Lily Allen – obračun u 14 činova: Kad glazba postane svjedočanstvo
Nema mnogo albuma koji se ne slušaju samo ušima, nego i kostima. Kad je Lily Allen, britanska kantautorica britkog jezika i neusporedivog dara za razgolićavanje vlastitih misli, objavila svoj dugoočekivani album West End Girl, svijet se nije pripremio za ono što dolazi. Ono što je predstavljeno kao povratak nakon sedam godina šutnje, pretvorilo se u brutalno iskren dnevnik žene koja je odlučila ne šutjeti više.
Allen je već desetljećima poznata po svojim društveno oštrim tekstovima, ali nikada nije bila ovako osobna. West End Girl nije tek album — to je autopsija jedne ljubavi, jedan elegantan, sarkastičan, ali i potresan obračun s bivšim mužem, odnosom koji ju je oblikovao, ali i gotovo slomio. Pritom, ne skriva ništa. U svakoj pjesmi otvara prozor u pakao intimnog raspada, a iz svake strofe izbija i snaga i gorčina, ranjivost i osveta, ironija i priznanje.
Kad je Lily Allen najavila svoj povratak s albumom West End Girl, mnogi su očekivali povratak britke, duhovite Lily koja će ponovno propitivati društvo. Umjesto toga, dobili su njezin najosobniji, najogoljeniji i najhrabriji projekt dosad – glazbeni autopsijski izvještaj o braku koji se raspao pred očima javnosti. Iako Allen nikada izravno ne spominje ime bivšeg supruga, glumca Davida Harboura, svaka nota, svaki stih i svaki šapat na ovom albumu zvuči poput ispitivanja savjesti – njegove i njezine.
„Ovo nije osvetnički album”, rekla je Allen u jednom intervjuu. „Ali jest moj način da vratim glas koji sam izgubila.” I upravo je u tom glasu – ponekad ranjenom, ponekad bijesnom, ali uvijek lucidnom – snaga ovog albuma.
Poglavlje 1: West End Girl – trenutak kad je sve počelo kliziti
Uvodna pjesma zvuči poput kazališnog monologa žene koja je još uvijek na pozornici, ali publika se već razišla. „On se mijenjao, a ja sam još vjerovala da ćemo preživjeti.” U samo nekoliko stihova Allen slika početak kraja: rutinu koja postaje hladna, geste koje gube smisao i pogled koji više nije njezin.
Poglavlje 2: Ruminating – kad sumnja postane nova religija
Druga pjesma donosi emocionalnu paranoju: Lily sumnja, provjerava, zamišlja. Pitanje vjernosti ne postavlja iz moralne perspektive, već iz ženske ranjivosti – što se dogodi kad znaš da ti netko laže, ali još uvijek želiš vjerovati da nisi u pravu? Pjesma je to o „otvorenom braku” koji se pretvorio u jednostranu slobodu – njegovu.
Poglavlje 3: Sleepwalking – brak u stanju hibernacije
U Sleepwalkingu ona opisuje osjećaj emocionalne paralize. Hodala je, smijala se, večerala – ali nije bila budna. Njezina stvarnost bila je scenografija za život koji se raspadao, dok je partner gasio svjetla jedno po jedno.
Poglavlje 4: Tennis – prva pukotina u iluziji
„Tko je Madeline?” pita Allen u pjesmi koja zvuči kao dnevnički zapis iz noći kad su poruke pronađene. Nema bijesa, samo tišina i mučna spoznaja da „dogovor” više nije vrijedio. Ovdje se po prvi put otvara tema izdaje u okviru otvorenog braka – granice koje su dogovorene, ali pređene.
Poglavlje 5: Madeline – lice druge žene
„Nismo se znale, ali nisi bila strankinja.” Ovim stihom Lily ne napada – ona analizira. U Madeline se ne osvećuje, već pokušava razumjeti. Mediji su ovu pjesmu proglasili ključem albuma, trenutkom u kojem Allen prvi put izravno progovara o prevari. Iako sama tvrdi da je Madeline „fikcionalna”, emocija ne laže: ovo je obračun s duhom druge žene koji je obitavao u njezinu domu.
Poglavlje 6: Relapse – pad nakon istine
Kad se sve razotkrije, ne dolazi olakšanje nego praznina. Relapse govori o toj praznini. O pokušaju da se nastavi dalje, ali i o svijesti da svaka nova noć nosi staru bol. Lily ovdje priznaje da se vratila terapiji, ali i da su se njezine ovisnosti promijenile – više nije ovisna o supstancama, već o uspomenama.
Najprovokativnija pjesma albuma, prepuna je seksualnih metafora, ali iza njih stoji hladna spoznaja: dok je ona pokušavala biti „cool supruga”, on je živio dvostruki život. „Kako sam dopustila da tvoja tajna postane moja sramota?” pita. I to pitanje odzvanja daleko izvan braka.
Poglavlje 8: 4chan Stan – ljubomora digitalnog doba
Ovdje Lily obrađuje mračnu stranu interneta – poruke, lažne profile, virtualne veze. U svijetu gdje granica između stvarnog i digitalnog ne postoji, izdaja je samo jedan klik daleko. Ona ne pjeva o ljubavi, nego o algoritmu koji guta osjećaje.
U ovoj pjesmi Allen postavlja pitanje: može li žena istovremeno biti slobodna i majka? Može li njezina seksualnost koegzistirati s odgovornošću? Pjesma otkriva složenost njezine uloge u braku koji je navodno počivao na „otvorenosti”, ali ju je zapravo sputavao.
Poglavlje 10: Beg for Me – kraj poslušnosti
Ovdje više nema tuge. Samo odluka. Lily prvi put ne moli da je voli, nego da je pusti. To je trenutak emancipacije – trenutak kad žena prestaje čekati ispriku i sama sebi postaje spasenje.
Poglavlje 11: Dallas Major – dokaz koji nitko nije tražio
U ovoj pjesmi Allen hladno rekonstruira scenu otkrivanja. „Bio si u Dallasu, ja sam bila budna.” To je glazbeni polaroid trenutka kad se slagalica raspada – kad shvatiš da nema više što objašnjavati.
Poglavlje 12: Let You W/In – vrata koja se više ne otvaraju
Ako je album dnevnik, Let You W/In je posljednja stranica. Lily govori o granicama, o samopoštovanju, o zatvaranju kruga. Više nema bijesa, samo mir. On je vani. Ona je unutra – i napokon sama sa sobom.
Poglavlje 13: Just Enough – ljubav koja se ugasila
Pjesma u kojoj prihvaća da ljubav nije nestala – samo je promijenila smjer. „Mislim da si zaljubljen u nekog drugog”, pjeva, ne s prezirom nego s umorom. To nije kraj s dramom, nego kraj s razumijevanjem. Ljubav je bila dovoljna – dok je trajala.
Poglavlje 14: Fruityloop – novo poglavlje
Završna pjesma je poput izdaha nakon oluje. Ritmična, slobodna, puna ironije i svjetla. Ovdje Lily Allen ponovno pronalazi sebe – ne kao ženu koju su povrijedili, nego kao umjetnicu koja je bol pretvorila u glazbu.
West End Girl nije samo album, nego razvod pretočen u simfoniju. To je dnevnik jedne žene koja je preživjela emocionalni cunami i usudila se o njemu progovoriti javno, iskreno i bez filtera. U vremenu kad mnogi skrivaju istinu iza PR-izjava i retuširanih fotografija, Lily Allen izgovara najtežu moguću rečenicu – onu koja počinje riječju „ja”.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.