Iza Marije Perić više je od desetljeća poslovanja brenda My Lovely Bag. Uzmemo li u obzir činjenicu da je odrastala u poduzetničkoj obitelji, pa je odmalena radila razne vrste poslova, nimalo ne čudi uspjeh torbica s potpisom ove mlade žene koja je svoj hobi pretvorila u vlastiti posao. Naravno, uspjeh je došao nakon mnogo rada i truda, no bez imalo sumnje možemo konstatirati da je Marijin brend torbica danas jedan od najpoznatijih u regiji.
Zanimalo nas je kako Marija gleda na svoj brend, svoj tim koji čini 25 žena, ali i na neka aktualna pitanja u modnoj industriji. Evo što nam je ova mlada poduzetnica otkrila o uspjehu svog brenda torbi i budućim planovima.
Kako je izgledao Vaš karijerni put i zašto ste se odlučili baš za torbe?
Odrastajući u obitelji koja se bavila privatnim biznisom, odmalena sam bila upućena i radila sam razne vrste poslova, od prodavačice, vozačice kombija, do poslova u administraciji… Udajom u, također, poduzetničku obitelj nastavlja se širiti raspon poslova koje sam radila, od administratora do računovodstva. Iako sam po struci menadžer za odnose s javnošću, gledajući oca i svekra kako žive svoje poslovne snove, i ja sam se odlučila krenuti tim putem. Spoj mog kreativnog i poduzetničkog duha rezultirao je brendom My Lovely Bag. U početku je sve krenulo kao hobi uz posao koji sam radila, ali kada je potražnja za torbicama postala prevelika – posvetila sam se tom svom “hobiju”. Prvi komadi koje sam dizajnirala samo za sebe privukli su pažnju svih žena koje su ih vidjele… I tako je sve krenulo! Moja ljubav prema modnim dodacima traje od kad znam za sebe, a želja da imam posebnu i drugačiju torbicu me motivirala na dizajniranje i proizvodnju torbica.
Što biste rekli da je najzaslužnije za uspjeh brenda My Lovely Bag?
Trud, rad i ljubav izdvajam kao glavne komponente uspjeha, ne samo moga brenda, nego svega što radimo u životu. Torbice koje se izrađuju u mojoj tvornici su zbilja plod tih triju komponenti. Tim od 25 žena, na čelu sa mnom, svakodnevno uživa u osmišljanju i izradi torbica te slanju istih u različite dijelove Europe. Naše klijentice su naša najveća inspiracija i motivacija. U svakodnevnoj smo komunikaciji s njima i povratne informacije su nam bitne smjernice u svakodnevnom radu! Posvećenost i konstantno usavršavanje ono su što moj brend drži na nivou već niz godina: izgled torbice je taj zbog kojeg se žene “zaljube” u torbicu, a kvaliteta je ono zbog čega će se svaka žena ponovno odlučiti na kupnju proizvoda moga brenda!
Proizvodnja torbi danas i u vrijeme kad ste počinjali zasigurno nije ista. Postoje li pravila ili postulati od kojih ne odstupate, nešto što se nikad neće promijeniti kad je riječ o Vašem brendu?
Naravno da je iz godine u godinu moj cilj modernizirati način proizvodnje i podići kvalitetu na nivo viši od prethodnog. Stalnim edukacijama, ulaganjima u nova pomagala za izradu, dizajniranjem vlastitih materijala, kopči i ukrasa za torbice – nastojim raditi na autentičnosti proizvoda te njihovom usavršavanju. Pravilo od kojeg nikada ne odstupam je da je kvaliteta na prvom mjestu. Naravno, uz najbolju volju i trud ponekad doći do problema na torbici u tom slučaju mi svom klijentu vršimo besplatnu popravku.
Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili tijekom svoje karijere?
