Kako je zavoljela šarenilo i zašto je nosila ONE naočale: Zgodne činjenice o modnoj ikoni Iris Apfel
Iris Apfel preminula je u 102. godini života, a uistinu se može reći da je živjela onako kako je htjela.
04 ožujka 2024
GETTY
04 ožujka 202423:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Modna ikona Iris Apfel preminula je u New Yorku u 102. godini života, no utjecaj koji je ostavila na svijet mode bit će zapamćen. Od okruglih naočalama s crnim okvirima i prepoznatljive frizure do citata punih života koji su inspirirali ne samo dizajnere, već i sve koji uvijek žele gledati na pozitivnu stranu života, ova je legendarna žena bila i zauvijek će ostati pojam osobe koja je znala pronaći najljepše stvari u životu i krojiti pravila po svojim željama, bez obzira na to što drugi mislili o tome.
Evo što još možda niste znali o slavnoj dami eklektičnog modnog stila!
Zanimljive i šarmantne činjenice o Iris Apfel koje možda još niste čuli
U šarenilo se zaljubila kad je bila djevojčica
Iris Apfel odrasla je u New Yorku u Queensu kao jedinica, a njezina baka u Brooklynu zaslužna je za njezinu ljubav prema živopisnoj odjeći. Kad je bila mala, Iris je sate i sate provodila kod svoje bake koja je imala kutiju punu materijala jer su njezine četiri kćeri često šivale odjeću u dobrotvorne svrhe.
Malenu Iris oduševile su krpice šarenih materijala koje bi joj baka davala za igru, a ljubav prema živim bojama i neočekivanim uzorcima kasnije se pretočila i na njezin osobni stil.
Postala je modna ikona u dubokoj zreloj dobi
Njujorčani su dobro znali tko je Iris Apfel, žena koja bi ih oduševila svojim eklektičnim outfitima kad bi je sreli na ulici, no svijet je za nju čuo tek nakon što je slavni njujorški muzej MET napravio veliku izložbu s komadima iz njezinog ormara kad je imala 82. godine.
Imala je odličan odgovor na pitanje zašto nosi naočale takvog oblika
Iris je na mudar način stvorila prepoznatljiv zaštitni znak svog stila. Što god da je nosila, u zrelijoj dobi uvijek je imala dioptrijske naočale s velikim, crnim okvirima. Kad bi je pitali zašto nosi takve naočale, Iris je govorila: “Što veće, da te bolje vidim, zlato”.
Još je na fakultetu bila posebna jer je nosila traperice kad druge žene nisu
Iris Apfel bila je jedna od prvih žena koje su nosile traperice u vrijeme kada su ih nosili samo muškarci. Kad je studirala na sveučilištu Wisconsin odlučila je odjenuti taj tada tipično muški komad i postati žena za koju moda nema ograničenja.
Suprug joj je bio i poslovni partner
Iris Apfel i njezin suprug Carl 1950. godine pokrenuli su tvornicu materijala za koju je ona godinama smišljala najnevjerojatnije uzorke.
Postoji i Iris Apfel Barbie
Kad je izdavala knjigu pod nazivom “Iris Apfel Accidental Icon”, tvrtka Mattel izradila je Barbie lutku po uzoru na nju, koja je oduševila modne kolekcionare.
Još jedan dan, još jedna "kontroverzija" iz kuhinje internetskih woke aktivista koje vrijeđaju – ni manje ni više nego – traperice. Da, dobro ste pročitali. Ovaj put na meti im je Sydney Sweeney, glumica koju svijet poznaje po sjajnim ulogama u serijama Euphoria i White Lotus, a sada i po, navodno, “problematičnim” trapericama iz kampanje American Eaglea.
U svijetu luksuzne mode, gdje se svaki potez mjeri u milijardama i svaka promjena izaziva seizmičke pomake u kreativnim krugovima, vijest da LVMH razmatra prodaju brenda Marc Jacobs zvuči kao kraj jednog poglavlja — ili možda početak mnogo uzbudljivijeg nastavka.
