Povijesni preokret u Versaceu! Donatella predaje kormilo, a Dario Vitale postaje kreativni direktor
Dario Vitale novi je kreativni direktor modne kuće Versace, objavljeno je danas. Ova vijest označava povijesnu prekretnicu za talijansku modnu kuću, budući da će Vitaleova debitantska kolekcija biti prva u 47-godišnjoj povijesti brenda koja nije nastala pod kreativnim vodstvom niti Giannija niti Donatelle Versace.
Međutim, ta se povezanost između obitelji Versace i same kuće nije u potpunosti prekinula. Istovremeno s objavom Vitaleova imenovanja, potvrđeno je da će Donatella i dalje ostati zaštitno lice brenda, ali s novom titulom – glavna ambasadorica brenda.
Donatella Versace sad ima novu titulu
„Podupiranje novih generacija dizajnera uvijek mi je bilo važno. Oduševljena sam što će nam se pridružiti Dario Vitale i veselim se promatrati Versace kroz njegove oči. Želim zahvaliti svom nevjerojatnom dizajnerskom timu i svim zaposlenicima Versacea s kojima sam imala čast raditi više od tri desetljeća. Najveća čast u mom životu bila je nastaviti naslijeđe svog brata Giannija. On je bio pravi genij, ali nadam se da u sebi nosim barem djelić njegova duha i upornosti. U svojoj novoj ulozi glavne ambasadorice brenda, ostat ću najstrastvenija zagovornica Versacea. Versace je u mojoj DNK i uvijek u mom srcu“, izjavila je Donatella Versace.
Vitale je izrazio svoju zahvalnost i uzbuđenje zbog nove uloge: „Istinski sam počašćen što se pridružujem Versaceu kao glavni kreativni direktor i što postajem dio ove posebne i moćne modne kuće koju su stvorili Gianni i Donatella. Versace ima jedinstveno naslijeđe koje se proteže desetljećima i oblikovalo je povijest mode. Želim izraziti iskrenu zahvalnost Donatelli na povjerenju koje mi je ukazala i na njezinoj neumornoj posvećenosti ovom izvanrednom brendu. Prava je privilegija pridonositi budućem razvoju Versacea i njegovom globalnom utjecaju kroz svoju viziju, stručnost i predanost.“
Vitale, koji ima 41 godinu, jedan je od najperspektivnijih i najinovativnijih dizajnera na milanskoj modnoj sceni. Diplomirao je na Istituto Marangoni 2006. godine, nakon čega je kratko radio u Dsquared2, a zatim u Bottegi Veneti pod vodstvom Tomasa Maiera. U Miu Miu je prešao 2010. godine, gdje se postupno uspinjao do pozicije direktora dizajna za prêt-à-porter i voditelja imidža brenda. Prada Group napustio je u siječnju ove godine.
Ova vijest dolazi sedam godina nakon što je obitelj Versace prodala većinski udio u tvrtki, zajedno s 20-postotnim udjelom koji je držao Blackstone, američkoj grupaciji Capri za 1,83 milijarde eura. U sklopu tog dogovora, Donatella je ostala na čelu kreativnog odjela i nastavila predstavljati kuću na globalnoj sceni.
Špekulacije o mogućoj prodaji Versacea trenutno su sve glasnije. Grupacija Capri Holdings, koja također posjeduje Michael Kors i Jimmy Choo, suočila se s ozbiljnim pritiscima nakon što je prošle godine propao planirani spajanje s Tapestryjem (vlasnikom brendova Coach, Kate Spade i Stuart Weitzman). Američka Savezna komisija za trgovinu blokirala je spajanje, procijenjeno na 8,5 milijardi dolara, zbog tržišne konkurencije. U posljednje vrijeme pojavile su se informacije da su Versace i Jimmy Choo potencijalno na prodaju, a među zainteresiranim kupcima navodno se nalazi i Prada Group.
Bez obzira na nesigurnu budućnost brenda, današnja vijest označava značajan prekid s njegovom prošlošću. Gianni Versace, rođen u Calabriji, karijeru je započeo radeći za talijanske modne kuće poput Callaghana i Gennyja, prije nego što je 1978. osnovao vlastiti brend uz podršku brata Santa, koji je postao izvršni direktor. Donatella je od samih početaka bila neizostavan dio brenda, služeći kao muza i dizajnerica te odigravši ključnu ulogu u kupnji povijesne palače na milanskoj Via Gesù, koja je danas poznato sjedište brenda.
Donatella je 1989. preuzela rad na Atelier Versace, gdje je osmislila legendarnu sigurnosnu pribadaču kao simbol kuće. Kada je Gianni 1993. pokrenuo liniju Versus, upravo njoj je povjerio kreativno vodstvo. Unatoč dinamičnim i strastvenim raspravama unutar obitelji, bili su izrazito povezani. Gianni je jednom rekao: „Možete im vjerovati. Možete se posvađati s njima, ali se ubrzo ponovno voljeti. Možemo se svađati u šest sati, a večerati zajedno u osam.“
Smrt Giannija Versacea šokirala je svijet
Tragična smrt Giannija Versacea 1997. godine u Miamiju, kada je imao samo 50 godina, šokirala je svijet. Tvrtka je prethodne godine zabilježila prihod od 807 milijuna dolara. Gianni je svoju 50-postotnu vlasničku kvotu ostavio nećakinji Allegri Versace Beck, tada 11-godišnjoj Donatellinoj kćeri. Santo je zadržao 30 posto, a Donatella je s preostalih 20 posto preuzela kreativno vodstvo. „Kralj je bio mrtav, ali morali smo uliti nadu ljudima koji su ga okruživali i osigurati da tvrtka opstane“, prisjećala se Donatella.