Karijera dizajnerice i poduzetnice, sada već skoro 12 godina duga, uz brojne uspjehe i uspone, krije i padove i probleme s kojima sam se morala susresti. Volim onu “kako zračiš tako privlačiš” – jer zaista sam naučila kako treba ići s pozitivnim stavom kroz svaku životnu ili poslovnu situaciju.
Kada se osvrnem iza sebe, vidim kako sam naučila da neki naoko “veliki problemi” mogu rezultirati odličnim stvarima na kraju kada se riješe, samo se treba uhvatiti u koštac s izazovima koji dolaze, da nas svaki izazov koji premostimo čini jačima, boljima i pametnijima i da u životu ne treba odustajati od vrijednosti koje njegujemo – u mom slučaju, u poslu izuzetno cijenim trud, rad, međuljudsku podršku i poštivanje. To je ono što ulažem u svaki radni dan i u međuljudske odnose u svome poduzeću. Moj tim već godinama funkcionira dobro zahvaljujući tome što svaki njegov član njeguje ove vrijednosti.
Što najviše volite kod posla kojim se bavite?
Dinamičnost posla, raznolikost i to što je svaki radni dan drugačiji! Dizajniranje kolekcija, razrada modela, dizajn, biranje i naručivanje materijala koje ponekad radim iz ureda, a ponekad na terenu (Italija, Turska), planiranje editorijala i kampanja, odabir modela, slaganje stylinga za modele, predstavljanja kolekcija, planiranje i organizacija evenata… Ali i pomoć u pakiranju torbica kolegicama, izrada računa te robno i materijalno knjigovodstvo… Sve su to sfere posla koje sama obavljam ili sam dijelom uključena u njih, tako da nikada nije dosadno i svaki dio me ispunjava na neki način. Bijeg iz kreativnog u račune i knjigovodstvo, i obrnuto, čine savršen balans u mome poslu!
Što je u današnje vrijeme najvažnije da bi jedan modni brend uspio, ali i opstao?
Ključno je ne odustajati i vjerovati u sebe i ono što radiš! Prvih nekoliko godina uopće nije bilo lako i ponekad se činilo da se prepreke nižu same od sebe, međutim, prepreke su bitne da naučimo kako ispravno postaviti stvari, što je moguće, a što ne. Konstantno praćenje trendova i tržišta, ali uz sve to kreiranje vlastitog identiteta i dosljednost koju će kupci prepoznati i cijeniti!
Neki od najvažnijih razgovora u modnoj industriji posljednjih godina oni su o održivosti. Kakav je Vaš stav o ovoj temi?
Drago mi je da se sve više govori o ovoj temi, mada smatram da će proći još puno vremena da se svijest o tome probudi u našem društvu. Djelovanjem u svojom okruženju, podrškom domaćoj proizvodnji korak po korak možemo mijenjati stvari u pozitivnom smjeru. Zaboli me kada na dokumentarcima vidim u kakvim uvjetima ljudi, žene, djeca rade i koliko sitnu plaću dobiju za taj rad da bi mi mogli kupiti jeftinu majicu, haljinu, torbicu koju ćemo nositi par puta i ona će biti neupotrebljiva… U svojoj proizvodnji koristim visokokvalitetnu vegansku kožu, a dio materijala je rađen od recikliranih materijala. Trudim se svojim djelatnicama osigurati dobre uvjete rada, u mojoj tvornici torbica je osmosatno radno vrijeme kroz radni tjedan i vikendi su slobodni.
Čemu stremite u budućnosti, kakvi su planovi i što još možemo očekivati od Vas?
Što se tiče bliže budućnosti trenutno sam u skicama jesenske kolekcije ženskih modnih torbica i veselim se prekrasnoj “lovely” jeseni. Također, planiram kolekciju namijenjenu muškarcima. Vrijeme je da naše jače polovice dobiju lijepe i praktične torbe koje će im olakšati život! Za dalju budućnost priželjkujem samo zdravlja, a na meni će biti da svojim trudom i maštom stvaram još puno lijepih kolekcija koje će otkriti i neka nova tržišta svijeta.