Kultni crveni potplat, simbol odvažnosti, luksuza i vječne elegancije, od kolovoza je napokon dostupan i hrvatskim zaljubljenicama u modu. Maison Christian Louboutin, sinonim za vrhunsku parišku sofisticiranost, otvorio je svoja web-shop vrata novim europskim tržištima, među kojima se od ovog mjeseca nalazi i Hrvatska.
Kada krajem kolovoza sunce obasja kamene stube pored Grand hotela Bonavia, Rijeka prestaje biti samo luka i kulturno središte – tada postaje prava prijestolnica mode. U petak, 29. kolovoza s početkom u 20.30 sati, 17. izdanje manifestacije Riječke stepenice ponovno donosi spoj visoke mode, mladih talenata, održivosti i kreativne ekonomije – potvrđujući status najvećeg modnog događaja u Hrvatskoj.
U doba kada se reklama ne mjeri prema estetskoj vrijednosti, nego prema razini ideološke podobnosti, američka glumica Sydney Sweeney — poznata po ulogama u serijama Euphoria i The White Lotus — uspjela je učiniti nešto gotovo zaboravljeno: nasmijati, zavesti i iznervirati "pravednike" jednim jedinim potezom markera.
Na vrhu piramide luksuza, gdje se glamur ne broji u karatima već u milijardama eura, nešto se opasno klima. LVMH – neupitni vladar modne industrije, sinonim za prestiž, kvalitetu i nedostižnu eleganciju – suočava se s krizom koja više nije samo „trenutna tržišna oscilacija“. Ovo je ozbiljan zaokret u narativu luksuza kakvog poznajemo. I to ne bilo kakvog luksuza, već onog pod čijim okriljem se nalaze imena poput Louis Vuittona, Diora, Celine, Fendija i Givenchyja.
Dok većina sportaša grmi snagom, on dominira tišinom. Dominik Livaković, čuvar hrvatske mreže i čovjek kojem se vjeruje kad sve ovisi o jednoj lopti, postao je zaštitno lice trećeg poglavlja globalne kampanje "Protect Your Craft" luksuznog brenda MACKAGE. Ovaj put nije riječ samo o odjeći – riječ je o filozofiji života.
U sezoni kada tražimo lagano, prozračno, promišljeno i lijepo – stiže MIAMIA. Novi hrvatski modni brend dizajnerice Mie Bakunić spaja jednostavnost, eleganciju i svrhovitost u kolekciji koja ne prati trendove, nego ritam žene koja zna što želi.
U trenutku kada nam svima treba nešto autentično, emotivno i iskreno, Marko Nikolić donosi upravo to – glazbu koja dira u srž. Njegova nova balada „Srce uvijek pamti“ nije samo pjesma, već glazbeni zapis jedne tihe, ali snažne emocije, onaj osjećaj koji ne blijedi unatoč vremenu i udaljenosti.
Petar Grašo, jedan od najprepoznatljivijih vokala regionalne glazbene scene, ovih dana ne dominira samo pozornicama, već i osobnim izazovima – koje uspješno pretvara u male pobjede. Osim što slavi trideset godina bogate karijere, pjevač je posljednjih mjeseci iznenadio javnost zavidnom transformacijom – skinuo je 13 kilograma i vratio se u formu kakvu, kako sam priznaje, nije imao godinama.
U svijetu mode, malo što ima jaču simboliku i kontrastnu snagu od kombinacije crne i bijele. A kada dvije glumačke dive poput Ane Begić Tahiri i Csille Barath Bastaić zakorače na pozornicu u perfektno krojenim odijelima – jedna u snježno bijelom, druga u dubokoj crnoj nijansi – dobivamo prizor koji spaja sofisticiranost, moć i savršeni modni sklad.