Ovo nije običan filmski festival – Zagreb se priprema za sedam dana kinematografskog ludila
Ulice Zagreba polako se pripremaju za sedmodnevni ples svjetla i sjena, kad će kinodvorane postati mjesta gdje stvarnost i fikcija susreću se u tišini tamnih sala, a publika putuje kroz osobne priče i univerzalne teme. Program 23. izdanja Zagreb Film Festivala koji će trajati od 10. do 16. studenoga donosi bogatstvo filmskih iskustava, od dugometražnih priča koje istražuju obitelj, identitet i gubitak, do kratkih formi koje u nekoliko minuta otvaraju prozore u druge svjetove i kulture. Boris T. Matić, direktor festivala, najavljuje kako će publika imati priliku doživjeti moć filmskog medija koji potiče empatiju i razumijevanje kroz odabrane naslove.
Festival će, između ostalog, predstaviti dugometražna djela poput američkog prvijenca Eve Victor, filma koji se, uz dozu šarma i humora, suočava s traumatičnim događajem, britansku queer romansu Zauzdan koja istražuje fine granice dominacije i submisivnosti, te norvešku dramediju Solo mama koja kroz prizmu samohranog majčinstva otvara raspravu o vrijednostima suvremenog društva. ZFF već tradicionalno donosi filmske naslove koji odvažnim i inovativnim pristupom tematiziraju odrastanje, a ove godine program PLUS uključuje djela koja se bave pitanjem identiteta, maskuliniteta i obiteljskih odnosa kroz neobične perspektive, poput Sjene moga oca Akinole Daviesa Jr. i DJ Ahmeta Georgije M. Unkovskog.
Filmske priče koje potiču refleksiju
Kratkometražni program donosi selekciju od dvanaest međunarodnih naslova, uključujući pobjednika Cannesa Drago mi je da si sada mrtav palestinskog redatelja Tawfeeka Barhoma, te ukrajinski Preludij Aline Panasenko i švicarski 1:10 Sinana Tanera. Nacionalna konkurencija – Kockice – donosi osam filmova, među kojima se ističu nova djela Davida Gaše i Rine Barbira te filmski radovi mlađih autora poput Ether Vide Skerk i Nine Damjanović. Upravo ovakav balans između etabliranih autora i mladih talenta definira ZFF-ov identitet, stvarajući prostor gdje se filmska industrija susreće s publikom i gdje kreativni dijalog dobiva oblik projekcija, masterclassova i radionica.
Festival također uključuje programe koji gledateljima približavaju aktualnu međunarodnu produkciju, kroz inicijative poput Festivali pod reflektorom, dok Industrija ZFF-a okuplja profesionalce regije i Europe kako bi razmijenili iskustva, razvili projekte i sudjelovali u radionicama. Fokus na inkluzivnost i održivost očituje se kroz prilagodbe za gluhe i nagluhe, radionice o održivoj filmskoj produkciji i zelene prakse festivala, dok humanitarni aspekt dolazi do izražaja u projekcijama dokudrame Glas Hind Rajab, čiji prihod ide za pomoć palestinskim organizacijama.
Ulaznice su dostupne online i na blagajnama festivala, a program se odvija u kinima CineStar Branimir, Kinoteka, Dokukino KIC, MSU te online platformi zff.hr, čineći festival pristupačnim i za lokalnu publiku i za one koji prate događanja izvan Zagreba. Zagreb Film Festival i ove godine potvrđuje svoj status prostora koji spaja filmsku umjetnost i društveni angažman, donoseći priče koje nadilaze ekrane i ostaju u gledateljevoj percepciji.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.