Met otvara najimpresivniju modnu izložbu desetljeća: “Umjetnost kostima” pretvara modu u vrhunsku umjetnost
U svijetu u kojem haute couture često pleše na rubu između zanata i umjetnosti, Metropolitanski muzej umjetnosti priprema trenutak koji će ući u povijest. Proljeće 2026. donosi nam “Umjetnost kostima”, prvu izložbu u potpuno novim, impresivnim galerijama Condé M. Nast, a modni svijet već bruji: moda se napokon uspinje na tron koji zaslužuje.
Kustoska superzvijezda Andrew Bolton, čovjek iza najposjećenijih i najdiskutiranijih izložbi o modi, ovoga puta pomiče granice hrabrije nego ikad. Njegova vizija? Vratiti tijelo u središte — ne idealizirano, ne filtrirano, ne skriveno — nego stvarno, živo, povijesno, savršeno nesavršeno.
Moda kao umjetnost. Umjetnost kao moda. Granice? Više ih nema.
Bolton u ovoj izložbi spaja 5.000 godina umjetničke povijesti sa stoljećima odjevne izvrsnosti. Skulpture, renesansne slike, anatomski crteži i suvremena fotografija dijalogiziraju s couture kreacijama Comme des Garçons, Givenchyja, Fortunyja, Charlesa Jamesa i drugih modnih ikona. Rezultat? Vizualna poezija kakvu ni modni ni umjetnički svijet dosad nisu vidjeli.
Tijelo u prvom planu: trudna tijela, starija tijela, anatomska tijela, apstraktna tijela
Bolton ne bira samo ljepotu — bira istinu. Izložba slavi klasične proporcije, ali i buntovnu avangardu. Pokazuje trudnice, starije osobe, anatomiju tijela, mitološke figure, lutke, pa čak i fragmente tijela. U modnoj industriji koja još uvijek često favorizira nerealne standarde, ova je izložba snažna, skoro pa revolucionarna poruka: svako tijelo je tijelo umjetnosti.
Scenografija koja oduzima dah
Nove galerije Condé M. Nast jednako su zvijezda priče kao i izlošci. Manekenke su postavljene na monumentalne podije od dva metra, a njihova lica — zrcalna. Gledate haljinu, ali vidite sebe. Na trenutak svi postajemo dio izložbe, sudionici, promatrači i modeli istovremeno.
Živimo u vremenu u kojem moda više nije samo ono što nosimo — to je iskustvo
I upravo to iskustvo “Umjetnost kostima” želi nam pružiti. Ne stvarajući novu hijerarhiju, nego rušeći onu staru — onu u kojoj je moda bila “lakša” umjetnost. Bolton se tomu smije: “Kada smo maknuli podnaslov, bilo je kao skidanje steznika.” Moda se oslobađa, diše, stoji ravnopravno uz Michelangela i Rodina.
Zabilježite datum: ovo je izložba o kojoj će se pričati godinama
“Umjetnost kostima” otvara se 10. svibnja 2026., samo nekoliko dana nakon glamurozne Met Gale, i ostaje otvorena do 10. siječnja 2027. Zahvaljujući potpori Jeffa i Lauren Sánchez Bezos te brendova Saint Laurent i Condé Nast, spektakl je zajamčen. Ako postoji izložba zbog koje vrijedi planirati putovanje u New York — onda je to ova. I zapamtite: sljedeći put kad stanete pred ogledalo i zakopčate haljinu koja vam savršeno prati liniju — vi ste dio iste priče koju Met napokon slavi.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.