Loredana Bahorić 2023. godinu zatvara zanimljivom modnom pričom
Kad je razmišljala o snimanju zimske kampanje za svoj brend Charlie, Loredana Bahorić htjela je nešto drukčije, ali prepoznatljivog modnog rukopisa. Odlučila je snimati u boji te na taj način crnu kolekciju prikazati i jednom novom svjetlu. Fotografkinja Mare Milin cijelu je kolekciju snimila u ogledalu, baš kao omiljenu joj Charliejevu kampanju Time of Innocence iz 2013. godine.
“Nekim čudom dobivena zraka svijetla, dala je snažan naboj cijeloj priči i dodatno istaknula teksture crne kolekcije te svijetlu put modela. Upotreba kontrastnih materijala snažno je podcrtana zrakom svjetla te osim estetskog dojma ima i jasno simbolično značenje” rekla je Loredana Bahorić.
Loredaninom pozivu za snimanje nove zimske kampanje Mare Milin rado se odazvala i tako još jednom Charlie i Mare ispisuju najljepše stranice hrvatske modne fotografije.
Charlie design baš je ono što hrvatska moda treba
“Znala sam, nekako telepatski da me jedan dan nazvala baš zato da mi kaže da radimo jednu malu kampanjicu“ kaže Mare. I napravile su je. U doba obilja svega i svačega, i brzine kojom se informacije šire, zasipaju nas i jednakom brzinom nestaju, Mare i Loredana stvorile su nešto što bi netko možda želio gledati malo dulje od jednog scrolla.
“Kad smo već kod brzine svjetlosti kojom se stvari događaju i izmjenjuju, gdje sebe nekako vidim kao protagonisticu koja stoji na pokretnoj traci i gleda svijet koji je isto tako na drugoj pokretnoj traci, ‘ajmo iz sveg tog izdvojiti riječ svjetlo, svjetlost. I vratiti se definiciji fotografije. I vremenu koje je mnogima, unatoč općem blještavilu, prilično tamno. Riječ fotografija dolazi od starogrčkog phos (svjetlo) i graphis (crtanje) i znači “crtanje svjetlom”. Ponekad nismo svjesni procesa nastajanja fotografije. Zdravo za gotovo, koristimo ga bez da se vraćamo na rudimentarno u tom procesu. Isto tako, rutinski uzimamo ulogu svjetla u bilo kojem aspektu života. “ kaže fotografkinja Mare Milin.
Svjesno, ali i nasumično i slučajno pišući svjetlom, Mare je stvorila seriju fotografija gdje lik djevojke, vibrantne boje kose i ruža, u crnoj odjeći, stoji u struji svjetla i time komunicira postojanje svjetla u tami.
“Tuneli bez izlaza, tumaranja u vječnom mraku, beskrajne noći Zemljinih polova, plivanje u tamnoj vodi- poput tamnog yina i svijetlog yanga- sve to nema smisla bez Sunca, Mjeseca, tj. neke zrake. Ravnoteža je sve. Na kraju, ako to želimo, izlazimo iz tunela, iz mraka, dolazi ljeto, izranjamo iz tamne vode- u svjetlo.” naglašava fotografkinja i dodaje “ E, pa ja sada apeliram na vas da uočite zraku svjetla, i što se događa u njoj, ali i tamu koja je okružuje. Sve to dio je života, svijeta, i na kraju ove kampanje.”
Postoji li išta luksuznije od toga da ujutro, bez razmišljanja, posegnete za odjevnom kombinacijom koja već zna tko ste, kamo idete i kako se želite osjećati? Nova studio kolekcija effortless Donovana Pavlekovića upravo je ta modna misao pretočena u stvarnost – minimalistička, funkcionalna i izrađena s namjerom da vas prati kroz sve ljetne scenarije, bez i trunke napora.
Donovan Pavleković konačno je upisao novu stranicu u svoju modnu povijest: njegova legendarna Škarnicl torba, dizajnirana po uzoru na američku brown-paper torbu, ali izrađena od vrhunske umjetne kože i oplemenjena zlatnim detaljima, dobila je izdašnu “denim” verziju kojoj teško možete odoljeti.
