Met otvara najimpresivniju modnu izložbu desetljeća: “Umjetnost kostima” pretvara modu u vrhunsku umjetnost
U svijetu u kojem haute couture često pleše na rubu između zanata i umjetnosti, Metropolitanski muzej umjetnosti priprema trenutak koji će ući u povijest. Proljeće 2026. donosi nam “Umjetnost kostima”, prvu izložbu u potpuno novim, impresivnim galerijama Condé M. Nast, a modni svijet već bruji: moda se napokon uspinje na tron koji zaslužuje.
Kustoska superzvijezda Andrew Bolton, čovjek iza najposjećenijih i najdiskutiranijih izložbi o modi, ovaj put pomiče granice još hrabrije nego prije. Njegova vizija? Vratiti tijelo u središte — ne idealizirano, ne filtrirano, ne skriveno — nego stvarno, živo, povijesno, savršeno nesavršeno.
Moda kao umjetnost. Umjetnost kao moda. Granice? Više ih nema.
Bolton u ovoj izložbi spaja 5.000 godina umjetničke povijesti sa stoljećima odjevne izvrsnosti. Skulpture, renesansne slike, anatomski crteži i suvremena fotografija dijalogiziraju s couture kreacijama Comme des Garçons, Givenchyja, Fortunyja, Charlesa Jamesa i drugih modnih ikona. Rezultat? Vizualna poezija kakvu ni modni ni umjetnički svijet dosad nisu vidjeli.
Tijelo u prvom planu: trudna tijela, starija tijela, anatomska tijela, apstraktna tijela
Bolton ne bira samo ljepotu — bira istinu. Izložba slavi klasične proporcije, ali i buntovnu avangardu. Pokazuje trudnice, starije osobe, anatomiju tijela, mitološke figure, lutke, pa čak i fragmente tijela. U modnoj industriji koja još uvijek često favorizira nerealne standarde, ova je izložba snažna, skoro pa revolucionarna poruka: svako tijelo je tijelo umjetnosti.
Scenografija koja oduzima dah
Nove galerije Condé M. Nast jednako su zvijezda priče kao i izlošci. Manekenke su postavljene na monumentalne podije od dva metra, a njihova lica — zrcalna. Gledate haljinu, ali vidite sebe. Na trenutak svi postajemo dio izložbe, sudionici, promatrači i modeli istovremeno.
Živimo u vremenu u kojem moda više nije samo ono što nosimo — to je iskustvo
Upravo nam to iskustvo “Umjetnost kostima” želi pružiti. Ne stvarajući novu hijerarhiju, nego rušeći onu staru — onu u kojoj je moda bila “lakša” umjetnost. Bolton se tomu smije: “Kada smo maknuli podnaslov, bilo je kao skidanje steznika.” Moda se oslobađa, diše, stoji ravnopravno uz Michelangela i Rodina.
Zabilježite datum: ovo je izložba o kojoj će se pričati godinama
“Umjetnost kostima” otvara se 10. svibnja 2026., samo nekoliko dana nakon glamurozne Met Gale, i ostaje otvorena do 10. siječnja 2027. Zahvaljujući potpori Jeffa i Lauren Sánchez Bezos te brendova Saint Laurent i Condé Nast, spektakl je zajamčen. Ako postoji izložba zbog koje vrijedi planirati putovanje u New York — onda je to ova. I zapamtite: sljedeći put kad stanete pred ogledalo i zakopčate haljinu koja savršeno prati liniju tijela – vi ste dio iste priče koju Met napokon slavi.
Postoje večeri koje ne pristaju na prosječnost i trenuci koji traže dodatnu dozu stila, samopouzdanja i nenametljivog sjaja, a upravo takvim prigodama Högl pristupa s posebnom pažnjom, stvarajući cipele i torbe koje nadilaze ulogu modnog dodatka i postaju nosivi izraz osobnosti. U kolekciji osmišljenoj za svečane prilike, večernje izlaske i najluđu noć u godini susreću se bezvremenska elegancija, suvremeni dizajn, vrhunska izrada i iznimna udobnost, što je kombinacija koja definira moderni luksuz bez kompromisa.
Zara, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho i Zara Home službeno kreću s velikim zimskim popustima, a poznati su i točni datumi početka sniženja u fizičkim trgovinama i online.
Nova crvena capsule kolekcija haljina brenda LEXALEX osmišljena je kao snažna, ali pročišćena modna izjava. Svaki model spaja suptilan luksuz i samouvjerenu ženstvenost, stvarajući dojam koji ostaje zapamćen.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.
Najava filma Marty Supreme, novog ostvarenja produkcijske kuće A24 u režiji Josha Safdieja, privukla je pažnju javnosti iz neuobičajenog razloga – ne radnjom, ne glumačkom postavom, nego bojom. Točnije, intenzivnom nijansom narančaste koja se posljednjih tjedana sustavno pojavljuje u svim aspektima promocije filma, od crvenih tepiha do marketinških vizuala. Ta boja sada ima i ime: “Marty Supreme Orange”.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.