica brenda, a modna javnost je s nestrpljenjem očekivala kako će se Vitale, oblikovan iskustvom u Miu Miu i Prada ekosustavu, obračunati s jednim od najprepoznatljivijih vizualnih identiteta na svijetu. Njegov prvi i na kraju jedini show — proljeće/ljeto 2026. — predstavljen tijekom milanskog tjedna mode u rujnu 2025. godine, bio je svojevrsna modna isprika i manifest u jednom. Hrabro je posegnuo za Versaceovom ikonografijom, ali ju je prožeo minimalističkijim, strožim, gotovo intelektualno distanciranim rukopisom koji je podsjećao na njegovu estetsku matricu iz Miu Miu razdoblja. Kritičari su ga istodobno hvalili zbog ambicije i napadali zbog nedovoljne “versaceovske raskoši”. Publika naviknuta na barokni glamur, mediteransku erotiku i zlato kao emocionalni jezik brenda nije uvijek mogla pronaći vlastiti odraz u njegovoj viziji.
I upravo u tom vremenskom procijepu između očekivanja tržišta i kreativnih ambicija brenda započele su se odvijati puno krupnije, strateški opipljivije promjene. Prada Group, dugi niz godina jedan od najutjecajnijih igrača u luksuznom segmentu, krenula je u proces akvizicije Versacea. Taj je proces, iako u početku promatran kao poslovna špekulacija, iz tjedna u tjedan dobivao jasne obrise i do kraja godine postao službena činjenica. Kada luksuzni konglomerat preuzme kuću s tako snažnom mitologijom, promjene neizbježno zahvaćaju sve slojeve strukture — od komercijalnih strategija do kreativne budućnosti. Novi vlasnik uvijek želi ispisati vlastiti rukopis, pa makar i kroz pažljivo odabrane kadrovske promjene.
U takvom kontekstu Vitaleov odlazak, najavljen za 12. prosinca 2025., djeluje gotovo neizbježno. Njegov mandat od devet mjeseci postao je svojevrsni most između starog i novog Versacea, ali i između dva poslovna svjetonazora koji samo prividno dijele modni jezik. Službene izjave brenda koristile su očekivano odmjerenu retoriku zahvale i profesionalne elegancije. Istaknuto je da je Vitale dao znatan doprinos tijekom “prijelaznog razdoblja”, fraza koja u modnoj industriji često znači mnogo više nego što se izravno izgovara. U diskretnoj tišini između redaka krije se jednostavna istina: akvizicije mijenjaju pravila igre, a kreativni direktori postaju simboli tih promjena.
Reakcije industrije bile su jednako slojevite kao i kontekst u kojem se odlazak dogodio. Dok su pojedini kritičari žalili za njegove smjele pomake i mogućnošću da se vizija razvije kroz nekoliko sezona, drugi su isticali da Versace vapi za kreativnim povratkom vlastitom DNK-u, za novom formulom koja će pomiriti glamur, snagu i suvremenu tržišnu dinamiku. Analitičari su odavno upozoravali da brend već godinama pokušava stabilizirati svoju tržišnu poziciju u segmentu gdje su konkurencija i volatilnost tržišta sve intenzivnije. U takvoj dinamici svaka sezona postaje važnija od prethodne, a svaka kreativna odluka mora se čitati i kao poslovna.
Vitaleov odlazak otvorio je oči javnosti prema još jednoj fazi ovog kompleksnog poglavlja: tko će ga naslijediti. Strukom već kruže špekulacije o mogućim imenima, dok se privremeno vođenje kreativnog odjela povjerava internom timu pod nadzorom izvršne uprave. Versace, sada pod vodstvom Prada Groupa, ulazi u razdoblje novih iščekivanja, novih mogućnosti i novih rizika. Na stolu se nalaze pitanja o smjeru brenda, o tržišnom pozicioniranju i o tome kako uskladiti nasljeđe Donatelle Versace s očekivanjima suvremenog luksuznog potrošača.
Dario Vitale odlazi kao lik iz kratkog, ali snažno odigranog čina. Njegov mandat možda nije trajao dugo, ali je osvijetlio svu složenost trenutka u kojem se povijest jedne modne kuće prelama pod pritiskom velikih poslovnih odluka. U svijetu u kojem se estetika oblikuje brzinom korporativnih akvizicija, Vitaleova epizoda ostaje podsjetnik da moda nikada nije samo odjeća, niti je kreativni direktor samo osoba koja dizajnira. Moda je uvijek odraz šire priče — priče o identitetu, vlasti, kapitalu i neprestanom pregovaranju između tradicije i promjene. Versace je sada u novoj epizodi, a Vitaleova uloga, koliko god kratka bila, postala je dio njezine suvremene povijesti.