HRT ubija hype Dore! Zašto Hrvatska više ne postoji na Wiwibloggsu?
Kad je HRT 20. rujna 2022. otvorio prijave za Doru 2023, bilo je jasno da hrvatski izbor za Eurosong ulazi u novu fazu – prijave su trajale do 20. studenog iste godine, a portal Wiwibloggs, najveći i najutjecajniji eurovizijski medij u Europi s moćnom zajednicom na webu, YouTubeu, Instagramu i drugim mrežama, odmah je popratio vijest člankom pod naslovom “Dora 2023: Submission window in Croatia closes November 20” (24. 9. 2022.), čime je Hrvatska dobila svoju dozu eurovizijske vidljivosti. Za male zemlje poput naše to nije samo objava – to je ulaznica u ESC mainstream razgovor, trenutak kad počinju špekulacije, ankete i priče o izvođačima, trenutak koji može presuditi hoće li se pjesma i izvođač uopće probiti do šire eurovizijske publike.
Iduće godine, 15. rujna 2023., HRT je otvorio prijave za Doru 2024., no situacija se već promijenila. Nije bilo članka na Wiwibloggsu o otvaranju prijava, tek reels na društvenim mrežama – diskretan signal koji je prošao nezapaženo i daleko od hypea koji su imali drugi. Dora 2025. ušla je u sezonu još tiše: prijave su otvorene 20. rujna 2024., ali Wiwibloggs nije napisao ni retka, tek je na storyju zabilježio da se nešto događa u Hrvatskoj, bez stvarnog sadržaja ili šire priče.
Sramotna tišina HRT-a – Dok druge zemlje koriste PR, Dora tone u anonimnost
A sada, krajem rujna 2025., dok HRT 22. rujna otvara prijave za Doru 2026., događa se nešto još poraznije – do danas nema nikakve objave na portalu ni na društvenim mrežama o otvaranju prijava, niti o Hrvatskoj općenito.
Na dijelu stranice za pretraživanje po zemljama Hrvatska trenutačno nije navedena među oznakama (tagovima)
Zadnji post o Hrvatskoj na Wiwibloggsu je iz 12. svibnja 2025., pred finale Eurosonga, kad se pisalo o tome kako je to predstavljati Hrvatsku nakon BL uspjeha, s Bošnjakom. Nakon toga – tišina.
U isto vrijeme, Wiwibloggs ne spava: od sredine kolovoza do danas objavljuje vijesti i postove o Austriji, Australiji, Češkoj, Belgiji, Danskoj, Francuskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Grčkoj, Islandu, Španjolskoj, Nizozemskoj, Švedskoj, Irskoj, Albaniji, Srbiji, Sloveniji, Italiji, Poljskoj, Portugalu, San Marinu, Švicarskoj – te zemlje nisu spominjane u kontekstu budućih natjecanja ili prijava, ali se o njima pisalo zbog izjava vezanih uz Izrael, bojkota ili protiv bojkota, ili se pratilo izvođače iz prošlih godina i podsjećalo publiku da postoje.
Bošnjak, zadnji put kad smo spomenuti na stranici
U tom kontekstu spomenuti su i Cipar, Luksemburg, Armenija, a čak je i Bugarska dobila nekoliko postova o tome hoće li se vratiti jer su je fanovi željni. Hrvatska se ne spominje nigdje – ne zato što je Wiwibloggs ignorira, nego zato što HRT nije dao povod ni jasnu izjavu kojom bi Hrvatsku uključio u širi eurovizijski kontekst, dok samog Bošnjaka više nitko ne prati.
Geopolitički trenutak dodatno pojačava razliku. Većina eurovizijskih objava posljednjih mjeseci usmjerena je na pitanje Izraela i reakcije pojedinih zemalja; broadcasteri poput Španjolske, Irske, Slovenije, Italije i Islanda dali su izjave i dobili prostor na Wiwibloggsu.
Baby Lazanja, zadnji put kad su nas stavili na Instagram
HRT se ogradio od komentara i nije odgovorio na novinarske upite o Izraelu, čime je portal ostao bez dodatnog sadržaja za objavu o Hrvatskoj – tema “Dora submissions open” prolazi nezapaženo, a Hrvatska nestaje iz razgovora.
Umjesto da koriste trenutak i jasno se pozicioniraju u aktualnom ESC diskursu, u trenutku kad je najvažnije biti prisutan u eurovizijskoj zajednici, HRT bira šutnju. Time u startu sabotira vlastiti projekt i budućeg pobjednika – bez medijske vidljivosti na Wiwibloggsu gubi se hype presudan u ranim fazama sezone, a Hrvatska sama sebe izbacuje s liste zemalja o kojima se nagađa.
Screenshot Instagrama gdje ne postojimo
Dok druge zemlje koriste otvaranje prijava kao PR alat, HRT dopušta da Dora ostane medijski potpuno prazna do prosinca, eventualno malo ranije kad se EBU izjasni o sudjelovanju Izraela. Rezultat? Hrvatski predstavnik kreće u eurovizijsku sezonu s manje pažnje i podrške nego konkurencija – ozbiljna strateška pogreška za projekt koji bi trebao graditi hype, a ne ga gasiti.
I zato se nameće pitanje: kako si stručni tim (a znamo o kome se radi) može dopustiti inerciju na samom početku sezone kad ima priliku dati izjavu bilo kakve vrste, pozicionirati se na najvažnijem ESC kanalu i, ako baš želi izbjeći pitanja o Izraelu, elegantno se ograditi, ali istovremeno gurati Doru kao relevantno natjecanje koje će pratiti i ostatak Europe?
Ako organizacijski tim HRT-a nije sposoban osigurati da se Hrvatska uopće spomene na najvećem eurovizijskom kanalu u trenutku otvaranja prijava, kako možemo vjerovati da će znati osigurati vidljivost i podršku budućem pobjedniku Dore na europskoj sceni?
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.