Woke moralisti bijesne zbog traperica, Sydney Sweeney im poručila – odrastite

U doba kada se reklama ne mjeri prema estetskoj vrijednosti, nego prema razini ideološke podobnosti, američka glumica Sydney Sweeney — poznata po ulogama u serijama Euphoria i The White Lotus — uspjela je učiniti nešto gotovo zaboravljeno: nasmijati, zavesti i iznervirati "pravednike" jednim jedinim potezom markera.

29 srpnja 2025

sydney sweeney american eagle
HELLO
HELLO! #HelloItsMe

U svojoj suradnji s brendom American Eagle, Sweeney je zasjala u jesenskoj kampanji pod nazivom “Sydney Sweeney Has Great Jeans”, igrajući se dvosmislenim sloganom koji spaja modne traperice (jeans) s genetikom (genes). U reklamnom videu glumica bez riječi ispravlja riječ “genes” u “jeans” — i odlazi. Jednostavno, duhovito, pamtljivo.

No, to je bilo previše za tzv. woke stražu društvenih mreža.

Kampanja je ekspresno proglašena “tonski promašenom”, “opasno bijelom” pa čak i — nevjerojatno ali istinito — “nacističkom propagandom”. Sve zbog slogana koji usputno aludira na dobru genetiku. Kao da je sama činjenica da netko dobro izgleda danas razlog za sram, a ne za reklamu.

sydney sweeney american eagle

Prava vrijednost ove kampanje nije u odjeći nego u stavu. U vremenu kada modni brendovi panično traže odobrenje nevidljivih cenzora na Twitteru, American Eagle i Sweeney rekli su: dosta je. Dosta je isprika, dodvoravanja i plitke simbolike koja vrijeđa zdrav razum. Umjesto toga, ponudili su samouvjerenost, ljepotu i ironiju — sve ono što “budne budale”, opsjednute vječnim traženjem uvrede, više ne znaju prepoznati.

sydney sweeney american eagle

I dok su se komentari na Instagramu i TikToku razdvojili poput Crvenog mora — s jedne strane optužbe, s druge oduševljenje — kampanja je postigla ono što današnje oglašavanje sve rjeđe uspijeva: postala je tema. Postala je stvarna. I, što je najvažnije, ostala je svoja.

Ne treba zaboraviti ni da će sav neto prihod od traperica iz kolekcije “Sydney Jean” biti doniran organizaciji koja pruža podršku žrtvama nasilja. No čak je i taj humani čin bio premalo za one koji žive od ljutnje, a ne od logike.

Sydney Sweeney nije “ubila woke oglašavanje”. Woke oglašavanje umrlo je samo od sebe — pod teretom vlastite praznine i pretjerivanja. Ona ga je samo zakopala — u trapericama i s osmijehom.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Sydney Sweeney (@sydney_sweeney)


druge vijesti

biljke za božić

Genijalni blagdanski pokloni koji rastu, traju i pričaju priču: Upoznajte čarobne kokedame brenda Hangin’ garden

Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.

Design

05 prosinca 2025