Grad koji gleda film: Zagreb otvara vrata umjetnosti kroz pokret i prostor
Zagreb sinoć nije bio samo grad između tramvajskih linija i kafića, nego prostor u kojem se filmska slika i arhitektura susreću, gdje svaka ulica i svaki trg odjekuju pričama o umjetnicima, dizajnerima i arhitektima koji preispituju način na koji gledamo svijet. Sedmo izdanje DA2 – Zagreb Design, Art & Architecture Film Festivala otvorilo je vrata Instituta Liszt, pretvarajući klasični kulturni centar u mjesto gdje ideje i vizije postaju pokretne slike, a svaka projekcija podsjeća da umjetnost oblikuje grad i našu svakodnevicu. U uvodnim riječima umjetničke direktorice Tine Hajon osjetila se energija koja se prenosi kroz filmove, kroz razgovore, kroz ulice koje gledaju prema novim horizontima, jer upravo na festivalima kao što je DA2 nastaje dijalog između publike i autora, između ideja i prostora.
Filmski program ove godine donosi dokumentarce koji se ne promatraju samo očima, nego ih se osjeća tijelom, jer priče o ljudima, njihovim usponima, kompromisima i padovima postaju ogledalo grada, njegovih stanovnika i onih koji dolaze u njega. Zagrebački filmski festival okuplja nas u prostorima gdje svaka projekcija postaje mjesto susreta, gdje arhitektura i dizajn nisu samo teme, nego konteksti u kojima se oblikuju percepcija i estetika.
Pokret kroz prostor i vrijeme
Dok gledate intimne portrete umjetnika, poput filma „Ada – moja majka arhitektica“, ili uranjate u vizionarski svijet Thoma Brownea, osjetite kako zagrebački filmski festival spaja prošlost i budućnost, klasično i suvremeno, kao da sam grad postaje ekran, a ulice projektori za ideje koje nadilaze prostor. Filmovi kao što su „David Lynch: Enigma u Hollywoodu“ ili „Nuvola: Otvoren projekt za grad“ ne pričaju samo o likovima, već o pristupu stvaranju, o procesima u kojima vizija postaje konkretna forma, a gledatelj postaje aktivni sudionik u percepciji prostora. Festival se tako transformira u laboratorij ideja, mjesto gdje se film i grad prepliću, gdje se arhitektura čita kroz pokret, a dizajn kroz osobne priče.
Ulaznice su dostupne u Institutu Liszt i online, a svaki posjet postaje ritual koji povezuje vizualno iskustvo, intelektualnu stimulaciju i urbani način življenja, jer Zagreb kroz DA2 pokazuje da kulturni sadržaji mogu biti puls grada, odjek koraka po pločnicima do refleksije svjetla na zgradama.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.