Deset godina plesa, čarolije i svjetlosti: Kliker festival otvara jubilarno izdanje u Puli uz hrvatsku premijeru „Svjetlonoše“
Ove jeseni Pula postaje središte svjetlosti, pokreta i emocije – Kliker festival, najvažniji hrvatski festival suvremenog plesa za djecu i mlade, slavi svojih deset godina postojanja! Već cijelo desetljeće ovaj jedinstveni festival okuplja djecu, roditelje, pedagoge i umjetnike u prostoru zajedništva, stvarajući most između igre, umjetnosti i odrastanja.
Svečano otvorenje jubileja zakazano je za 7. listopada u 18 sati u Dvorani Ciscutti Istarskog narodnog kazališta, a donosi hrvatsku premijeru predstave „Svjetlonoše (8+)“ — emotivnog plesno-glazbenog spektakla koji je oduševio bečku publiku na praizvedbi u kazalištu Dschungel Wien. Riječ je o vizualno impresivnoj priči o zajedništvu, nadi i snazi otpora, koju potpisuje renomirana redateljica i koreografkinja Sanja Tropp Frühwald.
Predstava okuplja umjetnike iz cijelog svijeta: od plesača i glazbenika do scenografa i kostimografa, čineći „Svjetlonoše“ sinergijom umjetnosti i emocije. Publiku očekuje spoj pokreta, svjetla i glazbe koji nadilazi dob i jezik — iskustvo koje se pamti.
No Kliker festival nikad ne staje na jednoj točki. Program se širi kroz četiri grada – Pulu, Zagreb, Split i Varaždin, donoseći uzbudljive izvedbe, radionice i susrete s publikom.
U Puli, osim premijere „Svjetlonoša“, publika će uživati u programima Strpljiva umjetnost, Jazzino, Koja si ti planeta?, Mirabilia, Ninabu, te u radionicama Klikerancija, stručnom seminaru Klik klub i nezaobilaznom Silent discu.
Zagreb već pulsira u ritmu festivala — otvoren je predstavom Zorko, Borko i sreća, a slijedi i višestruko nagrađivana „Mirabilia (3+)“, dobitnica priznanja na Assitej Artistic Gathering 2024 u Helsinkiju. Tu su i koncert dječjih zvukova te javni razgovor Susret koji nedostaje, koji spaja umjetnike i publiku u dijalogu o stvaranju i doživljaju umjetnosti.
U Splitu se održava svjetska premijera „ORI – predstava na preklop (3–6)“, dok Dioklecijanovi podrumi odzvanjaju koncertom Ljubičastost. Uz to, edukativne radionice Koreoigra i Klik klub donose dašak kreativnosti u vrtiće, škole i kazališta.
Završnica u Varaždinu (25. – 31. listopada) donosi raskošnu paletu izvedbi – od predstave Opera Rosa za najmlađe, do povratka „Svjetlonoša“ na scenu HNK Varaždin, uz koncerte i gostovanja koja slave umjetnost u pokretu.
Ulaznice za programe u svim gradovima dostupne su po pristupačnim cijenama od 5 do 10 €, a dio događanja potpuno je besplatan. Detaljan raspored i sve informacije možete pronaći na www.klikerfestival.com.
Kliker festival već deset godina pokazuje da umjetnost može biti prostor susreta, učenja i čiste radosti. Ovog listopada, kad svjetla pozornica ponovno zasjaje, klik će se pretvoriti u pokret – i u priču koju vrijedi doživjeti.
Svečanom dodjelom nagrada i premijernom projekcijom najnovijeg filma Jima Jarmuscha Otac majka sestra brat u subotu navečer je u prepunoj dvorani CineStara Branimir službeno zatvoren 23. Zagreb Film Festival. Zatvaranje je proteklo u svečanoj, emotivnoj i vrlo živopisnoj atmosferi koju su svojim prisustvom dodatno obogatili brojni domaći i međunarodni gosti iz filmskog svijeta. Među njima su se istaknuli montažer Yorgos Mavropsaridis, brazilski scenarist Tibério Azul i francuski redatelj Léo Favier, a uz njih su bili i direktor festivala Boris T. Matić, izvršna direktorica Lana Matić te programska direktorica Selma Mehadžić.
