Novo ime domaće pop scene je 27-godišnja je kantautorica Maraya koja je ovog ljeta pažnju publike privukla hit singlom “Panamera”koji je odzvanjao radijskim eterom te dospio na top listu najtraženijih singlova digitalne platforme Shazam. Vrlo atraktivan videospot otkrio je da se iza zavodljivog vokala krije zgodna mlada glazbenica čiji se koloritan i razigrani, a opet ženstveni vizualni identitet izdvaja iz prilično jednolične stilske mase pjevačica urbanog glazbenog izričaja.
Nedavno je objavila i svoj prvi EP “Enigma”te samo za HELLO! Croatia objašnjava svoju želju da glazbom koju stvara i svojom pojavnošću razdrma pomalo uspavanu hrvatsku glazbenu scenu.
Maraya za HELLO!: intervju s novom nadom domaće glazbene scene
Kako biste opisali trenutno stanje na hrvatskoj glazbenoj sceni i što nudite, a da drugi nisu već ponudili?
Trenutno stanje je solidno. Imam osjećaj da napokon dolazi do nekog pomaka, da ljudi počinju prihvaćati taj novi, moderniji glazbeni val, lagano se stvara scena. Sve je to i dalje sporo, ali neki napredak se vidi. Ja sam artist koji se ne ograničava žanrovski. Volim muziku na dubljem nivou, analiziram stilove otprije, ali i sve novo što se nudi na svjetskoj sceni pa se u mojim pjesmama trudim kombinirati old school i moderne elemente. A nudim nešto što će neki raditi tek za 5 godina.
Sami pišete glazbu i tekstove za svoje pjesme. Odakle crpite inspiraciju?
Iako sam prije imala priliku raditi i s drugim autorima, nekako sam najzadovoljnija kada se skroz sama posvetim pisanju i stvaranju melodija pa se ta moja sreća reflektira na pjesme, a tada je i emocija najjača što prelazi na ljude koji slušaju moju glazbu. A inspiracija su mi svakidašnje situacije ili neka prijašnja iskustva iz mog života, a puno i maštam o budućnosti i svemu što ona nosi pa stvaram iluziju i pretačem je u stihove.
Imate zanimljiv životni put, studirali ste u Beču i Londonu, što vas je inozemno iskustvo naučilo?
Inozemno iskustvo me toliko izgradilo da danas koja god mi prepreka stane na put, naći ću rješenje. I u mojoj pjesmi “Kao lav” progovaram o snazi koju svatko od nas nosi u sebi i o neodustajanju koje je jedina opcija. Naučila sam se snalažljivosti u tom “bijelom svijetu”. Otvorila sam oči, ohrabrila sam se.
Naučila prihvaćati u potpunosti samu sebe, ali i drugačije kulture bez imalo predrasuda. U Engleskoj i Austriji ljudi su otvoreni za nova poznanstva, stekla sam puno poznanika, s nekima sam se i sprijateljila pa smo i danas u kontaktu. Obrazovanje u Beču i Londonu, uz kvalitetno radno iskustvo su definitivno moji najveći koraci u dosadašnjem životu i bez tog iskustva ne znam tko bih bila danas i koliko bih zaista imala hrabrosti za sve, uključujući i bavljenje glazbom. To je bio predivan put koji me doveo do više razine samosvijesti. Preporučujem svakom mladom čovjeku takav vid osamostaljenja.
Koliko su glazbenicima bitne društvene mreže i prezentacija svog lika i djela na njima? Imate li dojam da su neki glazbenici više influenceri nego glazbenici?
Društvene mreže su danas svakako bitan faktor za ovaj posao kojim se mi bavimo. Zvuči nevjerojatno kad neki glazbenik kaže da nema Instagram, na primjer. Ta vrsta komunikacije je nužna za uspostavljanje prisnijeg odnosa s ljudima koji su se zainteresirali za našu glazbu pa nas onda žele bolje upoznati i kao osobe i vidjeti kako funkcioniramo u nekim svakodnevnim situacijama. Tu imamo priliku okupljati publiku na jednom mjestu i pokazati, osim glazbe i djeliće našeg privatnog života.
Jako je tanka granica između scenskog i influencerskog djelovanja danas, svi rade sve, ali mislim da ne treba pretjerivati sa silnim reklamama i sponzorstvima jer to stvara kontraefekt u očima publike. Mnogi prihvaćaju sve i svašta radi pažnje ili financijske dobiti, a mi smo mala zemlja pa ako ne radiš “dijasporsku” muziku, poslovni prostor je ograničen, a konkurencija je prilično velika.
Glazbenici silom postaju influenceri jer ipak moraju živjeti od nečega. Takvo je stanje, ali ima nas koji polako mijenjamo stvari i treba vremena da se novi standardi prihvate i shvate kao ozbiljna priča.
Mislite li da se hrvatska urbana scena može nositi s trenutno dominantnim folk trap trendovima iz Srbije?
Hrvatska scena se pokušava nositi s time , ali i dalje je taj susjedni standard nenadmašan, po pitanju raznolikosti stilova, produkciji, samom interesu publike. Otvoreniji su i spremniji konzumirati glazbu i to najrazličitijih stilova, a glazbenici imaju puno više prilika kroz medije pokazati što rade. Mediji stvaraju zanimljiv sadržaj pa onda i ljude zainteresiraju za showbiz teme. Kod nas se naglasak stavlja na teške teme, fali zabave u svakodnevnom medijskom prostoru. Evo ovim intervjuom vi pokrećete dobre inicijative dajući mi prostor kao mladoj glazbenici koja tek počinje svoj glazbeni put. Hvala HELLO! Croatia.
Koliko je danas mladim glazbenicima lako ili teško ulagati u svoju karijeru? Je li dovoljno objaviti pjesmu na YT i čekati da uspije sama od sebe?
