Kad se moda zatrese iz temelja, znate da je u pitanju nešto veliko. A ništa nije veće od vijesti koja je prošli tjedan stigla poput iznenadnog ljetnog pljuska: Anna Wintour, vječna kraljica Voguea, odstupa s pozicije glavne urednice američkog izdanja časopisa nakon više od tri desetljeća. I ne, nije u pitanju potpuni oproštaj – Wintour ostaje na svojoj funkciji globalne uredničke direktorice, no za Vogue USA otvara se novo poglavlje. I još važnije – novo radno mjesto.
Kako pronaći nasljednika modne ikone ako ne putem – LinkedIna?
U oglasu koji je osvanuo prije šest dana, Condé Nast je jednostavno napisao: “Condé Nast is hiring a Head of Editorial Content for U.S. Vogue. If you are interested, please reach out by email with your resume to condenast@spencerstuart.com.” To je sve. Bez fanfara. Bez ilustracija. Bez “Vogue filtera”. Samo hladni email i poziv na akciju. Da niste znali bolje, pomislili biste da se traži voditelj poslovnice u Brooklynu, a ne nasljednik žene koju je jedna zaposlenica opisala riječima: “Kao da je Bog dao otkaz.”
I dok modni svijet spekulira, a urednici diljem planeta duboko udišu kroz nosnice iznad maski koje još uvijek skrivaju napola probavljeni šok, pitanje koje visi u zraku nije samo “Tko će naslijediti Annu?”, nego i “Može li itko uopće?”
Nije samo posao – to je kulturni fenomen
Voditi američki Vogue ne znači samo uređivati časopis. To znači biti modni kompas svijeta. Biti pozivnica za prvi red na svim važnim revijama. Biti osoba koja odlučuje tko će postati sljedeće lice s naslovnice, čija karijera će eksplodirati, čiji će trend zaživjeti.
Od The Met Gale do crvenih tepiha i predsjedničkih kampanja, Anna Wintour je tijekom četiri desetljeća bila tiha sila iza modnog i kulturnog narativa Amerike. Uvijek savršena bob frizura, neprobojne sunčane naočale, nepogrešiv stav i aura žene koja nikada ne sumnja. Kako nadmašiti nekoga tko je postao sinonim za instituciju koju vodi?
Kandidati iz sjene – i svjetla reflektora
Spekulacije ne prestaju. Hoće li to biti Edward Enninful, karizmatični bivši urednik britanskog Voguea i zagovornik inkluzivnije mode? Ili Chioma Nnadi, koju je upravo Wintour postavila za svoju nasljednicu u Londonu? Možda Chloe Malle, čije ime je sve češće povezano s digitalnim preporodom američkog Voguea?
Zanimljivo je i koliko se sada iz ladica izvlače stari snovi: od Evy Chen, modne diplomatkinje iz sjene, do Amy Astley, urednice koja zna kako Teen Vogue pretvoriti u političku platformu.
I naravno – tu je Bee Shaffer, Wintourina kći. Broadway producentica, Columbia diplomantica, i žena koja je još 2008. jasno rekla da ne želi imati veze s Vogueom. No, kad carstvo ostane bez cara, krvna linija često se gleda s posebnim zanimanjem.
U vremenu kada se granice mode brišu, kada TikTok ima veći utjecaj od printa, a influenceri diktiraju trendove jednako kao i dizajneri, možda pravo pitanje nije “Tko će naslijediti Annu?”, već “Kako će Vogue izgledati bez nje?”.
Hoće li nova urednička osoba znati balansirati između tradicije i TikToka? Hoće li znati kako okupiti supermodele, političarke i kreativce u jednoj priči – bez gubljenja fokusa? I najvažnije, hoće li imati vlastiti stav – onaj isti koji je Wintour učinio legendom?
LinkedIn kao modna pista
Da, možda se činilo neobično da se nasljednik najmoćnije žene mode traži objavom na društvenoj mreži za traženje posla. No, u tome se krije poruka: moda se mijenja. I Vogue se mora promijeniti s njom. Transparentno, otvoreno, bez zakulisnih dogovora i bez aure nedodirljivosti. Ili je to barem priča koju žele ispričati.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Lunilou nastavlja svoju cozy zimsku priču i donosi drugi drop kolekcije Izabel x Katrine x Sophia, koji se ovoga puta u potpunosti seli u najudobniju oazu doma – spavaću sobu. U trenutku kada se ritam grada stišava, a blagdanski svjetlucavi detalji pozivaju na usporavanje, nova linija otvara prostor za male rituale koji život čine mekšim.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.