Donovan Pavleković konačno je upisao novu stranicu u svoju modnu povijest: njegova legendarna Škarnicl torba, dizajnirana po uzoru na američku brown-paper torbu, ali izrađena od vrhunske umjetne kože i oplemenjena zlatnim detaljima, dobila je izdašnu “denim” verziju kojoj teško možete odoljeti.
Ana Maria Ricov lansirala je kolekciju „Stone Bloom“ za proljeće/ljeto 2025. – priču o ljepoti koja se rađa u surovom pejzažu. Inspirirana cvjetovima koji opstaju na kamenu (pustinjska ruža, perasti karanfil, bijela kadulja, crveni mak), kolekcija slavi snagu i nježnost, jasno ocrtane u krojevima i tkaninama.
U glamuroznom ozračju hotela Zonar, modna pista nije bila samo prostor stila – bila je pozornica znanja, hrabrosti i stvaralačke zrelosti. Završna revija Učilišta PROFOKUS još jednom je pokazala zašto se ovo mjesto ne zove tek učilište, već kreativni inkubator budućih modnih profesionalaca. Spoj elegancije i edukacije pretočen je u večer koja je slavila i estetiku i suštinu – reviju koja se ne pamti samo po haljinama, već po ideji iza njih.
Hrvatski brend Robert Sever predstavio je novu resort kolekciju za sezonu ljeto 2025., utemeljenu na svakodnevnim potrebama suvremenih žena koje traže ravnotežu između estetike i praktičnosti. Kolekcija broji više od 50 novih modela, a fokusira se na odjeću prilagođenu različitim dnevnim situacijama – od poslovnih obaveza do večernjih izlazaka.
Zaboravite sve što ste dosad znali o vjenčanicama – Lokomotiva je ušla u bridal svijet s kolekcijom koja redefinira pojam mladenke. Nježna, snažna, romantična, ali i neukrotivo svoja, ova kolekcija ne nudi samo haljine – nudi stajalište, stil i slobodu. Prvi put modni brend Lokomotiva donosi bridal kolekciju koja izgleda kao da je izašla iz snova, ali s potpisom stvarne žene.
Kad se termometar popne iznad trideset stupnjeva, svaka klasična poslovna kombinacija odjednom postane pravi izazov. Sako koji je nekada bio sinonim za profesionalnost i moć sada može djelovati kao nepremostiva prepreka u borbi protiv vrućine. No, to ne znači da se morate odreći stila, profinjenosti ili autoriteta koji poslovni look donosi. Naprotiv, ljetna poslovna garderoba može biti savršeno skladna, udobna i izrazito chic – ako znate kako birati i kombinirati ključne komade.
U svijetu mode, gdje površina često govori više od sadržaja, Nataša Mihaljčišin ostaje rijedak primjer dizajnerice koja – i nakon više od trideset godina predanog rada – ne prestaje istraživati dubine izraza, granice tijela i značenje odjeće. Njezine kolekcije nisu tek vizualne senzacije, već misaoni prostori. One su poetski ispisane stranice koje se ne čitaju očima, nego kožom, dušom, dahom.
U raskošnom ambijentu Venecije, gdje povijest, umjetnost i romantika kroje najsnažnije modne priče, domaći modni brend Duchess predstavio je svoju novu kampanju koja je prošli vikend ukrala svu pažnju prolaznika, turista i modne publike.
Legendarni britanski bend The Stranglers, poznat po hitovima poput ''Golden Brown'', uskoro konačno ponovno nastupa u Hrvatskoj, i to kao prava ljetna glazbeno-scenska senzacija! Jedinstveni spoj punk rocka, new wavea i post-punka vjernim obožavateljima Stranglersi donose u utorak, 8. srpnja 2025., u spektakularnom ambijentu istarskog antičkog kamenoloma Cave Romane u Vinkuranu nedaleko Pule.