DA2 festival otvara vrata svijetu u kojem umjetnost više ne šuti
U Zagrebu sutra počinje DA2 – Zagreb Design, Art & Architecture Film Festival, koji već sedmu godinu zaredom dokazuje da film može biti prostor u kojem se o umjetnosti ne govori šiframa, nego životom. Ove će jeseni Institut Liszt postati mjesto na kojem se spajaju dizajn, arhitektura i film, ali i ideje koje nadilaze granice struke. Od 22. do 26. listopada, kroz jedanaest dokumentaraca, publika će imati priliku ući u svjetove ljudi koji oblikuju način na koji gledamo, mislimo i živimo prostor.
Ključna riječ za ovu godinu, DA2 festival, u središte stavlja čovjeka iza stvaranja – umjetnika koji ne stvara zbog forme, nego zbog potrebe da svijet razumije.
Program otvara film „David Lynch: Enigma u Hollywoodu“, portret redatelja koji je uspio pretvoriti tjeskobu u estetiku i tišinu u dijalog. U danima koji slijede, kroz arhitekturu, boju i svjetlo, festival ispituje granice percepcije i odgovornosti umjetnosti. Filmovi ne prikazuju samo rad, nego i sumnju, proces i unutarnju borbu stvaratelja. U fokusu je pitanje što danas znači biti autor – u vremenu kad algoritmi biraju slike, a tržište diktira emociju.
Filmovi koji ne prikazuju svijet, nego ga preispituju
Ovogodišnji DA2 festival okuplja priče koje nisu snimljene kako bi impresionirale, nego kako bi nas prisilile na promjenu pogleda. Kroz filmove o arhitektima, dizajnerima i umjetnicima otkriva se ljudska potreba za redom u kaosu, ali i kaos koji uvijek iznova razgrađuje red. U jednom trenutku gledamo modernističke linije Miesa van der Rohea, a već u sljedećem razumijemo zašto boje Kandinskog i danas odzvanjaju poput glazbe.
Festival nije tek niz projekcija – on je prostor dijaloga između publike i autora. Nakon projekcija slijede razgovori koji otvaraju pitanja o ulozi umjetnosti u vremenu koje često ne trpi sporost misli. Govori se o klimatskim promjenama, tehnologiji, vizijama grada i odnosu između moći i istine. U svakom filmu, bilo da se bavi Lynchom, Zucchijem ili Schindlerom, pulsira isto pitanje: može li umjetnost još uvijek mijenjati stvarnost ili je osuđena da je samo reflektira.
DA2 festival tako ponovno postaje više od kulturnog događaja – postaje podsjetnik da ideje i dalje imaju svoje autore, a svijet svoju potrebu da ih čuje.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.