Je li ovo kraj zlatnog doba luksuza? LVMH tone dublje no ikad prije, a ni Louis Vuitton ne spašava stvar
Na vrhu piramide luksuza, gdje se glamur ne broji u karatima već u milijardama eura, nešto se opasno klima. LVMH – neupitni vladar modne industrije, sinonim za prestiž, kvalitetu i nedostižnu eleganciju – suočava se s krizom koja više nije samo „trenutna tržišna oscilacija“. Ovo je ozbiljan zaokret u narativu luksuza kakvog poznajemo. I to ne bilo kakvog luksuza, već onog pod čijim okriljem se nalaze imena poput Louis Vuittona, Diora, Celine, Fendija i Givenchyja.
Pad od 9 % u njihovom najvažnijem sektoru – modi i kožnatim proizvodima – u samo tri mjeseca, nakon već zabilježenih 5 % pada u prethodnom kvartalu, više nije upozorenje. To je uzbuna. I dok se svijet navikava na „tihi u luksuz“ koji voli Hermès i Brunella Cucinellija, LVMH kao da traži vlastiti identitet: želi biti i avangarda i tradicija, i parfem za tinejdžere i torbica za milijunaše. No pitanje je može li jedno carstvo doista igrati na sve karte – a da ne izgubi svoj tron?
Ono što dodatno zabrinjava jest činjenica da ni Louis Vuitton – vječna uzdanica i financijski motor grupacije – više ne vuče. Dapače, prema HSBC-u, upravo LV postaje najveći problem. Miješanje visoke mode s „demokratskim“ kategorijama poput parfema i privjesaka zbunjuje i analitičare i kupce. “Što Louis Vuitton zapravo želi biti? Kome se obraća?” pitaju se stručnjaci.
I dok Dior posustaje, a profit cijele modne divizije pada za zabrinjavajućih 18 %, jedini dašak optimizma dolazi iz tzv. “tihog luksuza” – Loro Piana, brenda poznatog po diskretnom savršenstvu kašmira. No i tu se otkrila mračna strana glamura: slučajevi iskorištavanja radne snage u talijanskim pogonima ozbiljno su narušili vjerodostojnost brenda, koji je – paradoksalno – zamišljen kao najčišća i najetičnija interpretacija luksuza.
Unatoč svemu, iz sjedišta kompanije i dalje dolaze izjave pune samopouzdanja i duge vizije. Bernard Arnault, alfa i omega LVMH-a, podsjeća na “snagu kultnih brendova” i njihovu “neusporedivu izradu”. Ipak, teško je ignorirati brojke: profit grupe pao je za 22 % u prvoj polovici godine, a regionalno je najteže pogođen – možda simbolično – baš Japan, gdje je prodaja potonula čak 28 %.
Ali dok LVMH pokušava balansirati između mladih kupaca željnih brze mode i starije klijentele gladne prestiža, drugi igrači tiho preuzimaju publiku. Hermès bilježi rast. Brunello Cucinelli se penje. Prada je na putu oporavka. Čini se da luksuz nije mrtav – samo se mijenja.
Možda smo svjedoci ne kraja luksuza, već kraja starog luksuza – onog koji se oslanjao na logotipe, hype i slavna lica. Novi luksuz je diskretan, održiv, etičan i suptilan. LVMH to zna. Ali pitanje je – može li se promijeniti na vrijeme?
U svijetu gdje se modni ukusi mijenjaju brže od TikTok trendova, i gdje se više ne kupuje što nosite, nego zašto – LVMH ima još samo nekoliko sezona da ponovno ispriča svoju priču. I to bez grešaka.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.