Macha Ravel opet šokira: nakon “Lutkice” stiže mračna “Pasegoni” – pjesma koja je spojila zmije, emociju i snagu žene
U trenutku kada je alt-pop scena već mislila da je sve vidjela, Macha Ravel – neuhvatljiva, senzibilna i hrabra – odlučila je još jednom dokazati da je potpuno svoja. Na sam Halloween, 31. listopada, objavila je novo glazbeno poglavlje: pjesmu i videospot “Pasegoni”, mističan, emotivan i vizualno očaravajući nastavak njezinog umjetničkog univerzuma koji je već oblikovala viralnom “Lutkicom”.
Ova mlada glazbenica, koju kritika s pravom naziva jednom od najintrigantnijih figura nove regionalne scene, ponovno spaja introspektivnost i simboliku – ovaj put kroz hipnotički odnos žene i zmije. “Nisam htjela prikazati dominaciju jedne snage nad drugom, već sporazum, ples – odnos u kojem se spajaju moć i ranjivost”, objašnjava Macha, opisujući s koliko pažnje i emocije pristupa svakoj sceni, svakom kadru, svakom pogledu.
U režiji Gorana Popovskog i uz Machin vlastiti idejni potpis, “Pasegoni” djeluje poput vizualne bajke s tamnim podtonom – onog tipa koji te neprestano tjera da tražiš značenje iza slike. U spotu se pojavljuju i Chi i Yuri, dva pitona iz udruženja za spašavanje reptila Basilisk, s kojima je Macha ostvarila gotovo mističnu vezu. “Željela sam prikazati kako bi izgledala zmija da je ja, i kako bih izgledala ja da sam zmija”, dodaje kroz osmijeh, otkrivajući koliko je snimanje bilo emotivno, ali i oslobađajuće iskustvo.
Nakon viralnog uspjeha “Lutkice” i singla “Ako smo isti”, “Pasegoni” dolazi kao prirodan nastavak njezinog stvaralačkog puta – hrabriji, zreliji, ali i dublje osoban. Iako pjesma nije bila planirana za objavu, producentica Endži Dolores i beogradski producent A.N.D.R. prepoznali su njezinu snagu i pomogli joj da se pretoči u ono što Macha najbolje zna – emociju koja se osjeti cijelim tijelom.
Spot je snimljen u pauzi turneje “Lutkica”, u sklopu koje Macha trenutno obilazi regiju. Nakon koncerata u Beogradu, Nišu i Splitu, turneja se nastavlja u Rijeci (14. 11.), Novom Sadu (4. 12.), Zagrebu (12. 12.), Mostaru (19. 12.) i Sarajevu (20. 12.). Upravo zagrebački nastup u klubu Boogaloo 12. prosinca bit će njezin najveći solo koncert do sada – i svojevrsna kruna cijele ove godine.
Ako “Lutkica” simbolizira nježnost i unutarnje dijete, “Pasegoni” donosi mračniji, senzualniji i moćniji Machin alter ego – onu verziju žene koja ne bježi od svoje tame, već je pretvara u umjetnost.
Pjesma “Pasegoni” dostupna je u izdanju diskografske kuće Menart, na svim digitalnim platformama i u radijskom eteru. Ako ste spremni za još jedno poglavlje Machinog svijeta, samo pritisnite play – i pustite da vas ponese njezina čarolija.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.