Ana Maria Ricov lansirala je kolekciju „Stone Bloom“ za proljeće/ljeto 2025. – priču o ljepoti koja se rađa u surovom pejzažu. Inspirirana cvjetovima koji opstaju na kamenu (pustinjska ruža, perasti karanfil, bijela kadulja, crveni mak), kolekcija slavi snagu i nježnost, jasno ocrtane u krojevima i tkaninama.
U glamuroznom ozračju hotela Zonar, modna pista nije bila samo prostor stila – bila je pozornica znanja, hrabrosti i stvaralačke zrelosti. Završna revija Učilišta PROFOKUS još jednom je pokazala zašto se ovo mjesto ne zove tek učilište, već kreativni inkubator budućih modnih profesionalaca. Spoj elegancije i edukacije pretočen je u večer koja je slavila i estetiku i suštinu – reviju koja se ne pamti samo po haljinama, već po ideji iza njih.
Hrvatski brend Robert Sever predstavio je novu resort kolekciju za sezonu ljeto 2025., utemeljenu na svakodnevnim potrebama suvremenih žena koje traže ravnotežu između estetike i praktičnosti. Kolekcija broji više od 50 novih modela, a fokusira se na odjeću prilagođenu različitim dnevnim situacijama – od poslovnih obaveza do večernjih izlazaka.
Zaboravite sve što ste dosad znali o vjenčanicama – Lokomotiva je ušla u bridal svijet s kolekcijom koja redefinira pojam mladenke. Nježna, snažna, romantična, ali i neukrotivo svoja, ova kolekcija ne nudi samo haljine – nudi stajalište, stil i slobodu. Prvi put modni brend Lokomotiva donosi bridal kolekciju koja izgleda kao da je izašla iz snova, ali s potpisom stvarne žene.
Kad se termometar popne iznad trideset stupnjeva, svaka klasična poslovna kombinacija odjednom postane pravi izazov. Sako koji je nekada bio sinonim za profesionalnost i moć sada može djelovati kao nepremostiva prepreka u borbi protiv vrućine. No, to ne znači da se morate odreći stila, profinjenosti ili autoriteta koji poslovni look donosi. Naprotiv, ljetna poslovna garderoba može biti savršeno skladna, udobna i izrazito chic – ako znate kako birati i kombinirati ključne komade.
U svijetu mode, gdje površina često govori više od sadržaja, Nataša Mihaljčišin ostaje rijedak primjer dizajnerice koja – i nakon više od trideset godina predanog rada – ne prestaje istraživati dubine izraza, granice tijela i značenje odjeće. Njezine kolekcije nisu tek vizualne senzacije, već misaoni prostori. One su poetski ispisane stranice koje se ne čitaju očima, nego kožom, dušom, dahom.
Postoji li išta luksuznije od toga da ujutro, bez razmišljanja, posegnete za odjevnom kombinacijom koja već zna tko ste, kamo idete i kako se želite osjećati? Nova studio kolekcija effortless Donovana Pavlekovića upravo je ta modna misao pretočena u stvarnost – minimalistička, funkcionalna i izrađena s namjerom da vas prati kroz sve ljetne scenarije, bez i trunke napora.
Ako ste se posljednjih godina zatekli na bilo kojem važnom zagrebačkom eventu – od art otvaranja do rooftop partyja – velike su šanse da ste uočili jednog od najoriginalnijih muškaraca domaće modne scene: Matu Rončevića. Karizmatični PR-ovac iz agencije PRiredba nezaustavljivo dominira gradskim asfaltom i društvenim kalendarom, a njegov najnoviji styling samo potvrđuje ono što već dobro znamo – Mate ne slijedi trendove, on ih postavlja.
Neki glasovi ne prestaju odjekivati – čak ni kada se oko njih sve promijeni. Takav je glas Pere Galića, kultnog frontmena Opće opasnosti, koji nakon emotivnog i glazbeno intenzivnog razdoblja odlučuje napraviti hrabar korak: započinje samostalnu karijeru i predstavlja svoj prvi solo singl Na kraju. I to na način koji je i moćan i ranjiv – točno onakav kakvog ga pamtimo.