Do posljednjeg mjesta! ZKM eksplodirao od emocija na koncertu Maje Posavec
ZKM je sinoć disao u jednom ritmu – do posljednjeg mjesta ispunjena dvorana Istra pretvorila se u epicentar glazbene i vizualne čarolije zahvaljujući Maji Posavec i njezinom novom albumu Leaving a Lover. Publika je slavila svaku notu, svaku riječ i svaku emociju, nagradivši je ovacijama koje su trajale dugo nakon što su se svjetla pozornice ugasila.
Ono što se dogodilo nije bio tek koncert – bio je to multidisciplinarni događaj koji je spojio glazbu, kazalište i vizualnu umjetnost u jedinstveno iskustvo. Leaving a Lover donosi sedam pjesama koje vode kroz put junakinje u procesu ostavljanja ljubavnika – svaka skladba nova je faza, a svaka faza novo otkrivanje slobode, snage i transformacije. To je mapiranje unutarnjeg svijeta žene, ispričano bajkama, mitovima i osobnim istinama.
Na pozornici su Maji društvo činili vrsni glazbenici: Ivan Kapec, njezin dugogodišnji suradnik i autor aranžmana, bubnjar Borko Rupena, kontrabasist Jurica Štelma, saksofonist Mario Bočić i pijanist Hrvoje Galler. Zajedno su stvorili zvuk koji istovremeno grli i uzburkava, a publika ga je nagradila dugotrajnim pljeskom. Posebnu dimenziju koncertu dale su vizualne projekcije Ede Rapaića i Rudolfa Zvera, pretvorivši večer u audiovizualnu bajku.
Uz pjesme s novog albuma, Maja se osvrnula i na ranije faze svoje karijere – izvela je skladbe sa starih izdanja i glazbu nastalu za kazališnu predstavu Mamina kći Vuk. Tako je publici ponudila pravi presjek stvaralaštva, od intimnih balada do snažnih, kazališno obojenih izvedbi.
Kao predgrupa nastupio je kantautor Seed Holden (Ljudevit Ivić), koji se nakon berlinskih godina vraća na hrvatsku scenu s novim albumom. Njegov trio, obogaćen mandolinom i gitarom, zagrijao je atmosferu i najavio večer u kojoj je intimnost bila glavna zvijezda.
Maja Posavec iza sebe ima više od 15 godina karijere, nagrade poput Porina i Nagrade Hrvatskog glumišta, ali i hrabrost da uvijek krene novim putem. Sinoćnji koncert dokazao je da publika cijeni upravo tu autentičnost – iskrenost, umjetničku znatiželju i energiju koja briše granice između žanrova i umjetničkih izraza.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.