Robert Downey Jr. progovorio je o jednoj od najvećih kontroverzija svoje karijere – filmu Tropic Thunder u kojemu je glumio crnca.
Glumac se pojavio u epizodi podcasta Literally! s Robom Loweom, i tada je govorio o Tropic Thunderu. U toj filmskoj satiri glumio je glumca Kirka Lazarusa, ekstremno metodičnog glumca koji u pripremi za novu ulogu ode toliko daleko da promijeni svoju rasu. Downey je u toj ulozi koristio kontroverznu metodu blackface, odnosno obojio je cijelo svoje tijelo u crno.
U filmu Tropic Thunder Robert Downey Jr. glumio je glumca koji glumi da je crnac
58-godišnjak se prisjetio kako je bio pozvan na karmine za pokojnog Normana Leara, legendarnoga komičara koji je umro prošli mjesec u 101. godini, i vidio izjavu o odricanju od odgovornosti koja se nalazila prije isječka njegovog hit sitcoma iz 1970-ih All in the Family.
Robert Downey Jr. opet je u fokusu zbog svoje uloge u Oppenheimeru.FOTO: Profimedia
“Ljudi bi to trebali potražiti, točno ono što jest, jer je to protuotrov za ovu ovisnost o ljutitim klikbejtovima koju ljudi imaju sa svime ovih dana”, rekao je Downey Jr. u podcastu, prema Varietyju.
Prema PBS-ovoj podružnici WTTW, izjava o odricanju od odgovornosti uključuje: „Ova serija pokušava baciti šaljivo svjetlo na naše slabosti, predrasude i brige. Čineći ih izvorom smijeha, nadamo se pokazati – na zreo način – koliko su apsurdni.”
Robert Downey Jr. kaže da je Tropic Thunder očita satira
Downey Jr. je dodao: “Jezik je govorio: ‘Hej, ovo je razlog zašto radimo ove stvari koje biste, u vakuumu, mogli izdvojiti i reći da su pogrešne i loše.’ Nekada je postojalo razumijevanje s publikom, i ne kažem da publika više ne razumije — kažem da su stvari postale jako zamućene. Duh u kojem je Ben Stiller režirao, glumio i snimio Tropic Thunder bio je, u biti, ograda protiv svih ovih klišeja koji nisu ispravni i koji su se održavali predugo.”
Ben Stiller režirao je i glumio glavnu ulogu u filmu Tropic Thunder.FOTO: Profimedia
Ovo nije prvi put u posljednjih nekoliko godina da je glumac otvoreno govorio o filmu. Downey Jr. je 2020. rekao Joeu Roganu da je njegova majka bila “užasnuta” ulogom te da je i on u početku imao neke rezerve.
“Počeo sam razmišljati: ‘Ovo je užasna ideja, čekaj malo.’ Onda sam pomislio, ‘Pa stani stari, uozbilji se, gdje ti je srce?'”, prepričao je tada. “Moje srce je… u mislima budem crnac jedno ljeto, tako da ima nešto u tome za mene. Druga stvar je da ismijavam suludo licemjerje umjetnika i toga što misle da smiju povremeno činiti.”
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.