Eksperiment, inovacija i šarenilo: Otkrijte vizualni potpis Aurore Hercigonje
Aurora Hercigonja, studentica prve godine diplomskog studija Modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, od osnovne škole pokazuje izniman talent i strast prema modi. Svojim radom nastoji stvarati emotivnu povezanost između odjevnih predmeta i ljudi, kroz inovativan pristup i istraživanje materijala. Posebnu pažnju posvećuje eksperimentiranju s tiskom na tkaninu, izrađujući vlastite predloške i otkrivajući nove mogućnosti tekstilnog dizajna.
Njezine kreacije odlikuju se zaigranošću, šarenilom i neuobičajenim formama, što postaje prepoznatljiv vizualni potpis. U najnovijem projektu reinterpretirala je vjenčanicu iz bridal kolekcije 2025. godine, prenoseći elemente čahuraste forme i izreza u svakodnevne odjevne predmete. Posebno se ističe konstrukcija jakne i rukava, koja zahtijeva preciznost i inovativno promišljanje volumena. Kroz košulja-haljinu, Aurora je reinterpretirala detalje leđa vjenčanice u predimenzionirane orukvice, stvarajući slojevitu i nosivu kombinaciju.
Projekt je rezultat kreativnog procesa koji spaja osobni dizajnerski rukopis i estetiku brenda eNVy room. Predstavljanje radova u Muzeju suvremene umjetnosti označava važan korak u profesionalnom razvoju mlade dizajnerice. Studij na Tekstilno-tehnološkom fakultetu omogućava studentima da istražuju kreativne granice i razvijaju inovativna odjevna rješenja. Suradnje s etabliranim brendovima pružaju priliku za usvajanje praktičnog znanja i jačanje profesionalnog identiteta.
Aurora se ističe ambicioznošću, znatiželjom i spremnošću na eksperimentiranje, što je čini jednom od perspektivnijih mladih dizajnerica. Njezini radovi spajaju funkcionalnost svakodnevnog odijevanja s modnom inovacijom i neuobičajenim formama. Njezina vizija za budućnost uključuje otvaranje vlastitog ateljea i mentoriranje novih generacija dizajnera. Ovaj projekt potvrđuje kako mladi talenti poput Aurore pokazuju da hrvatska modna scena ima sve što je potrebno za inovaciju i prepoznatljivost u međunarodnim okvirima.
Možete li se ukratko predstaviti i reći nam što Vas je dovelo do svijeta mode?
Moje ime je Aurora Hercigonja, studentica sam prve godine diplomskog studija Modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu. U svijet mode zaljubila sam se već u osnovnoj školi kada je i započeo moj san da jednog dana postanem modna dizajnerica. Iako se tada moj san bazirao na tadašnjem saznanju modnog svijeta koji sam vidjela kroz prizmu glamura i savršenstva, danas nastavljam razvijati taj san, međutim, na drugačiji način. Moja želja je da svojim kreacijama prodrem do ljudi i ostvarim neku vrstu emotivne povezanosti. U svijetu mode sam pronašla svoju sigurnu luku i mjesto unutar kojeg mogu iznijeti svoju kreativnost.
Što Vas osobno najviše pokreće u procesu stvaranja – emocija, forma, materijal ili nešto drugo?
U procesu stvaranja najviše me pokreće materijal. Obožavam eksperimentirati s njime te ga sama kreirati. Trenutačno, velika inspiracija mi je tisak na tkaninu. Volim sama izrađivati predloške, bilo da je to od kartona, linoleuma ili čak plastike. Smatram da tiskom mogu obilježiti tkaninu na jedinstven način. Uz modni dizajn, dizajn tekstila se može istaknuti kao moja druga ljubav.
Kada biste morali svoj dosadašnji rad opisati u tri riječi, koje bi to bile?
Zaigrano, šareno, neuobičajeno.
Kako ste reagirali kada ste saznali da ste odabrani da budete dio ovog projekta uz eNVy room?
Kada sam saznala da sam odabrana osjećala sam se sretno i uzbuđeno jer je ovo moja prva suradnja s bilo kojim brendom. Osjećam iznimnu čast što sam dobila priliku surađivati s jednim od cijenjenih hrvatskih brendova na sceni i zahvalna sam na pruženoj prilici.
