Jedna od najupečatljivijih karakteristika slavne filmske trilogije Kum jest izostanak riječi „mafija” u cijelom serijalu. Iako se filmovi bave upravo životom i djelovanjem mafijaških obitelji, ta riječ ni u jednom trenutku nije izgovorena – a razlog za to nije slučajan.
Prva dva nastavka Kuma, snimljena 1972. i 1974., osvojila su Oscare za najbolji film, dok je treći, iz 1990., također bio nominiran za prestižnu nagradu. No, iza kulisa snimanja odvijala se prava drama. Naime, autori filma bili su suočeni s protivljenjem stvarnih kriminalnih obitelji koje su tražile da se film distancira od izravnog povezivanja s njihovim svijetom.
Jedan od glumaca, Lenny Montana, koji je utjelovio lik Luke Brasija, u stvarnom je životu imao veze s obitelji Colombo. Vođa te kriminalne organizacije, Joe Colombo, bio je i osnivač Talijansko-američke lige za građanska prava – organizacije koja je javno tvrdila da „mafija ne postoji” i da je sam pojam uvredljiv za Amerikance talijanskog podrijetla.
“Što je to mafija? Mafije nema. Jesam li ja glava obitelji? Da – moje žene, četvorice sinova i kćeri. To je moja obitelj”, izjavio je Colombo 1971. za The New York Times.
Colombo i njegova Liga jasno su poručili da neće podržati snimanje filma ako se riječ „mafija” pojavi u scenariju. Producent Al Ruddy pristao je na njihove uvjete te postigao dogovor kojim se ta riječ u potpunosti izostavlja iz filma.
Kanadski novinar Malcolm Gladwell otkrio je u svojem podcastu Revisionist History kako su producenta filma okružili pripadnici mafije zabrinuti za reputaciju svoje organizacije.
“Prema Ruddyjevim riječima, Colombo i trojica njegovih ljudi sastali su se s njim jer su mislili da će film loše utjecati na mafiju. Nisu čak ni pročitali scenarij, već su imali jedan zahtjev: ‘Izbaci riječ ‘mafija’ iz scenarija.’ Ruddy je odmah pristao, dopustivši im da misle kako su ga zastrašili i oslabili film, iako je u tajnoj verziji scenarija riječ ‘mafija’ ionako bila spomenuta samo jednom”, ispričao je Gladwell.
Dogovor s Ligom osigurao je mirnu produkciju, a Kum je, unatoč kompromisu, ostao jedno od najznačajnijih djela američke kinematografije – i to tako da riječ koja je definirala cijeli njegov svijet nikada nije izgovorena.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.