Kako vizionari oblikuju grad i kulturu: Što otkrivaju „Šta DA?“ razgovori DA2 Film Festivala
Sedmo izdanje DA2 – Zagreb Design, Art & Architecture Film Festivala otvara vrata u svjetove umjetnika, arhitekata i dizajnera čije ideje mijenjaju način na koji promatramo svakodnevicu, a jedinstveni program „Šta DA?“ razgovora omogućuje da se iza filmskih platna osjeti proces i vizija stvaranja. Festival se ne fokusira samo na finalni proizvod, nego na put kojim umjetnici i vizionari oblikuju suvremenu kulturu, pokazujući koliko je kreativnost neraskidivo povezana s prostorom, društvom i tehnologijom. Članovi žirija odlučuju o dobitniku nagrade Iskra, ali upravo razgovori i interakcija sa stručnjacima otkrivaju kako ideje nastaju, kako se filtriraju kroz osobni pogled i kako ih publika može interpretirati i doživjeti. Sedamdeset minuta projekcije može biti tek početak, a „Šta DA?“ razgovori pretvaraju ga u dijalog u kojem se otkriva suština procesa, u kojem se može vidjeti kako umjetnost, arhitektura i dizajn istovremeno reflektiraju i oblikuju grad i društvo.
Dok filmovi poput „David Lynch: Enigma u Hollywoodu“ istražuju portrete vizionara koji su redefinirali način pripovijedanja, intimni dokumentarac „Ada – moja majka arhitektica“ omogućuje uvid u osobnu i profesionalnu predanost, a projekcije poput „Nuvola: Otvoren projekt za grad“ ili „Schindler: Arhitekt prostora“ vode publiku kroz prostore u kojima arhitektura oblikuje identitet grada i viziju urbanog života. Program istovremeno potiče promišljanje o granicama umjetnosti, načinu na koji tehnologija utječe na stvaranje i o tome kako film, dizajn i arhitektura mogu biti kanal za kritičko promišljanje. Kroz cjelokupni festivalski program ključna fraza koja povezuje sve pretrage i rasprave postaje: „DA2 Film Festival Zagreb“, jer upravo kroz ovaj okvir publika pronalazi svoje mjesto u suvremenoj kulturnoj sceni i razumije kako vizionari oblikuju našu percepciju svijeta.
Razgovori koji otkrivaju proces stvaranja
„Šta DA?“ razgovori, koji se odvijaju nakon projekcija, pružaju priliku da se publika susretne sa stvarateljima, kustosima i redateljima, od Marijana Orosza i Vanje Žanko do arhitekata Marka Dabrovića i Hrvoja Njirića, te talijanskog montažera Diega Berrèa. Upravo ti susreti otkrivaju koliko je proces kreiranja umjetničkog djela složen, koliko uključuje promišljanje, dijalog i eksperiment, te kako film, arhitektura i dizajn nisu izolirani, nego međusobno povezani kroz ideje koje mijenjaju grad, kulturu i način na koji doživljavamo svakodnevicu. Svaka projekcija, svaka rasprava i svaki razgovor u festivalskom programu potvrđuje da DA2 Film Festival Zagreb nije samo događaj, nego platforma koja vizionare stavlja u središte i omogućuje publici da kroz film, arhitekturu i dizajn doživi proces stvaranja i viziju koja oblikuje prostor u kojem živimo.
Ulaznice su dostupne na www.eventim.hr, a online program od 23. listopada do 1. studenoga na ondemand.kinomeetingpoint.ba. Sve informacije nalaze se i na www.da2filmfestival.com te društvenim mrežama festivala.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.