‘Zlatna djevojka jazza’ 16. travnja gostuje u Lisinskom
Svestrana glazbenica, višestruko nagrađivana saksofonistica, skladateljica, voditeljica benda i inovatorica Camilla George nastupa u Zagrebu u sklopu ciklusa Lisinski srijedom.
Publika u Lisinskom u srijedu, 16. travnja prvi će put imati priliku doživjeti lirski, lebdeći ton saksofona Camille George te uživo čuti njezine skladbe koje u pratnji trojice vrhunskih glazbenika odišu vitalnošću i užitkom besprijekorno stapajući nigerijske melodijske obrasce i londonske utjecaje.
Odrasla je slušajući legendarnog nigerijskog glazbenika i političkog aktivista Felu Kutija te velikane saksofona Charlieja Parkera i Jackieja McLeana. Počela je svirati saksofon u dobi od 11 godina, kad je, pobijedivši na glazbenom natjecanju, osvojila besplatne poduke iz saksofona.
Vrhunsko obrazovanje i rad s velikanima
Studirala je i surađivala s poznatim saksofonistima kao što su Jean Toussaint iz ansambla Art Blakey and The Jazz Messengers i ‘jedan od najkreativnijih britanskih saksofonista’ Julian Siegel. Magisterij iz jazz-glazbe stekla je na Trinity College of Music, gdje je 2011. godine nagrađena stipendijom Archer za izvanredne izvedbe.
Polako je izgrađivala jedinstveni stil, koji mnogi nazivaju vizionarskim, zbog kojeg je danas izrazito cijenjena glazbena umjetnica na novoj londonskoj jazz-sceni.
Od 2009. do 2014. godine svirala je u poznatom sastavu Jazz Jamaica, koji je 2013. bio nominiran za MOBO nagradu. Sljedeće godine upustila se u vlastiti projekt predstavljanja budućih zvijezda nove britanske jazz scene.
Sa svojim je kvartetom 2017. objavila prvi album ‘Isang’ (znači Putovanje na Camillinu materinjem ibo jeziku), koji je The Guardian opisao kao jazz koji te angažira i navodi na ples.
Superzvijezda jazza
Prvi album, kao i sljedeća dva, privukli su veliku pozornost kritike i publike; lansirali su je na ključne top-ljestvice i donijeli mnoštvo nominacija i uglednih nagrada.
Zaredala su se gostovanja i impresivne suradnje, a jedna od njih bila je s legendarnom Dee Dee Bridgewater koju se Camilla toliko dojmila na Londonskom Jazz Festivalu da je izjavila da je ‘svijet siguran jer imamo Camillu’.
Njezine nastupe i koncerte kritika redovito opisuje kao ‘istinski nezaboravne’, njezine skladbe kao ‘zrele i kreativne, udružene s uzvišenim solažama saksofona’, a nju kao ‘zlatnu djevojku jazza‘ i ‘superzvijezdu jazza u usponu‘.
Treći, posljednji album ‘Ibio Ibio’ objavljen je 2022. godine, a Camilla ga je posvetila svojem plemenu Ibibio, narodu jugoistočne obale Nigerije: „Ibio Ibio je slavlje korijena, stvaranja i zajednice. Ibibio ljudi zalažu se za zajednicu i zajedništvo, a u ovim sve čudnijim vremenima to je nešto što mi daje smjernice, nadu i utjehu.”
Njezina je glazba hipnotizirajuća mješavina afrofuturizma, hip-hopa i jazza, s politički usmjerenim podtekstom koji je povezan s njezinim nigerijskim identitetom i nasljeđem, odražavajući afričku povijest, kulturu i ropstvo.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.