Ako govorimo o samostalnom izvođaču koji nema izdavačku kuću iza sebe, svakako mu je teže. A čak i da ima zaleđe, nisu to neka obećavajuća sredstva koja bi puno pomogla u plasiranju pjesme. U sve treba ući organizirano, s konkretnom vizijom i okupiti oko sebe ljude koji jednako razmišljaju te mogu biti od pomoći pri ostvarenju zamišljenog, bilo da se radi o glazbenoj produkciji, spotu, vizualima. Korisno je da i sam nešto znaš o digitalnom marketingu, treba stalno učiti, biti informiran. Ali uz svu podršku svijeta, ako na kraju dana nemaš dobar proizvod, uzalud sve.
Vaš odjevni stil je vrlo atraktivan, stilizirate li se sama ili se prepuštate rukama profesionalaca?
Hvala na komplimentu. I prije ulaska u glazbenu industriju, eksperimentirala sam sa stilovima i
oduvijek osjećam strast prema modi koju obožavam i priznajem da puno vremena posvećujem svom izgledu. To me uz glazbu najviše ispunjava te sam zasada sama svoj stilist. Ali otvorena sam i za suradnje u skorijoj budućnosti, zanimljivo je vidjeti kako te netko drugi doživljava.
Koga biste na domaćoj estradi izdvojili kao uzor?
Nije s hrvatske, ali s regionalne scene – uzor kao pojavu i glazbenicu izdvojila bih Senidah. Zaista nam je svima postavila standarde, ali i zadatak. Jedna velika umjetnica.
Što si želite u 2024. godini?
U Novoj godini želim nastupati i uživo predstaviti svoje pjesme i prenijeti svoju energiju ljudima. Kontinuirano raditi na svojim pjesmama i albumu, truditi se, napredovati. Raditi na unutarnjem miru i biti istinski sretna, a to želim i ljudima oko mene. Vama u redakciji HELLO! Croatia želim sretne blagdane i super uspješnu 2024.
Ako ljeto ima svoj soundtrack, Maja Šuput upravo ga je napisala. U svom prepoznatljivom stilu koji spaja dozu drskosti, ženstvenosti i čiste zabave, nova pjesma Nisam ja za male stvari ušla je na scenu na velika vrata — s prvom pozicijom u trendingu i gotovo 200.000 pregleda u samo tri dana. Maja još jednom pokazuje zašto je kraljica ljetnih partyja i neprikosnovena diva domaće pop scene.
Kad prvi taktovi prođu kroz zrak iznad Dunava, a sunce zalazi iza impozantnih bedema Petrovaradinske tvrđave, znaš da si na mjestu gdje prestaje svakodnevica, a počinje nešto više – doživljaj. Exit 2025 nije bio samo još jedan festival – bio je trenutak koji te uhvati, preplavi i ostane s tobom.
Split nije spavao. Tri dana, tisuće ritmova, deseci tisuća duša – sve je kulminiralo u jednom trenutku: završnoj večeri ULTRA Europe 2025, kad su Afrojack, Martin Garrix i Hardwell tresli Park Mladeži kao da se Zemlja okreće oko njihove glazbe. I možda se i okreće – barem za sve one koji znaju da ULTRA nije samo glazba, već životni stil.
Drugi dan ULTRA Europe festivala 2025. bio je sve što smo sanjali – i više od toga. Split je ponovno pulsirao kao jedno od najvažnijih mjesta elektroničke glazbene karte, a Park Mladeži pretvoren je u vibrantnu oazu neonskog sjaja, zvuka koji vibrira pod kožom i emocije koju može probuditi samo glazba. Glazba koju ne slušaš – već osjećaš.
Ljeto u Opatiji ima svoj zvuk – i sinoć je zvučalo kao "Sofia". Na velikoj sceni Ljetne pozornice, okupanoj mjesečinom i morskim povjetarcem, nastupio je karizmatični Alvaro Soler i oduševio publiku svojim prvim koncertom u Hrvatskoj. Bio je to trenutak koji se dugo čekao, a kad se napokon dogodio – nadmašio je očekivanja.
U ljetu koje traži zvuk slobode, zaljubljenosti i neplaniranih puteva, pojavio se savršen soundtrack za sve naše spontane vožnje, zalaske sunca i noći pod zvijezdama. Glazbeni duo Cura i Dečko, odnosno Vanesa Petrac i Ivan Marojević, vraćaju se na scenu – i to kako! Njihov novi singl “Crvena Buba” u izdanju Classic Recordsa nije samo pjesma; to je putovanje, osjećaj, razigrani ples kroz sve ono što volimo u ljetu.
Iako je globalna zvijezda, Brad Pitt nije zadovoljan svojom izvedbom u filmovima 'Upoznajte Joea Blacka' i 'Rijeka sjećanja'. Danas bi ih odigrao drukčije.
Kad ljeto dostigne svoj zenit, a sunce poljubi vinograde zlatnim sjajem, pojavljuju se trenuci koji izgledaju kao da su izvađeni iz editorijala – a upravo takav trenutak nedavno je stvorila Nika Turković. Na vinskoj terasi okruženoj netaknutom prirodom, s pogledom na savršeno poredane redove vinove loze i moćni obris planine u pozadini, mlada glazbenica zasjala je u modnom izdanju koje se ne zaboravlja.
Iako je ljeto mnogima sinonim za lanene košulje, espadrile i široke kratke hlače, ponekad protokol jednostavno ne poznaje prognozu. Svečane prigode, luksuzne večere i gala događanja ne čekaju jesen, a za muškarce koji drže do stila – odijelo nije opcija, već obaveza. No, tko kaže da sofisticiranost i elegancija moraju trpjeti zbog vrućina?