Virtuoz emocije: najljepše skladbe Matije Dedića koje morate čuti
Matija Dedić – istinski virtuoz na hrvatskoj jazz sceni, skladatelj i aranžer čiji je opus prožet sofisticiranom harmonijom i emotivnom dubinom. Naslijedio je glazbeni dar i neposredni dodir s umjetnošću od roditelja Arsen Dedića i Gabi Novak, što se jasno prepoznaje u svakom njegovom djelu.
Iako je poznat po besprijekornim jazz obradama, poput albuma Tajna vještina u kojem interpretira Gibonnijeve pjesme, Matija je također plodan autor. Donosimo vam top 5 skladbi/pjesama koje je skladao – prekrasan uvid u njegov autorski glas.
1. Sentiana(s albuma Sentiana, 2012.)
Intrigantna jazz-kompozicija s naglašenim melankoličnim temama i promjenjivim ritamskim strukturama. Ovdje se jasno očituje Dedićeva srž – improvizirani dijalozi klavira s basom i bubnjem, dirljiva refleksija modernog sklada.
2. Ligherian Rhapsody(2015.)
Ekspresivan primjerni komad iz istoimenog albuma. Spoj modernog jazza i romantične rapsodije, eksplozija njegovog virtuoziteta kroz raskošne harmonije i melodične linije.
3. Octopussy(s albuma Octopussy, 1998.)
Naslovna kompozicija koja je donijela Dediću nagradu Hrvatskog društva skladatelja kao najboljem novom imenu jazza u desetljeću.Predstavlja ga široj javnosti – pravo jazz izlaganje, s jasno definiranim temama i ya‑ya swing melodijama.
4. Dedicated(s albuma Dedicated, 2017.)
Osobno i introspektivno, ova skladba nosi ime koje govori sve. Posvećena unutarnjem putovanju: skladna kombinacija tišine, sporih tempa i emotivnog naboja u kompozicijskom kodu.
5. Handwriting(s albuma Solo/Part I, 2000.)
Solistički izraz u punoj snazi. Izvedba solo klavira u kojoj svaki ton progovara – intimno, detaljno, gotovo kao pisani rukopis emocija. Matija svira sam, sa slušateljem u prvoj liniji – ono što i sam ističe da najviše voli.
Matija Dedić skladateljsko pero koristi s bradom potrebe: uz majstorsku tehniku klavira, on stvara skladbe u kojima je svaki akord prožet tugom, nadom i ljubavlju.
Njegove pjesme nisu tek note – one su zapisi potpunih trenutaka, ostavljene u obliku glazbene intime. Taj balans između kompozicijske preciznosti i slobodne improvizacije otkriva Dedića kao glazbenika koji zna – i osjeti – kako pronaći srce jazz naracije.
Kroz Octopussy, Solo/Part I, Sentianu, Ligherian Rhapsody te Dedicated, Matija ne samo da potvrđuje tehničku superiornost, već i zapanjujuću emocionalnu otvorenost. Tako stvara skladbe u kojima svaki slušatelj može prepoznati nešto vlastito – u tišini klavira zrcale se i nitko ne ostaje ravnodušan.
Matija Dedić je skladatelj koji spaja virtuoznost i dušu – svaki njegov autorski komad nosi avangardni duh jazza, ali i toplinu osobnog iskaza. Taj spoj čini ga jedinstvenim i trajno relevantnim u hrvatskoj i međunarodnoj jazz umjetnosti.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Reality zvijezda u novoj epizodi The Kardashians otvoreno progovorila o apstinenciji, ljubavnim brodolomima i tome zašto joj danas solo život savršeno odgovara.