Sinoć je završilo jedanaesto izdanje Zagreb Design Weeka. Studiji Jadran filma, od kojih su neki po prvi put otvoreni za javnost, poslužili su kao savršena kulisa za održavanje najvećeg regionalnog festivala dizajna, kojeg je posjetilo više od 20.000 posjetitelja. Odlična posjećenost predavanja, izložbi, panela, koncerata i filmskih projekcija, kao i velik odaziv na brojne radionice, jasan su pokazatelj interesa javnosti za manifestaciju kojom već dulje od desetljeća započinje jesen u Zagrebu.
„Razbili smo stakleni strop“ i doveli dizajn u Dubravu. Sretni smo da nas je publika pratila na novu lokaciju. Zahvaljujemo se svim partnerima koji nas podržavaju, od Grada Zagreba i Turističke zajednice Grada Zagreba, preko Veleposlanstva Italije i ureda vlade Katalonije do partnera s kojima smo organizirali izložbe. Jadran film se pokazao kao odlična lokacija za događanja.’’ izjavio je direktor festivala Daniel Tomičić.
Osim prezentacije najrecentnijeg i najboljeg iz svijeta dizajna, ove godine organizatori su poseban fokus stavili na promicanje različitosti i zagovaranje jednakosti, kreativnosti i suradnje u dizajnu, te na kroz povijest često nepravedno zanemarivane ženske dizajnerice pa je u skladu s tim tema ovogodišnjeg ZGDW-a bila „Breaking the Glass Ceiling“, u prijevodu „Razbijanje staklenog stropa: Revolucija dizajna“.
Zemlja partner ovogodišnjeg ZGDW-a bila je Italija, a u skladu s temom u fokusu su bile upravo dizajnerice. S ciljem dokumentiranja povijesti žena u talijanskom dizajnu, u suradnji s Veleposlanstvom Italije u Zagrebu održane su izložbe, predavanja i projekcije dokumentarnih filmova, a održao se i niz gostujućih izložbi. Ove godine ZGDW je ugostio izložbe s festivala dizajna iz Čilea, Meksika i Španjolske. Posjetitelji su mogli vidjeti izložbu o međusobnim kulturnim utjecajima aglomeracija Tijuana (Meksiko) / San Diego (SAD), pod nazivom „Percepción Peculiar“. Slična je bila i tema izložbe „Transborder Typeface“ nastala u suradnji s Tijuana Design Weekom i Tipografía México. Festival dizajna Local Chile predstavio je čileansku scenu grafičkog dizajna izložbom „Sur Emergente“, a direktor festivala i kustos izložbe, Joaquín Béjares H., održao je predavanje. Također, u suradnji s Delegacijom Vlade Katalonije, katalonska udruga FAD predstavila je izložbu iz serije „Održive promjene — Moda za tjelesnu raznolikost“ o kojoj je predavanje održala Gemma Esteban Alert.
Dodijeljene su i ZGDW nagrade u šest kategorija: Grafički dizajn, Produkt dizajn, Tekstilni i modni dizajn, Dizajn prostora, Dizajn digitalnih komunikacija i dizajn interakcija, i Dizajn društvenih inovacija. Nagrade su dodijeljene u obliku priznanja, a peteročlani, stručni međunarodni žiri dobitnike je izabrao prema ukupnoj kvaliteti svakog prijavljenog projekta.
Održana je i modna revija na kojoj je svoj dizajn predstavilo pet modnih dizajnera, odnosno brendova: SALICULA, SSYYNN, Vicko Racetin, VIRAGO i VLAAZ, a u studiju koji nosi ime Orsona Wellesa, svoj su dizajn izložili najbolji proizvođači namještaja iz Hrvatske i jugoistočne Europe, njih čak osam. SELECTEDD X LOUISE ROE, MAJCAN&MAJCAN, CONTURE, FABRIKA ARTISAN, NUNC, TVIN i VERTIGO BIRD.
Budućnost hrvatskog dizajna predstavljena je izložbom fakulteta i škola na ZGDW-u, a na ZGDW marketu mogli ste izravno od proizvođača kupiti dizajnerske proizvode.
Umjetnički kolektiv, Oaza, izložbom plakata i predavanjem predstavio je rad hrvatskih dizajnerica i projekt internet arhiva „dizajnerice.com“. Muzej za umjetnost i obrt izložio je predmete koje su dizajnirale hrvatske dizajnerice, o čijem radu je predavanje održala Koraljka Vlajo, kustosica izložbe.
Izniman je bio i je bio odaziv na radionice kao što su botanički ekoprint na svilu, DIY Radionica izrade rokovnika, Fotografiranje hrane i proizvoda, HAI – hrvatske autentične igračke inspirirane kulturnom baštinom, Ines Ištvanović – Oboji se, Klupiranje, Kreativno maketarstvo, Meditativno crtanje, One day of clay, Preusmjeravanje Kreativnosti: Dizajn i Umjetnost, Slime radionica (radionica izrade ljigavca) i The Art of Decision Making.
Popratni program najvećeg regionalnog festivala dizajna nikad ne razočara pa su tako posjetitelji mogli pogledati odlične dokumentarce: Design for all, Design Is One – The Vignellis, Food & Design i Vivienne Westwood – God Save the Queen,a za odličnu atmosferu i dobru zabavu u večernjim satima pobrinuli su se IDEM, Ki klop, Pocket Palma. Sve u svemu, još jedan Zagreb Design Week za pamćenje i već se veselimo dvanaestom izdanju!
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.