Glazbena odiseja pod zvijezdama koja je spojila regiju, svijet i generacije
Kad prvi taktovi prođu kroz zrak iznad Dunava, a sunce zalazi iza impozantnih bedema Petrovaradinske tvrđave, znaš da si na mjestu gdje prestaje svakodnevica, a počinje nešto više – doživljaj. Exit 2025 nije bio samo još jedan festival – bio je trenutak koji te uhvati, preplavi i ostane s tobom.
Već prve večeri, Tiësto je otvorio festival vatrometom ritmova, dok se nebo nad Novim Sadom pretvorilo u plesnu pistu. Nizali su se setovi koji nisu samo punili prostor – oni su ga transformirali. Boris Brejcha je donio svoju signature hipnotiku, dok su Amelie Lens i Nina Kraviz pokazale zašto su elektronske ikone globalne scene. DJ Snake je, očekivano, podigao publiku na noge, a Eric Prydz zatvorio noć s emocijom i snagom koju osjetiš u kostima.
No, Exit nikad nije samo o beatovima. Hurts su, kao savršeni kontrapunkt, donijeli dašak melankolije, dok su The Prodigy doslovno prodrmali Petrovaradin eksplozijom nostalgije i sirove snage. Jedan od onih trenutaka kad ti tijelo pleše, a duša pamti.
Hrvatski momenti koji su nas dirnuli
Fusion stage oduvijek je bio prostor gdje se stapaju granice, ali ove godine pripao je i domaćoj sceni. Hiljson Mandela je na pozornicu došao kao glas generacije – pjesmom „Anđeo“ osvojio je publiku, a njegov performans bio je upravo ono što trap treba biti: iskren, emotivan i neizbježan.
Nakon njega, z++ je dodatno zacementirao poziciju hrvatskog novog vala. Njegove pjesme nisu samo glazba, to su moderne poeme – o ljubavi, prolaznosti, ljetima koja uvijek prebrzo prođu. Na Fusionu su se slušale stihovi, ali i osjećale.
zoran.jesic@gmail.com
Kad glazba pređe sve granice
Na Explosive stageu, gitarama se pričalo ono što riječi ne mogu. Pičke vrište, Allt i A Gram Trip podsjetili su nas da je rock još živ – i bjesan, i nježan, i sve između. Istovremeno, Dance Arena je i ove godine bila spiritualno središte festivala. Solomun je bio domaćin večeri, dok su Indira Paganotto i Sara Landry, rame uz rame, vodile noć u dublje, tamnije, zavodljivije zone.
Moda, emocije, sloboda
Exit je i modna pista pod zvijezdama. Mješavina boho estetike, sportskog šika i rave nostalgije – glitter na obrazima, vintage sunčane naočale, neon, mrežaste majice, oversize košulje s porukama… Svaki outfit kao manifest slobode.
Ali ono što ovaj festival čini posebnim nije ni lineup, ni produkcija – nego osjećaj. Onaj kad pogledaš oko sebe i vidiš da svi – baš svi – plešu. I nije važno tko si, odakle si, što voliš. Tih nekoliko dana postojimo samo kao energija. I to je – magija.
Exit se seli pod zvjezdano egipatsko nebo
Možda je najuzbudljivija najava tek stigla: Exit 2026 preselit će se – ni manje ni više – nego pod egipatske piramide. Festival koji je započeo kao manifest mladosti, postao je globalni pokret koji briše granice i piše povijest.
Za sve one koji su ovog srpnja bili dio Petrovaradinske čarolije – ovo ljeto pamtit ćemo po glazbi, ljubavi, prijateljstvima, i onom osjećaju kad znaš da si na pravom mjestu, u pravo vrijeme.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.