Priča o luksuzu rođena iz nestašice: Znate li zašto Hermes ima narančaste kutije?
Narančaste kutije modne kuće Hermes, koja se ponosi najskupljim torbicama na svijetu, sam su pojam luksuza no vrlo je zanimljiva priča koja stoji iza odabira te upečatljive boje.
28 prosinca 2023
INSTAGRAM: @FASHIOLUXE_LOVER
28 prosinca 202309:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Luksuzna modna kućaHermes, osnovana daleke 1837. godine jedna je od najpoznatijih u svijetu u toj kategoriji. Kad ju je osnovao Thierry Hermes, tvrtka se bavila proizvodnjom sedla i kožne galanterije, a s vremenom je prerasla u brend za čijim modnim dodacima uzdišu žene diljem svijeta. Torbica Birkin celebrity je sama za sebe, a Hermes narančaste kutije i vrećice prepoznatljiv zaštitni znak onih koji su imali sreće obaviti shopping u trgovinama Hermes. Jeste li se ikad zapitali zašto Hermes ima narančaste kutije? Odgovor bi vas mogao iznenaditi!
Scena iz filma “Vrag nosi Pradu”
Znate li zašto Hermes ima narančaste kutije i vrećice
Svakako, narančasta boja mandarine danas izgleda luksuzno jer smo ju navikli povezivati s modnom kućom Hermes, no u vrijeme kad je odabrana za zaštitnu boju, zapravo je bila – najjeftinija.
Istinu o narančastim kutijama i vrećicama Hermes u kojima se kriju sami mali luksuzi otkriva Instagram profil The Gestreon, gdje možete pronaći razne informacije o luksuznim brendovima.
Dakle, zašto Hermes ima narančaste kutije?
1942. godine, u vrijeme Drugog svjetskog rata, nastala je nestašica najtraženijih kutija u krem boji. Dobavljač modne kuće Hermes morao se snaći i pronaći što je bilo dostupno, a narančasta je tada bila najmanje popularna boja kutija pa ih je mogao dobiti najviše i to po najpovoljnijoj cijeni.
Narančasta boja zadržala se u trgovinama Hermes i uskoro postala prihvaćena od mušterija, a danas simbolizira sam vrhunac stila i luksuz bez premca.
A što ako se u unutrašnjosti nalazi tamnoplava boja?
Priča o bojama i značenju ne staje na legendarnim narančastim kutijama. Samo najveći modni znalci znaju da ljestvicu luksuza kod kuće Hermes označavaju i boje koje se nalaze unutar kutije te da samo neki sretnici svoje modne dodatke dobivaju u kutiji koja ima unutrašnojst tamnoplave boje.
Naime, tamnoplava boja označava još jednu razinu prestiža te se u nju polažu samo custom made torbice Kelly i Birkin, koje, naravno, dolaze uz paprenu cijenu.
Narančasta kutija s tamnoplavom unutrašnjosti tako je i sama predmet želja onih koji sanjaju o čuvenim torbicama kuće Hermes.
Još jedan dan, još jedna "kontroverzija" iz kuhinje internetskih woke aktivista koje vrijeđaju – ni manje ni više nego – traperice. Da, dobro ste pročitali. Ovaj put na meti im je Sydney Sweeney, glumica koju svijet poznaje po sjajnim ulogama u serijama Euphoria i White Lotus, a sada i po, navodno, “problematičnim” trapericama iz kampanje American Eaglea.
U svijetu luksuzne mode, gdje se svaki potez mjeri u milijardama i svaka promjena izaziva seizmičke pomake u kreativnim krugovima, vijest da LVMH razmatra prodaju brenda Marc Jacobs zvuči kao kraj jednog poglavlja — ili možda početak mnogo uzbudljivijeg nastavka.
Kultni crveni potplat, simbol odvažnosti, luksuza i vječne elegancije, od kolovoza je napokon dostupan i hrvatskim zaljubljenicama u modu. Maison Christian Louboutin, sinonim za vrhunsku parišku sofisticiranost, otvorio je svoja web-shop vrata novim europskim tržištima, među kojima se od ovog mjeseca nalazi i Hrvatska.
Kada krajem kolovoza sunce obasja kamene stube pored Grand hotela Bonavia, Rijeka prestaje biti samo luka i kulturno središte – tada postaje prava prijestolnica mode. U petak, 29. kolovoza s početkom u 20.30 sati, 17. izdanje manifestacije Riječke stepenice ponovno donosi spoj visoke mode, mladih talenata, održivosti i kreativne ekonomije – potvrđujući status najvećeg modnog događaja u Hrvatskoj.
U doba kada se reklama ne mjeri prema estetskoj vrijednosti, nego prema razini ideološke podobnosti, američka glumica Sydney Sweeney — poznata po ulogama u serijama Euphoria i The White Lotus — uspjela je učiniti nešto gotovo zaboravljeno: nasmijati, zavesti i iznervirati "pravednike" jednim jedinim potezom markera.
Na vrhu piramide luksuza, gdje se glamur ne broji u karatima već u milijardama eura, nešto se opasno klima. LVMH – neupitni vladar modne industrije, sinonim za prestiž, kvalitetu i nedostižnu eleganciju – suočava se s krizom koja više nije samo „trenutna tržišna oscilacija“. Ovo je ozbiljan zaokret u narativu luksuza kakvog poznajemo. I to ne bilo kakvog luksuza, već onog pod čijim okriljem se nalaze imena poput Louis Vuittona, Diora, Celine, Fendija i Givenchyja.
Dok većina sportaša grmi snagom, on dominira tišinom. Dominik Livaković, čuvar hrvatske mreže i čovjek kojem se vjeruje kad sve ovisi o jednoj lopti, postao je zaštitno lice trećeg poglavlja globalne kampanje "Protect Your Craft" luksuznog brenda MACKAGE. Ovaj put nije riječ samo o odjeći – riječ je o filozofiji života.
U sezoni kada tražimo lagano, prozračno, promišljeno i lijepo – stiže MIAMIA. Novi hrvatski modni brend dizajnerice Mie Bakunić spaja jednostavnost, eleganciju i svrhovitost u kolekciji koja ne prati trendove, nego ritam žene koja zna što želi.
Od 25. do 31. kolovoza Zagreb postaje pozornica strasti, boja i ritmova – prvi put u povijesti stiže Fiesta Latina, festival koji u srce grada donosi energiju Caracasa, Rija i Buenos Airesa. Trg Josipa Jurja Strossmayera pretvorit će se u vrelo latino atmosfere, gdje se mirisi egzotične hrane stapaju s glazbom koja poziva na ples, a osmijesi stranaca i domaćih posjetitelja pričaju istu priču – onu o uživanju u životu.
Kada se radi o odvažnom i nezaboravnom festival looku, Nika Turković definitivno zna kako ostaviti bez daha. U ljetnoj noći, okružena svjetlima, glazbom i dobrom vibrom, pojavila se u kombinaciji koja briše granice između spavaće sobe i modnog piste. Glavni komad? Zavodljiva bijela satenska negliže spavaćica s romantičnim čipkastim rubom koja se na njenoj preplanuloj koži pretvara u čisti statement komad.
Dvadeset godina nakon što je ceruleanski džemper postao sinonim za modno prosvjetljenje, Vrag nosi Pradu vraća se – i to u izdanju koje već sada izaziva kolektivni modni delirij. Problem? Možda smo ga već vidjeli.