Glazbena odiseja pod zvijezdama koja je spojila regiju, svijet i generacije
Kad prvi taktovi prođu kroz zrak iznad Dunava, a sunce zalazi iza impozantnih bedema Petrovaradinske tvrđave, znaš da si na mjestu gdje prestaje svakodnevica, a počinje nešto više – doživljaj. Exit 2025 nije bio samo još jedan festival – bio je trenutak koji te uhvati, preplavi i ostane s tobom.
Već prve večeri, Tiësto je otvorio festival vatrometom ritmova, dok se nebo nad Novim Sadom pretvorilo u plesnu pistu. Nizali su se setovi koji nisu samo punili prostor – oni su ga transformirali. Boris Brejcha je donio svoju signature hipnotiku, dok su Amelie Lens i Nina Kraviz pokazale zašto su elektronske ikone globalne scene. DJ Snake je, očekivano, podigao publiku na noge, a Eric Prydz zatvorio noć s emocijom i snagom koju osjetiš u kostima.
No, Exit nikad nije samo o beatovima. Hurts su, kao savršeni kontrapunkt, donijeli dašak melankolije, dok su The Prodigy doslovno prodrmali Petrovaradin eksplozijom nostalgije i sirove snage. Jedan od onih trenutaka kad ti tijelo pleše, a duša pamti.
Hrvatski momenti koji su nas dirnuli
Fusion stage oduvijek je bio prostor gdje se stapaju granice, ali ove godine pripao je i domaćoj sceni. Hiljson Mandela je na pozornicu došao kao glas generacije – pjesmom „Anđeo“ osvojio je publiku, a njegov performans bio je upravo ono što trap treba biti: iskren, emotivan i neizbježan.
Nakon njega, z++ je dodatno zacementirao poziciju hrvatskog novog vala. Njegove pjesme nisu samo glazba, to su moderne poeme – o ljubavi, prolaznosti, ljetima koja uvijek prebrzo prođu. Na Fusionu su se slušale stihovi, ali i osjećale.
zoran.jesic@gmail.com
Kad glazba pređe sve granice
Na Explosive stageu, gitarama se pričalo ono što riječi ne mogu. Pičke vrište, Allt i A Gram Trip podsjetili su nas da je rock još živ – i bjesan, i nježan, i sve između. Istovremeno, Dance Arena je i ove godine bila spiritualno središte festivala. Solomun je bio domaćin večeri, dok su Indira Paganotto i Sara Landry, rame uz rame, vodile noć u dublje, tamnije, zavodljivije zone.
Moda, emocije, sloboda
Exit je i modna pista pod zvijezdama. Mješavina boho estetike, sportskog šika i rave nostalgije – glitter na obrazima, vintage sunčane naočale, neon, mrežaste majice, oversize košulje s porukama… Svaki outfit kao manifest slobode.
Ali ono što ovaj festival čini posebnim nije ni lineup, ni produkcija – nego osjećaj. Onaj kad pogledaš oko sebe i vidiš da svi – baš svi – plešu. I nije važno tko si, odakle si, što voliš. Tih nekoliko dana postojimo samo kao energija. I to je – magija.
Exit se seli pod zvjezdano egipatsko nebo
Možda je najuzbudljivija najava tek stigla: Exit 2026 preselit će se – ni manje ni više – nego pod egipatske piramide. Festival koji je započeo kao manifest mladosti, postao je globalni pokret koji briše granice i piše povijest.
Za sve one koji su ovog srpnja bili dio Petrovaradinske čarolije – ovo ljeto pamtit ćemo po glazbi, ljubavi, prijateljstvima, i onom osjećaju kad znaš da si na pravom mjestu, u pravo vrijeme.
Prije samo nekoliko sati Taylor Swift iznenadila je svijet glazbe i fanove — službeno je najavila svoj novi studijski album The Life of a Showgirl. Objava je stigla kroz kratki teaser povezan s podcastom New Heights koji vode Travis i Jason Kelce, a snimak je brzo kružio društvenim mrežama.
Njezina pojava, glas i emocija uvijek ostavljaju trag, a sada nas Yoshka ponovno vodi na putovanje kroz melodiju i emocije koje ne poznaju granice. Zagrebačka glazbenica hrvatsko-bolivijskih korijena, rođena u Barceloni, predstavila je svoj novi singl ‘Letim’ – pjesmu koja će 23. kolovoza zasjati na pozornici cijenjenog festivala Dalmatinska šansona u Šibeniku.
Travnik je sinoć disao u ritmu Severininih pjesama. Samo dva dana nakon što je rasprodala Veliku ljetnu pozornicu u Opatiji, najpopularnija regionalna ženska izvođačica održala je veliki stadionski koncert koji će se dugo pamtiti. Publika je u vezirski grad pristigla iz svih krajeva Bosne i Hercegovine – Sarajeva, Mostara, Banje Luke, Bijeljine, Tuzle, Bihaća, Zenice, Bugojna, Viteza… Stadion Pirota bio je ispunjen do posljednjeg mjesta, a energija koja se ondje osjećala teško se može opisati riječima.
Pula je sinoć pulsirala u ritmu bezvremenske energije – legendarna Grace Jones svojim je moćnim glasom, teatralnošću i neodoljivim šarmom otvorila ovogodišnje izdanje dvodnevnog Adria Summer Festivala. Bio je to njezin prvi samostalni nastup u ovom istarskom gradu, a publika je svjedočila pravom glazbeno-vizualnom spektaklu koji će se prepričavati još dugo.
Dalmatinska šansona u Šibeniku ove će godine imati posebno emotivan trenutak – na festivalskoj pozornici premijerno će se izvesti pjesma koja spaja dva grada, dvije tradicije i dva glazbena svijeta. Kultna klapa Trogir predstavit će baladu Kad se ljudi zavole, prvi put u povijesti otpjevanu na note jednog od najvećih hrvatskih skladatelja – Dušana Šarca.
Severina je ponovno napravila ono što zna najbolje – pomaknula granice domaće pop scene i u jednom danu osvojila regiju. Njezina nova autorska pjesma Pumpaj, Seve brate, objavljena jučer u podne, već se penje YouTube trending listama diljem Balkana: u Hrvatskoj je zauzela prvo mjesto, u Srbiji četvrto, u BiH trinaesto, u Crnoj Gori deveto, a u Sloveniji dvadeset i drugo. Na YouTubeu ima više od 200 tisuća pregleda, dok je na Instagramu u prva 24 sata pregledana gotovo pola milijuna puta.
Kad Severina kroči na pozornicu – nije to samo koncert. To je manifest emocije, stila i bezvremenske karizme. Sinoć je Velika ljetna pozornica u Opatiji još jednom bila premala za sve koji su željeli svjedočiti povratku glazbene dive – a Severina im je priredila večer za pamćenje.
Neki odnosi jednostavno imaju ono nešto. I dok su se Ed Sheeran i Rupert Grint posljednji put na istom ekranu našli prije 14 godina, čini se kao da vrijeme za njih nije prošlo. Novi singl “A Little More” možda otkriva novo lice Edova albuma “Play”, ali ono što svi gledamo je reunion koji smo čekali više od desetljeća.