Koja je bila Vaša početna ideja pri odabiru bridal modela i što Vas je u njemu privuklo?
Vjenčanica koju sam odabrala za reinterpretaciju dio je bridal kolekcije iz 2025. godine. Element koji me najviše privukao na vjenčanici te zbog kojeg sam i odabrala taj model je suknja koja ima čahurastu formu. Forma suknje me oduševila te sam znala da moram reinterpretirati taj model. Osim forme, suknja vjenčanice me zaintrigirala i svojim izrezom.
Na koji ste način reinterpretirali odabranu vjenčanicu i koliko ste u nju unijeli svog osobnog rukopisa?
Formu i izrez suknje vjenčanice odlučila sam reinterpretirati kroz jaknu, odjevni predmet koji se može nositi svaki dan. Čahurastu formu sam naglasila ne samo kroz opću formu jakne, već i kroz formu njezinih rukava koji sadrže i izrez. Kao drugi odjevni predmet odlučila sam uključiti košulja-haljinu, još jedan svakidašnji odjevni predmet. Kroz košulja-haljinu reinterpretirala sam element s leđa vjenčanice te ga pretvorila u orukvice koje se ističu svojom predimenzioniranošću – razlog za to je kako bi se mogle nositi preko jakne. Smatram da sam u ovaj projekt uspjela unijeti svoj osobni rukopis time što je odjeća zadržala element neuobičajenosti što sam postigla s volumenom i formom jakne te njezinih rukava, ali i s pomoću predimenzioniranih orukvica.
Koliko je za Vas bilo izazovno balansirati između poštovanja estetike eNVy rooma i stvaranja nečeg potpuno novog?
Sam proces stvaranja bio je mrvicu izazovan i bilo mi je potrebno nekoliko pokušaja dok nisam dobila željeni vizual koji bi odgovarao estetici eNVy rooma, ali i koji bi ispunio moja vlastita dizajnerska očekivanja. Smatram da smo, iako smo trebali ispoštovati estetiku eNVy rooma, dobili veliku kreativnu slobodu i prostor da iznesemo sebe i svoju vizualnu estetiku.
Možete li nam otkriti neki detalj ili tehnički postupak u Vašem radu na koji ste posebno ponosni?
Tehnički postupak u mojem radu na koji sam ponosna je forma jakne. Do sada se nikada u konstrukciji, a ni u samoj realizaciji nekog odjevnog predmeta nisam našla u izradi takve forme, a time ni takvog volumena. Sama forma jakne inspirirana je oblikom čahure. Da bi se dobila takva forma, bilo je potrebno izaći iz granica klasične konstrukcije i inovativno pristupiti realizaciji. Također, ponosna sam na konstrukciju rukava jakne. Rukavi sadrže izrez i time zahtijevaju veliku preciznost i izračune kako bi izrez bio na željenome mjestu. Sama izvedba rukava bila je zahtjevna, no vrijedna svih izazova.
Što za Vas znači činjenica da će Vaši radovi biti prikazani u Muzeju suvremene umjetnosti, pred publikom i industrijom?
Činjenica da će moji radovi biti prikazani u Muzeju suvremene umjetnosti za mene predstavlja osobno postignuće. Kao mladi dizajner smatram da ovakva vrsta suradnje i predstavljanja pred publikom i industrijom daje nadu i poticaj za daljnje modne pothvate.
Kako gledate na ulogu Tekstilno-tehnološkog fakulteta u formiranju mladih dizajnera u Hrvatskoj?
Smatram da Tekstilno-tehnološki fakultet pruža studij unutar kojeg se mladi dizajneri mogu razviti i stvoriti svoj karakteristični dizajnerski vizual. Studij potiče studente da razvijaju svoju kreativnost i istražuju svijet oko sebe. Kroz brojne vježbe i razrade, studente se uči razmišljati “izvan okvira” i traži se njihova inovativnost. Ta inovativnost rezultira u nastanku jedinstvenih odjevnih predmeta koji ističu mladog dizajnera u modnome svijetu. Također, mladi dizajneri uče razvijati vlastite koncepte i unutar njih praviti odjevna rješenja. Izradom tih odjevnih rješenja, mladi dizajneri uvježbavaju te unapređuju svoje krojačke i šivaće vještine. Smatram da se poticanjem studenata da budu unikatni i da traže neuobičajena rješenja, stvaraju mladi dizajneri koji mogu donijeti novi pristup na modnu scenu i donijeti dašak nečeg novog.
