Drugog dana 48. Međunarodnog filmskog festivala u Torontu (TIFF), u Scotiabank festivalskoj kino dvorani u centru Toronta, premijerno je prikazan kratkometražni dokumentarni film 1001 noć koji je režirala Rea Rajčić.
Pred prepunom dvoranom prikazano je 7 kratkometražnih uradaka iz cijelog svijeta, a 1001 noć bio je jedini dokumentarni film. Projekciji je prisustvovala ekipa filma, redateljica Rea Rajčić, producentica Tina Tišljar, direktor fotografije Marinko Marinkić i montažerka Karla Folnović.
Film 1001 noć osvojio publiku
“Međunarodna publika u Torontu od prve se minute prepustila našem filmu, smijeh se čuo iz svakog kutka dvorane, a divno je bilo nakon filma vidjeti nasmijana lica i čuti hrpu razdraganih komentara. Posebno sam sretna što je gotovo cijela ekipa filma bila sa mnom na premijeri i što ćemo film s publikom sljedećih dana gledati na još nekoliko festivalskih projekcija”, izjavila je redateljica filma Rea Rajčić.
Kratkometražni dokumentarni film 1001 noć uvršten je u glavni natjecateljski program Kratki rezovi (Short Cuts) 48. Međunarodnog filmskog festivala u Torontu (TIFF). Radnja prati dvije prijateljice Emu (89) i Maju (85), najvjernije gledateljice turskih sapunica koje svaku večer provode zajedno gledajući turske serije u Eminom stanu u Splitu. Riječima redateljice, nastao je iz velikog divljenja prema živosti i energiji Eme i Maje, čarobnih žena na pragu devedesetih.
Međunarodni filmski festival u Torontu jedan je od pet najrelevantnijih svjetskih filmskih festivala, a Hrvatska je svog predstavnika u Torontu posljednji put imala 2016. godine s filmom Po čovika Kristine Kumrić.
1001 noć prvijenac je Ree Rajčić
1001 Noć redateljski je prvijenac producentice Ree Rajčić, čija produkcijska kuća Eclectica stoji iza brojnih projekata kao što su višestruko nagrađivani Stric Andrije Mardešića i Davida Kapca, hvaljena dokumentarna serija Kolaži o laži Nebojše Slijepčevića i Judite Gamulin te adaptacije poznatog romana Proslava Damira Karakaša, po scenariju Jelene Paljan i u režiji Brune Ankovića.
Uz Reu Rajčić, producentica filma 1001 noć je Tina Tišljar, direktor fotografije Marinko Marinkić, montažerka Karla Folnović, za dizajn zvuka zadužen je bio Luka Gamulin, skladatelj je Dubravko Robić, miks zvuka radio je Ivan Zelić iz studija Nazor, a kolor korekciju Tomislav Stojanović iz Eclectice.
Sve novosti o filmu kao i radu Ree Rajčić i produkcijske kuće Eclectica možete pratiti na službenoj stranici www.eclectica.com kao i na društvenim mrežama.
Advent u Zagrebu i ove godine potvrđuje status jednog od najuzbudljivijih glazbenih programa u regiji. Rijetke su prilike da se karizmatični umjetnici čuju u intimnom, blagdanskom okruženju, a upravo takvo iskustvo priređuje EU Advent. Nakon velikog koncerta u zagrebačkoj Areni, na Europski trg stiže Damir Urban, u petak, 27. prosinca, u ambijent obasjan toplim adventskim svjetlima.
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog bila je ispunjena do posljednjeg mjesta na božićnom koncertu Marije Husar Rimac i Ivane Husar Mlinac. Ulaznice su rasprodane mjesec i pol dana unaprijed, a publika je očito prepoznala da ih očekuje glazbeni događaj izvan uobičajenog. Sestre Husar ponudile su potpuno novo iskustvo zahvaljujući svježim aranžmanima i vrhunskoj produkciji producenta Filipa Gjuda.
Riječ je o prvom ovakvom konceptu izvan Austrije, a na zagrebačku pozornicu dolazi izvorni bečki orkestar Strauss Capelle Vienna pod umjetničkim vodstvom Francisca Supina.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.