Sljedećih deset godina bilo je izazovno razdoblje, obilježeno poslovnim poteškoćama i osobnim Donatellinim krizama – u jednom je trenutku otišla na rehabilitaciju zbog problema s ovisnošću. Unatoč svemu, uspjela je revitalizirati brend, postavši modna ikona, glasna zagovornica prava LGBT zajednice i jedna od predvodnica etičke mode, ukinuvši upotrebu krzna.
Godine 2014. obitelj je prodala 20 posto udjela Blackstoneu za 210 milijuna eura, a ubrzo su krenule spekulacije o potpunoj prodaji tvrtke. Donatella je tada izjavila: „Da, ja sam Versace. Ali Versace također mora značiti promjenu. To mora biti prilika za nove ljude da izraze sebe.“
Donatella je nastavila voditi brend, ostavljajući neizbrisiv trag, posebno kolekcijom proljeće/ljeto 2018., kojom je obilježila 20. godišnjicu Giannijeve smrti, okupivši supermodele iz 90-ih. Naomi Campbell, Carla Bruni, Cindy Crawford, Claudia Schiffer i Helena Christensen prošetale su pistom u zlatnim haljinama, utjelovljujući snagu i seksepil Versace žene.
Imenovanje Vitalea na čelo kreativnog tima donosi uzbuđenje i neizvjesnost. Njegov uspjeh u Miu Miu, gdje je sudjelovao u oblikovanju imidža i rasta brenda, sugerira da bi mogao unijeti novi zamah u Versace. No, činjenica da upravo Donatella predaje baklju novoj generaciji čini ovaj trenutak emotivnim. U svijetu mode rijetki su oni koji zaslužuju titulu ikone, no Donatella Versace nesumnjivo je jedna od njih.
Donovan Pavleković konačno je upisao novu stranicu u svoju modnu povijest: njegova legendarna Škarnicl torba, dizajnirana po uzoru na američku brown-paper torbu, ali izrađena od vrhunske umjetne kože i oplemenjena zlatnim detaljima, dobila je izdašnu “denim” verziju kojoj teško možete odoljeti.
Ana Maria Ricov lansirala je kolekciju „Stone Bloom“ za proljeće/ljeto 2025. – priču o ljepoti koja se rađa u surovom pejzažu. Inspirirana cvjetovima koji opstaju na kamenu (pustinjska ruža, perasti karanfil, bijela kadulja, crveni mak), kolekcija slavi snagu i nježnost, jasno ocrtane u krojevima i tkaninama.
U glamuroznom ozračju hotela Zonar, modna pista nije bila samo prostor stila – bila je pozornica znanja, hrabrosti i stvaralačke zrelosti. Završna revija Učilišta PROFOKUS još jednom je pokazala zašto se ovo mjesto ne zove tek učilište, već kreativni inkubator budućih modnih profesionalaca. Spoj elegancije i edukacije pretočen je u večer koja je slavila i estetiku i suštinu – reviju koja se ne pamti samo po haljinama, već po ideji iza njih.
Hrvatski brend Robert Sever predstavio je novu resort kolekciju za sezonu ljeto 2025., utemeljenu na svakodnevnim potrebama suvremenih žena koje traže ravnotežu između estetike i praktičnosti. Kolekcija broji više od 50 novih modela, a fokusira se na odjeću prilagođenu različitim dnevnim situacijama – od poslovnih obaveza do večernjih izlazaka.
Zaboravite sve što ste dosad znali o vjenčanicama – Lokomotiva je ušla u bridal svijet s kolekcijom koja redefinira pojam mladenke. Nježna, snažna, romantična, ali i neukrotivo svoja, ova kolekcija ne nudi samo haljine – nudi stajalište, stil i slobodu. Prvi put modni brend Lokomotiva donosi bridal kolekciju koja izgleda kao da je izašla iz snova, ali s potpisom stvarne žene.
Kad se termometar popne iznad trideset stupnjeva, svaka klasična poslovna kombinacija odjednom postane pravi izazov. Sako koji je nekada bio sinonim za profesionalnost i moć sada može djelovati kao nepremostiva prepreka u borbi protiv vrućine. No, to ne znači da se morate odreći stila, profinjenosti ili autoriteta koji poslovni look donosi. Naprotiv, ljetna poslovna garderoba može biti savršeno skladna, udobna i izrazito chic – ako znate kako birati i kombinirati ključne komade.
U svijetu mode, gdje površina često govori više od sadržaja, Nataša Mihaljčišin ostaje rijedak primjer dizajnerice koja – i nakon više od trideset godina predanog rada – ne prestaje istraživati dubine izraza, granice tijela i značenje odjeće. Njezine kolekcije nisu tek vizualne senzacije, već misaoni prostori. One su poetski ispisane stranice koje se ne čitaju očima, nego kožom, dušom, dahom.
U raskošnom ambijentu Venecije, gdje povijest, umjetnost i romantika kroje najsnažnije modne priče, domaći modni brend Duchess predstavio je svoju novu kampanju koja je prošli vikend ukrala svu pažnju prolaznika, turista i modne publike.
Postoje pjesme koje vas ulove na prvu notu, kao jutarnje sunce koje nenadano probije kroz oblake. Dobar dan, novi singl Sandija Cenova, upravo je takav – nježna oda svakodnevnim trenucima sreće, koja ne pokušava biti ništa više od onoga što već jest: iskrena, vesela i topla.