Peti festivalski dan obilježilo je gostovanje Brazilca Tibérija Azula, scenarista uzbudljive distopijske priče Plavi trag u režiji Gabriela Mascara (Neonski bik, ZFF 2015.; Božanska ljubav, ZFF 2019.) koji je na Q&A-u poslije projekcije u 18 sati punoj dvorani u MSU-u otkrio što ga je ponukalo da napiše priču o snažnoj ženi koja svoju dob odbija vidjeti kao ograničenje. Film je na Berlinaleu osvojio niz priznanja, uključujući i Veliku nagradu žirija, a na 23. izdanju ZFF-a prikazivao se u sklopu programa Ponovno s nama. Razgovor s Azulom moderirala je redateljica i filmska edukatorica Ana Marija Marinov, baš kao i u četvrtak, 13. studenoga, kada ga je prvi put predstavila zagrebačkoj publici u CineStaru Branimir.
Četrdeset godina nakon prvog pojavljivanja na riječkoj pozornici, Plavi orkestar sinoć je još jednom dokazao da je – bez ikakve dvojbe – bend koji s publikom dijeli poseban, gotovo generacijski savez. Dvorana mladosti bila je pretijesna za sve koji su željeli osjetiti val nostalgije i energije koja prati ove bezvremenske romantičare rock-popa. I doista, čim su zazvučali prvi taktovi „Azre“, „Djevojke iz snova“ i „Kad ti ljubav pozove ime“, postalo je jasno da će ovo biti večer koja se ne zaboravlja.
Ako postoji izvođač čije su pjesme utkane u kolektivno pamćenje cijele regije, onda je to Hari Mata Hari. Njegove balade oduvijek su bile mnogo više od glazbe – one su pratiteljice emocija, pozadinski šapat ljubavnih priča, himne nježnosti i nostalgije. Ove godine veliki glazbeni romantik slavi impresivnih 40 godina karijere, a jubilarni trenutak obilježit će dvama posebnim koncertima koji će, sasvim sigurno, obilježiti ožujak.
Od projekcije “Kako je ovdje tako zeleno?” do masterclassa Ivane Mladenović i svjetskih premijera, četvrti dan ZFF-a obilježen je bogatim programom, Q&A sesijama i inspirativnim susretima filmskih profesionalaca.
U svijetu osobne njege, gdje se od muškaraca često očekuje besprijekorna urednost i pažnja prema detaljima, intimna higijena postaje ključna komponenta svakodnevne rutine. Među svim aspektima njege tijela, brijanje testisa izdvaja se kao izazovno područje koje zahtijeva posebnu pažnju, preciznost i odgovarajuće proizvode. Bez obzira na to je li brijanje motivirano estetskim razlozima, higijenskim potrebama ili željom za udobnošću, važno je pristupiti ovom zadatku s oprezom kako bi se izbjegle iritacije, crvenilo i nelagoda.
U trenutku kada muškarac odluči pustiti bradu, ona prestaje biti samo modni detalj i postaje pravi izraz osobnog identiteta, stila i samopouzdanja, no istovremeno zahtijeva pažnju i odgovornu njegu kože ispod dlake, jer zanemarivanje ovog aspekta može rezultirati svrbežom, perutanjem, neurednim izgledom i osjećajem zapuštenosti.
Svečanom dodjelom nagrada i premijernom projekcijom najnovijeg filma Jima Jarmuscha Otac majka sestra brat u subotu navečer je u prepunoj dvorani CineStara Branimir službeno zatvoren 23. Zagreb Film Festival. Zatvaranje je proteklo u svečanoj, emotivnoj i vrlo živopisnoj atmosferi koju su svojim prisustvom dodatno obogatili brojni domaći i međunarodni gosti iz filmskog svijeta. Među njima su se istaknuli montažer Yorgos Mavropsaridis, brazilski scenarist Tibério Azul i francuski redatelj Léo Favier, a uz njih su bili i direktor festivala Boris T. Matić, izvršna direktorica Lana Matić te programska direktorica Selma Mehadžić.
U samom srcu Zagreba, u intimnoj atmosferi Atelieru LM, ovog je vikenda otvorena izložba „Portreti i šire“ koja donosi jedinstven presjek tri desetljeća domaće kulturne i društvene scene, a publiku istodobno poziva da zastane pred više od 400 portreta koji oblikuju naše zajedničko pamćenje. Izložba je osmišljena kao pažljivo komponirana vizualna pripovijest koja istodobno otkriva lica, ali i trenutke u kojima se fotografija pretvara u osobni susret, dok svaki kadar donosi onu tihu, ali snažnu poruku koja se rađa u odnosu fotografa i portretiranog.