Scorseseov film oduševio na kino blagajnama, ali Taylor i dalje ostaje prva u svijetu
Adaptirana prema romanu Davida Granna iz 2017., a glume Lily Gladstone i Jesse Plemons, priča se odvija usred "Vladavine terora", razdoblja koje se odnosi na misteriozna ubojstva koja su se dogodila nakon što su otkrivena velika nalazišta nafte na zemlji Osagea početkom 1920-ih.
Hit film Martina Scorsesea “Killers of the Flower Moon” impresionirao je u svom debiju na kino blagajnama, zaradivši 23 milijuna dolara u 3628 sjevernoameričkih kina tijekom vikenda.
Unatoč drugom mjestu, to je najbolji start za Scorsesea od “Shutter Islanda” iz 2010. (debi od 41 milijun dolara) i treći najbolji u njegovoj karijeri nakon “The Departed” iz 2006. (debi od 26,9 milijuna dolara). I “Killers of the Flower Moon” uspjeli su napraviti senzaciju iako njegove zvijezde, Leonardo DiCaprio i Robert De Niro, nisu uspjeli promovirati film zbog trenutnog štrajka glumaca.
Čak i sa svojim zastrašujućim trajanjem od tri i pol sata, “Killers of the Flower Moon” s ocjenom R prihvatili su gledatelji filmova (dobivši “A-” CinemaScore) i kritičari (92% na Rotten Tomatoes), što je dobar znak za prikazivanje u kinu.
Adaptirana prema romanu Davida Granna iz 2017., a glume Lily Gladstone i Jesse Plemons, priča se odvija usred “Vladavine terora”, razdoblja koje se odnosi na misteriozna ubojstva koja su se dogodila nakon što su otkrivena velika nalazišta nafte na zemlji Osagea početkom 1920-ih. Većinska publika bila je starija, ali je došlo i mnogo mlađih kupaca ulaznica – s 44% mlađih od 30 godina.
Film s budžetom od 200 milijuna dolara predstavlja hrabru okladu na velikom platnu za Apple, koji je – do sada – davao prednost streamingu nad kinima. Nije jasno kada će film stići na Apple TV+, ali to neće biti barem još 45 dana.
“Recenzije i ocjene publike su izvrsne. A Leonardo DiCaprio i Robert De Niro jako privlače i u inozemstvu,” izjavio je David A. Gross, koji vodi filmsku konzultantsku tvrtku Franchise Entertainment Research. Film je sada spreman za osvajanje svijeta.”
Za većinu studija, debi u rasponu od niskih 20 milijuna dolara bio bi razočaravajući za tako skup pothvat. A s obzirom na cijenu, “Killers of the Flower Moon” sigurno mora napraviti veliki posao da bi bili profitabilan; iako Scorseseovi filmovi obično imaju značajnu snagu na kino blagajnama. Ali analitičari su bili velikodušniji u predviđanjima na blagajnama zato što usluge streamanja, poput Applea, imaju drukčiju metriku uspjeha u usporedbi s tradicionalnim kino igračima.
Oni ne stavljaju toliki naglasak na kino blagajne, već na prodaju ulaznica gledaju kao na način da ojačaju profil filma prije nego što stigne na streaming. Drugi ističu da film poput ovog možda ne bi postojao bez Applea koji bi platio račun. Paramount Pictures, koji je distribuirao “Killers of the Flower Moon”, prvotno je također namjeravao financirati film, ali je angažirao Apple da financira projekt nakon što su troškovi produkcije narasli na 200 milijuna dolara.
Apple ponovno testira model s dva druga filma visokog profila, povijesnom dramom Ridleyja Scotta “Napoleon” 22. studenog i špijunskim trilerom Matthewa Vaughna “Argylle” 2. veljače. Na temelju izvedbe ovih filmova, analitičari blagajni vjeruju da bi ovo moglo otvoriti stazu za nove igrače.
“Produkcija i distribucija ‘Killers of the Flower Moon’ krče novi put”, kaže Gross. “Ako je ‘fleksibilnost’ nova mantra kino biznisa, onda je ovo značajan uspjeh.”
Bez obzira na zdrav početak “Flower Moon”, nije se mogao mjeriti s “The Eras Tour” Taylor Swift, koja je ostala na prvom mjestu s 31 milijunom dolara. To je jedini koncertni film u povijesti koji je dva uzastopna vikenda ponovio broj 1 i prvi je koji je dosegao 100 milijuna dolara na domaćim kino blagajnama.
Nakon samo pet dana prikazivanja, film u distribuciji AMC Theatresa do danas je zaradio 131 milijun dolara. Iako je prodaja ulaznica pala za značajnih 66% od svog debija, “The Eras Tour” već je veliki komercijalni pobjednik. Taylor ga je sama proizvela, a koštao je oko 15 milijuna dolara i zahtijevao je manje marketinške troškove od prosječnog blockbustera ove razine.
Analitičar Comscorea Paul Dergarabedian naziva koncertni film “vrstom inovativnog razmišljanja koje razbija norme koje može donijeti dolare u kina i poslovni model vrijedan daljnjeg istraživanja industrije.”
Na dalekom trećem mjestu, Universalov nastavak horora “The Exorcist: Believer” zaradio je 54,2 milijuna dolara u Sjevernoj Americi i 107 milijuna dolara globalno. To je solidan odaziv za film koji košta 30 milijuna dolara. Ali Universal i Blumhouse potrošili su nevjerojatnih 400 milijuna dolara za prava na vlasništvo.
“PAW Patrol: The Mighty Movie” zasjeo je na 4. mjesto s 4,3 milijuna dolara u svom četvrtom vikendu na velikom platnu. Paramountov i Nickelodeonov animirani film za djecu zaradio je 55,9 milijuna dolara u Sjevernoj Americi i 148 milijuna dolara diljem svijeta, službeno nadmašivši prikazivanje svog prethodnika, “PAW Patrol” iz 2021.
Disneyjevo ponovno izdanje jezivog klasika Tima Burtona iz 1993. “The Nightmare Before Christmas” zaradilo je 4,1 milijun dolara u 1650 kina. Glazbena priča o Jacku Skellingtonu i stanovnicima Halloween Towna predstavlja dobar dodatni poticaj u ovo doba godine.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Reality zvijezda u novoj epizodi The Kardashians otvoreno progovorila o apstinenciji, ljubavnim brodolomima i tome zašto joj danas solo život savršeno odgovara.