Novi film Christophera NolanaOppenheimer oduševio je publiku i srušio brojne rekorde gledanosti s obzirom na to da je u pitanju drama (zaradio je više od 900 milijuna dolara, što je rekord za biografski film). Uz gledatelje osvojio je kritiku, ali i druge redatelje.
Tako su posljednjih dana dva ponajbolja redatelja današnjice, Denis Villeneuve (Blade Runner 2049, Dune) i Paul Thomas Anderson (There Will Be Blood, The Master, Boogie Nights) izrazili svoje divljenje uspjehu Oppenheimera, ne samo zbog priče nego i zbog načina na koji je ispričana.
Nolanov Oppenheimer oduševio je cijenjene kolege
U intervjuu za Associated Press, Denis Villeneuve je rekao da je znao da je “Oppenheimer” “remek-djelo” nakon prvog gledanja, ali nikada nije mislio da će se zaraditi blizu milijardu dolara na svjetskim blagajnama.
“Ovaj uspjeh je potpuno nadmašio čak i najoptimističnije projekcije“, rekao je Villeneuve. “Pa to je trosatni film o ljudima koji pričaju o nuklearnoj fizici“.
“Kada snimate film, nadate se da ćete se na neki način povezati s publikom“, rekla je Nolanova dugogodišnja producentica i supruga Emma Thomas za AP. “Ali, s obzirom na to da je u pitanju trosatni film koji ima ozbiljnu temu i izazovan je na mnogo načina, ovakav uspjeh nadilazi naše najluđe zamisli“.
Christopher Nolan sve filmove producira uz suprugu Emmu Thomas.FOTO: Getty
Prema AP-u, film je zaradio više od 179 milijuna dolara samo na IMAX platnima. Iskustvo velikog formata visoko cijeni Villeneuve, koji je za oba nastavka svog SF spektakla Dune (drugi dio je nedavno odgođen zbog štrajka) snimio pomoću IMAX kamera.
“Budućnost kina je IMAX i veliki formati“, rekao je Villeneuve. “Publika želi vidjeti nešto što ne može imati kod kuće, što ne može imati na streamingu. Žele doživljaj”.
“Postoji mišljenje da su filmovi, u glavama nekih ljudi, postali sadržaj umjesto umjetničke forme. Mrzim tu riječ, ‘sadržaj’“, dodao je. “To što se filmovi poput ‘Oppenheimera’ puštaju na velika platna i postaju događaj, u središte pozornosti vraća ideju da je to ogromna umjetnička forma koju treba doživjeti u kinima“.
Zahvaljujući Oppenheimeru ljudi su shvatili da postoje filmovi koje morate pogledati baš u kinu
Paul Thomas Anderson također je pripisao “Oppenheimeru” zasluge za jačanje interesa za IMAX format slike. “Kada filmski redatelj tako snažan kao što je Chris upire prstom u vas i govori vam kamo da idete, vi slušate… a publika je za to nagrađena“, rekao je Anderson. “Znam neke filmofile koji su se vozili iz El Pasa u Dallas kako bi pogledali film kako treba. To je otprilike 18 sati vožnje u oba smjera”.
Paul Thomas Anderson također je oduševljen Oppenheimerom.FOTO: Getty
“Mislim da nema nikoga tko se ne bi složio – gledati ‘Oppenheimera’ na velikom platnu je superiorno u svakom pogledu“, dodao je. “Da ne spominjem, ljudi su umorni od pitanja: ‘Zašto bih išao u kino gledati ono što mogu na TV-u?’ Dobro pitanje… više ga ne morate postavljati… Rekao bih da je ovo prirodan način liječenja filmske industrije“.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.