Glazbena odiseja pod zvijezdama koja je spojila regiju, svijet i generacije
Kad prvi taktovi prođu kroz zrak iznad Dunava, a sunce zalazi iza impozantnih bedema Petrovaradinske tvrđave, znaš da si na mjestu gdje prestaje svakodnevica, a počinje nešto više – doživljaj. Exit 2025 nije bio samo još jedan festival – bio je trenutak koji te uhvati, preplavi i ostane s tobom.
Već prve večeri, Tiësto je otvorio festival vatrometom ritmova, dok se nebo nad Novim Sadom pretvorilo u plesnu pistu. Nizali su se setovi koji nisu samo punili prostor – oni su ga transformirali. Boris Brejcha je donio svoju signature hipnotiku, dok su Amelie Lens i Nina Kraviz pokazale zašto su elektronske ikone globalne scene. DJ Snake je, očekivano, podigao publiku na noge, a Eric Prydz zatvorio noć s emocijom i snagom koju osjetiš u kostima.
No, Exit nikad nije samo o beatovima. Hurts su, kao savršeni kontrapunkt, donijeli dašak melankolije, dok su The Prodigy doslovno prodrmali Petrovaradin eksplozijom nostalgije i sirove snage. Jedan od onih trenutaka kad ti tijelo pleše, a duša pamti.
Hrvatski momenti koji su nas dirnuli
Fusion stage oduvijek je bio prostor gdje se stapaju granice, ali ove godine pripao je i domaćoj sceni. Hiljson Mandela je na pozornicu došao kao glas generacije – pjesmom „Anđeo“ osvojio je publiku, a njegov performans bio je upravo ono što trap treba biti: iskren, emotivan i neizbježan.
Nakon njega, z++ je dodatno zacementirao poziciju hrvatskog novog vala. Njegove pjesme nisu samo glazba, to su moderne poeme – o ljubavi, prolaznosti, ljetima koja uvijek prebrzo prođu. Na Fusionu su se slušale stihovi, ali i osjećale.
zoran.jesic@gmail.com
Kad glazba pređe sve granice
Na Explosive stageu, gitarama se pričalo ono što riječi ne mogu. Pičke vrište, Allt i A Gram Trip podsjetili su nas da je rock još živ – i bjesan, i nježan, i sve između. Istovremeno, Dance Arena je i ove godine bila spiritualno središte festivala. Solomun je bio domaćin večeri, dok su Indira Paganotto i Sara Landry, rame uz rame, vodile noć u dublje, tamnije, zavodljivije zone.
Moda, emocije, sloboda
Exit je i modna pista pod zvijezdama. Mješavina boho estetike, sportskog šika i rave nostalgije – glitter na obrazima, vintage sunčane naočale, neon, mrežaste majice, oversize košulje s porukama… Svaki outfit kao manifest slobode.
Ali ono što ovaj festival čini posebnim nije ni lineup, ni produkcija – nego osjećaj. Onaj kad pogledaš oko sebe i vidiš da svi – baš svi – plešu. I nije važno tko si, odakle si, što voliš. Tih nekoliko dana postojimo samo kao energija. I to je – magija.
Exit se seli pod zvjezdano egipatsko nebo
Možda je najuzbudljivija najava tek stigla: Exit 2026 preselit će se – ni manje ni više – nego pod egipatske piramide. Festival koji je započeo kao manifest mladosti, postao je globalni pokret koji briše granice i piše povijest.
Za sve one koji su ovog srpnja bili dio Petrovaradinske čarolije – ovo ljeto pamtit ćemo po glazbi, ljubavi, prijateljstvima, i onom osjećaju kad znaš da si na pravom mjestu, u pravo vrijeme.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.