Split postaje “najslađi grad na svitu” – stiže novi festival SlatCroFest by Slatkopedija
Split će početkom svibnja postati „najslađi grad na svitu“ i to zahvaljujući novom festivalu SlatCroFest by Slatkopedija koji će u Splitu okupiti sam vrh hrvatske slatke scene.
Split ovog proljeća postaje bogatiji za novi festival i to onaj najslađi – SlatCroFest by Slatkopedija – festival hrvatskih slastica i slatkih proizvoda zahvaljujući kojem će gradom pod Marjanom četiri dana, od 1. do 4. svibnja, vladati najbolje hrvatske slastice.
Iza ovog slatkog projekta stoje sestre Kate Bošković i Mirjana Bošković Smrekar, tim koji zadnjih 8 godina uspješno vodi najstariji hrvatski novinarski portal specijaliziran za slastice i slastičarstvo – Slatkopediju.
„Hrvatska ima bogatu slatku baštinu, ali i proizvođače slastica koji stvaraju doista kvalitetne proizvode. Nažalost, o tomu se jako rijetko priča i imamo dojam da je ovo bogatstvo kojim bismo se trebali ponositi na neki način stavljeno u drugi plan.“ – otkrivaju nam Kate i Mirjana što ih je motiviralo da krenu s ovim projektom.
Ambiciozni program festivala koji uključuje prodajni sajam, izložbu, konferenciju i radionice osmišljen je tek sredinom siječnja ove godine i na trenutke je djelovalo nerealno da bi se on uopće mogao realizirati u tako kratkom roku: „Vjerovale smo da možemo, unatoč kratkim rokovima i prilično izazovnim životnim situacijama, ostvariti planirano i omogućiti Splitu da već ove godine dobije jedinstveni slatki festival koji će turistima, ali i lokalnom stanovništvu, otkriti bogatstvo hrvatske slatke baštine, kao i kvalitetu naše slatke scene.“ – kažu nam ove sestre.
Izazova u pripremi bilo je zaista mnogo – od nedostatka financijskih sredstava, preko vrlo kratkih rokova, do promjena u zadnji čas koji se u ovako velikim organizacijama događaju. Ipak, ponosno ističu da je njihov projekt vrlo brzo prepoznat kao važan i kvalitetan pa su im tako podršku pružili Splitsko-dalmatinska županija, Grad Split, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije i Turistička zajednica grada Splita, a festival se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta. Osim toga, festival je uključen i u službeni program Sudamje, a kao suorganizatori ove posebne manifestacije pridružili su im se Muzej grada Splita i Muzeji grada Karlovca.
„Na središnjem, prodajnom sajmu, u Dioklecijanovim podrumima, koji će biti otvoren za posjetitelje sva četiri dana festivala imat ćemo 12 izlagača, među kojima su najveća imena hrvatske slatke scene. Svoje proizvode tako će javnosti pokazati Nadalina čokolade, Stella Croatica, Škatula, Taman chocolates, Steam Coffee, Makolach, Moj gastro, Brachatella, Čiča priča, Vila Rafijola, Medeni svijet i mi sa Slatkopedije. S izložbom ‘Što to rade licitari’ posvećenoj hrvatskoj slastici pod zaštitom UNESCO-a u atrij Galerije umjetnina 2. svibnja nam u goste nam stižu Muzeji grada Karlovca (izložba ostaje otvorena do 7. svibnja), a na konferenciji u Staroj gradskoj vijećnici, 3. svibnja nas očekuje 9 zanimljivih predavanja i jedan panel. Tu je i niz radionica koje će na Prokurativama održati proslavljena imena hrvatske slastičarske scene.“ – otkrivaju nam organizatorice.
Ulaz na prodajni sajam je besplatan, baš kao i posjet izložbi i sudjelovanje na radionicama. Jedino što se plaća je ulaz na konferenciju, no uz kupnju ulaznica koje su do 26. travnja dostupne po sniženoj cijeni, dobije se i torba puna proizvoda prijatelja festivala: Nadalina, Dida Boža, Taman Chocolates, L’erotic fruit and spices, Row spirit, Medeni svijet, Barcaffe te same Slatkopedije.
Vrijeme održavanja festivala idealno je za spajanje kratkog „bijega“ u Split s posjetom najslađoj manifestaciji stoga ako još niste odlučili gdje ćete provesti produženi vikend u svibnju ne propustite priliku za upoznavanje s najslađim od onoga što Hrvatska trenutno nudi.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.