HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Hit film Martina ScorseseaKillers of the Flower Moon” impresionirao je u svom debiju na kino blagajnama, zaradivši 23 milijuna dolara u 3628 sjevernoameričkih kina tijekom vikenda.

Unatoč drugom mjestu, to je najbolji start za Scorsesea od “Shutter Islanda” iz 2010. (debi od 41 milijun dolara) i treći najbolji u njegovoj karijeri nakon “The Departed” iz 2006. (debi od 26,9 milijuna dolara). I “Killers of the Flower Moon” uspjeli su napraviti senzaciju iako njegove zvijezde, Leonardo DiCaprio i Robert De Niro, nisu uspjeli promovirati film zbog trenutnog štrajka glumaca.

Čak i sa svojim zastrašujućim trajanjem od tri i pol sata, “Killers of the Flower Moon” s ocjenom R prihvatili su gledatelji filmova (dobivši “A-” CinemaScore) i kritičari (92% na Rotten Tomatoes), što je dobar znak za prikazivanje u kinu.

Adaptirana prema romanu Davida Granna iz 2017., a glume Lily Gladstone i Jesse Plemons, priča se odvija usred “Vladavine terora”, razdoblja koje se odnosi na misteriozna ubojstva koja su se dogodila nakon što su otkrivena velika nalazišta nafte na zemlji Osagea početkom 1920-ih. Većinska publika bila je starija, ali je došlo i mnogo mlađih kupaca ulaznica –  s 44% mlađih od 30 godina.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

Film s budžetom od 200 milijuna dolara predstavlja hrabru okladu na velikom platnu za Apple, koji je – do sada – davao prednost streamingu nad kinima. Nije jasno kada će film stići na Apple TV+, ali to neće biti barem još 45 dana.

“Recenzije i ocjene publike su izvrsne. A Leonardo DiCaprio i Robert De Niro jako privlače i u inozemstvu,” izjavio je David A. Gross, koji vodi filmsku konzultantsku tvrtku Franchise Entertainment Research. Film je sada spreman za osvajanje svijeta.”

Za većinu studija, debi u rasponu od niskih 20 milijuna dolara bio bi razočaravajući za tako skup pothvat. A s obzirom na cijenu, “Killers of the Flower Moon” sigurno mora napraviti veliki posao da bi bili profitabilan; iako Scorseseovi filmovi obično imaju značajnu snagu na kino blagajnama. Ali analitičari su bili velikodušniji u predviđanjima na blagajnama zato što usluge streamanja, poput Applea, imaju drukčiju metriku uspjeha u usporedbi s tradicionalnim kino igračima.

PROČITAJTE: Poput moderne Pepeljuge – Taylor Swift predstavila film u haljini vrijednoj 12 000 dolara

Oni ne stavljaju toliki naglasak na kino blagajne, već na prodaju ulaznica gledaju kao na način da ojačaju profil filma prije nego što stigne na streaming. Drugi ističu da film poput ovog možda ne bi postojao bez Applea koji bi platio račun. Paramount Pictures, koji je distribuirao “Killers of the Flower Moon”, prvotno je također namjeravao financirati film, ali je angažirao Apple da financira projekt nakon što su troškovi produkcije narasli na 200 milijuna dolara.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Martin Scorsese (@martinscorsese_)

Apple ponovno testira model s dva druga filma visokog profila, povijesnom dramom Ridleyja Scotta “Napoleon” 22. studenog i špijunskim trilerom Matthewa Vaughna “Argylle” 2. veljače. Na temelju izvedbe ovih filmova, analitičari blagajni vjeruju da bi ovo moglo otvoriti stazu za nove igrače.

“Produkcija i distribucija ‘Killers of the Flower Moon’ krče novi put”, kaže Gross. “Ako je ‘fleksibilnost’ nova mantra kino biznisa, onda je ovo značajan uspjeh.”

Bez obzira na zdrav početak “Flower Moon”, nije se mogao mjeriti s “The Eras Tour” Taylor Swift, koja je ostala na prvom mjestu s 31 milijunom dolara. To je jedini koncertni film u povijesti koji je dva uzastopna vikenda ponovio broj 1 i prvi je koji je dosegao 100 milijuna dolara na domaćim kino blagajnama.

Nakon samo pet dana prikazivanja, film u distribuciji AMC Theatresa do danas je zaradio 131 milijun dolara. Iako je prodaja ulaznica pala za značajnih 66% od svog debija, “The Eras Tour” već je veliki komercijalni pobjednik. Taylor ga je sama proizvela, a koštao je oko 15 milijuna dolara i zahtijevao je manje marketinške troškove od prosječnog blockbustera ove razine.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Martin Scorsese (@martinscorsese_)

Analitičar Comscorea Paul Dergarabedian naziva koncertni film “vrstom inovativnog razmišljanja koje razbija norme koje može donijeti dolare u kina i poslovni model vrijedan daljnjeg istraživanja industrije.”

Na dalekom trećem mjestu, Universalov nastavak horora “The Exorcist: Believer” zaradio je 54,2 milijuna dolara u Sjevernoj Americi i 107 milijuna dolara globalno. To je solidan odaziv za film koji košta 30 milijuna dolara. Ali Universal i Blumhouse potrošili su nevjerojatnih 400 milijuna dolara za prava na vlasništvo.

“PAW Patrol: The Mighty Movie” zasjeo je na 4. mjesto s 4,3 milijuna dolara u svom četvrtom vikendu na velikom platnu. Paramountov i Nickelodeonov animirani film za djecu zaradio je 55,9 milijuna dolara u Sjevernoj Americi i 148 milijuna dolara diljem svijeta, službeno nadmašivši prikazivanje svog prethodnika, “PAW Patrol” iz 2021.

Nastavak je koštao samo 30 milijuna dolara.

PROČITAJTE: Filmska industrija prestravljena je s Taylor Swift

Disneyjevo ponovno izdanje jezivog klasika Tima Burtona iz 1993. “The Nightmare Before Christmas” zaradilo je 4,1 milijun dolara u 1650 kina. Glazbena priča o Jacku Skellingtonu i stanovnicima Halloween Towna predstavlja dobar dodatni poticaj u ovo doba godine.

druge vijesti