„Ovo je novo poglavlje za modu. Pravila se mijenjaju iznutra – i vjerujem da možemo ponuditi viziju mode koja utjelovljuje odlučnost, humanost i inteligenciju. Balenciaga već živi kroz svoju zajednicu, a ja želim postati dio tog duha, ispisati vlastito poglavlje u istoj priči“, izjavio je Piccioli za Vogue Runway i Vogue Business. Pierpaolo Piccioli nije nepoznato ime – riječ je o vizionaru koji je iznova definirao romantizam visoke mode tijekom svoje dugogodišnje vladavine u Valentino kući, gdje je od 2016. djelovao kao jedini kreativni direktor. Njegova kolekcija nakon odlaska Marie Grazie Chiuri odisala je neukrotivom maštom i dubokom emotivnošću, što mu je priskrbilo posebno mjesto u srcima modnih znalaca i kritike.
Njegov dolazak u Balenciagu najavljen je za 10. srpnja, neposredno nakon posljednje Demnine couture revije za kuću, iako će Piccioli već ranije započeti s radom na svojoj prvoj kolekciji, koja će biti predstavljena u listopadu. Bit će to jedan od najiščekivanijih trenutaka Pariškog tjedna mode u proljeće 2026.
„On je jedan od najtalentiranijih i najhvaljenijih dizajnera današnjice. Njegovo majstorstvo u visokoj modi, njegova autentična kreativna vizija i duboko poštovanje prema savoir-faire tradiciji čine ga idealnim izborom za Balenciagu“, izjavila je Francesca Bellettini, zamjenica glavnog izvršnog direktora grupacije Kering.
Iako se estetike Demne i Picciolija znatno razlikuju – jedan eksperimentalan, buntovan, drugi poetičan, pročišćen – Piccioli naglašava kontinuitet. „Želim poštovati prošlost – rad Nicolasa Ghesquièra i Demne. Priča Balenciage je priča o dizajnerima koje duboko cijenim. Ovo je više prijenos plamena nego igra glazbenih stolaca – i iznimno sam zahvalan što sam dio toga.“
Njegova povezanost s osnivačem kuće, Cristóbalom Balenciagom, ide i dublje: „Dolazim iz malenog mjesta, baš kao i Cristóbal. Znam što znači raditi posao koji voliš – to je privilegij. Balenciaga je kroz svoje oblike i siluete stvarao kulturu kroz kreativnost, uvijek pomičući granice.“
Piccioli, rođen u ljetovalištu Nettuno, studirao je književnost u Rimu, a zatim započeo karijeru u Fendiju uz Chiuri, prije nego je 1999. došao u Valentino. Taj je tandem obilježio novu eru za kuću, a nakon što je Chiuri 2016. prešla u Dior, Piccioli je ostavio neizbrisiv trag, vraćajući visoku modu njezinoj duhovnoj dimenziji.
Osjećaj za suvremenu romantičnost, kombiniran s dubokim razumijevanjem tradicije, čini ga savršenim vođom Balenciagine nove etape. Pogotovo s obzirom na to da se kuća 2021. vratila u couture vode – područje u kojem Piccioli blista.
„Zadržavamo jezik, ali mijenjamo stav“, rekao je jednom prilikom govoreći o tome kako se nositi s naslijeđem modnih divova. S obzirom na bogate, a još uvijek nedovoljno istražene Balenciagine arhive, moglo bi se dogoditi upravo to – redefiniranje klasike kroz poetski filter budućnosti.
Osim kreativnog uzleta, ovaj trenutak donosi i strateške promjene unutar Keringa. Grupa je prošle godine preuzela 30 % vlasništva nad kućom Valentino – dok je Piccioli još bio na njezinu čelu – s mogućnošću potpune akvizicije do 2028. godine. Modna karta Europe preslaguje se u tišini, ali s dalekosežnim posljedicama.
Balenciaga je unatoč izazovima, poput kontroverzija iz 2022. i općeg usporavanja luksuzne industrije, ostvarila snažan oporavak – zahvaljujući, između ostalog, uspjehu novih modela torbi i promjenama u vodstvu. Novi CEO Gianfranco Gianangeli i njegova desna ruka Nathalie Raynaud donijeli su stabilnost, a sada i Picciolijev dolazak dodatno učvršćuje kuću u samom vrhu globalne mode.
„Njegova kreativna vizija savršeno će interpretirati nasljeđe Cristóbala Balenciage, nadovezujući se na hrabru kreativnost, bogatu baštinu i snažnu kulturu kuće“, poručio je Gianangeli.
A što kaže sam Piccioli? „Spreman sam. Dovoljno sam se odmorio – sada je vrijeme da krenem.“