Koji je, po vašem mišljenju, najveći doprinos brenda eNVy room hrvatskoj modi i koliko Vas je njihova estetika inspirirala?
Smatram da je eNVy room jedan od brendova koji uistinu čini hrvatsku modu. Svojim dugim postojanjem na sceni, obilježili su žensko odijevanje dajući mu eleganciju i modernost. Te karakteristike su me inspirirale u rješavanju ovog projekta. Bilo mi je važno zadržati njihov pristup modi, ali i njihovu estetiku. Smatram da je eNVy room brend koji nastavlja oduševljavati svojim dizajnom i ističe se svojim modnim pristupom.
Kako biste opisali aktualnu modnu scenu u Hrvatskoj – što je ono što Vas veseli, a gdje vidite prostor za napredak?
Smatram da je aktualna modna scena u Hrvatskoj optimistična. Na sceni se pojavljuju brojni mladi dizajneri čije kreacije oživljavaju hrvatsku modu. Prisutnost mladih dizajnera daje mi nadu da se hrvatska scena otvara mlađoj generaciji te da postoji prostor za mlade dizajnere. Također, smatram da modni brendovi koji su već dulje na sceni iz godine u godinu oduševljavaju svojim kreacijama te je lijepo vidjeti konstantu na sceni. Iako se hrvatska scena popravila u zadnjih nekoliko godina, smatram da još uvijek postoji veliki prostor za njezino širenje i utvrđivanje pozicije u svijetu mode. Smatram da se Hrvatska može istaknuti po brojnim dizajnerima koje treba podržavati i gurati jer to svojim trudom i radom zaslužuju.
Što mislite da je presudilo da baš Vi budete izabrani među studente koji će sudjelovati u ovom projektu?
Projekt je bio predstavljen kao zadatak za cijelu godinu i mi studenti nismo bili pojedinačno odabrani. No, smatram da je upravo naša godina bila uključena u ovaj projekt jer smo generacija koja se ističe po ambicioznosti i trudu koji ulažemo u bilo koji rad. Generacija smo koja pronalazi zanimljiva dizajnerska rješenja. Iako smo odabrani kao grupa, za sebe mogu istaknuti da sam znatiželjna i marljiva osoba koja daje sve od sebe. Svakom zadataku pristupam s predanošću i namjerom da ga odradim savršeno. Osoba sam koja je spremna eksperimentirati i istraživati nove ideje.
Na koji način vidite svoju buduću suradnju s modnim brendovima i koliko Vam je važna ta poveznica između akademskog i profesionalnog svijeta?
Zbog veoma lijepog iskustva koje sam doživjela prilikom ovog projekta, rado bih surađivala i s drugim modnim brendovima. Smatram da bi mi daljnje suradnje omogućile još bolje znanje o modnome svijetu i kako on funkcionira, ali bi mi omogućile i da izgradim sebe kao dizajnera. Smatram da suradnje omogućavaju da učim i unaprijedim samu sebe te su upravo zato važne za studente. Nadam se da će ova suradnja potaknuti i ostale modne brendove da se upuste u neki sličan projekt i pruže priliku mladim dizajnerima. To bi bilo istinsko ostvarenje sna.
Screenshot
Kad zamislite sebe za deset godina, gdje biste voljeli biti – na kojoj modnoj pisti, u kojem ateljeu ili s kakvim projektom?
Za deset godina voljela bih otvoriti svoj vlastiti atelje. Htjela bih za sobom imati razne suradnje te da neke od tih suradnji budu s mladim dizajnerima. Htjela bih na taj način podijeliti s njima svoje iskustvo i znanje o modnome svijetu. Nadam se da ću se tijekom sljedećih deset godina istaknuti na sceni i izgraditi sebe kao dizajnericu. Htjela bih naravno da moj dizajn bude predstavljen na pistama, hrvatskim ili internacionalnim.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.