Postoji li išta bolje nego saznati zanimljivu činjenicu o omiljenom filmu koju do sada nismo znali? Znate li koja je scena Spider-mana pokušana čak 156 puta prije nego što je uspješno snimljena? Ili kako se mačka našla u krilu Marlona Branda u prvoj sceni kultnoga Kuma? The Independent je donio svoj popis deset filmskih zanimljivosti koje (možda) do sada niste čuli.
Filmske zanimljivosti – ova scena Spider-mana pokušana je 156 puta
U Spider-manu iz 2002., Peter Parker(Tobey Maguire) pomaže svojoj ljubavi Mary Jane nakon što se ona posklizne u kantini. Njezin ručak odleti s tacne u zrak, ali Peter uspije zaustaviti njezin pad te uhvatiti svu hranu a da padne na pod.
Ova scena nije napravljena uz pomoć CGI-ja. Na DVD-u filma specijalist vizualnih efekata John Dykstra objašnjava: “Ova scena ovdje, gdje on hvata sve te stvari, Tobey je to stvarno napravio. Prilično dobro. Trebalo mu je 156 pokušaja.”
Kod u Matrixu su zapravo – recepti za sushi
Sva tri filma originalne trilogije Matrix otvaraju se istom “digitalnom kišom“: okomite linije koda koje teku niz ekran kako bi predstavile virtualno okruženje u kojem su ljudi nesvjesno zarobljeni.
Čovjek koji stoji iza kultnog koda je Simon Whiteley, dizajner produkcije i koncepta koji je otkrio podrijetlo dizajna u intervjuu za Cnet 2017. godine.
“Volim svima reći da je šifra The Matrixa sastavljena od japanskih recepata za sushi”, rekao je Whiteley objašnjavajući da je skenirao znakove iz japanskih kuharica koje posjeduje njegova supruga. “Bez tog koda, nema Matrixa.”
Mačka u krilu Marlona Branda
Don Corleone po scenariju nije trebao maziti mačku tijekom uvodne scene Kuma. Umjesto toga, redatelj Francis Ford Coppola uočio je životinju na setu i odlučio ju je uključiti u scenu.
“Mačka u rukama Marlona Branda nije bila planirana“, rekao je Coppola prema Timeu. “Vidio sam mačku kako trči po studiju, uzeo sam je i dao mu je u ruke bez riječi.”
Buzz Lightyear trebao je imati drugo ime
Rani dizajni za lik Buzza Lightyeara iz Priče o igračkama otkrili su da se akcijska figurica izvorno trebala zvati Lunar Larry – a i dizajn je bio malo drugačiji.
Buzz Lightyear jedan je od najpopularnijih likova iz Priče o igračkama.FOTO: PROFIMEDIA
Buzzovo ime promijenjeno je u znak poštovanja prema stvarnom astronautu Buzzu Aldrinu. Aldrin i Neil Armstrong postali su 20. srpnja 1969. prva dva čovjeka koji su hodali Mjesecom.
Smeće u Svim predsjednikovim ljudima je stvarno smeće iz novinske redakcije
Robert Redford i Dustin Hoffman glume novinare Washington Posta Boba Woodwarda i Carla Bernsteina u filmu Svi predsjednikovi ljudi, priči o tome kako su te novine otkrile skandal Watergate.
“Deseci tisuća dolara” potrošeni su kako bi se rekreirala redakcija Washington Posta. Ta je misija, prema samim novinama, uključivala slanje “pravog smeća Washington Posta u Hollywood” kako bi se osiguralo da nered u redakciji izgleda autentično.
Filmske zanimljivosti – Starbucks u Fight Clubu
David Fincher jednom je rekao za magazin Empire da je sakrio šalice Starbucksa “posvuda, u svakom kadru” svoga hita iz 1999.
“Kada sam se prvi put preselio u LA 1984., u Los Angelesu nisi mogao dobiti šalicu dobre kave. Mislim, bilo je stvarno jadno”, rekao je.
“Onda se pojavio Starbucks, i to je bila tako sjajna ideja: dobra kava. A kad je postalo uspješno, bilo ih je, otprilike, dva ili tri u svakom bloku. Oni su pročitali scenarij, znali su što radimo i bili su spremni malo se našaliti.”
Dodao je: “Nemam ništa osobno protiv Starbucksa. Mislim da pokušavaju učiniti dobru stvar. Jednostavno su previše uspješni.”
Viggo Mortensen stvarno se ozlijedio u Gospodaru prstenova
U Gospodaru prstenova: Dvije kule, vidi se kako Aragorn udara nogom u kacigu kao izraz frustracije kad misli da su Merry i Pippin umrli.
Ta je scena, prema redatelju Peteru Jacksonu, zahtijevala četiri pokušaja, nakon čega je redatelj odlučio dati Mortensenu još jednu priliku. Tijekom tog posljednjeg pokušaja – koji je uključen u završni dio filma – Mortensen ispušta dugi, iskonski vrisak nakon što udari kacigu i padne na koljena.
Ispostavilo se da je razlog za ovaj dodatni intenzitet činjenica da je Mortensen slomio dva nožna prsta kad je nogom udario kacigu!
Gene Kelly bolestan je pjevao na kiši
Je li trebao pjevati na kiši? Prema Patriciji Ward Kelly, s kojom je Gene Kelly bio u braku od 1990. do njegove smrti 1996., glumac i pjevač je bio bolestan dok je snimao slavnu scenu svoga mjuzikla Singin’ in the Rain.
“Sve je bilo umotano u crnu ceradu, tako da bi on izašao izvan cerade na dnevno svjetlo i samo ležao na suncu i jednostavno izbacio tu groznicu iz sebe, vratio se unutra i počeo iznova“, rekla je. “Snimili su pjesmu za dan i pol.”
Slavna replika iz Ralja je improvizirana
To je jedna od najslikovitijih rečenica u povijesti kinematografije, a nije oduvijek tako trebala biti. “Trebat će vam veći čamac” (You’re gonna need a bigger boat), kaže načelnik Brody (Roy Scheider) nakon što je prvi put uočen prijeteći bijeli morski pas.
Scenarist Carl Gottlieb otkrio je za The Hollywood Reporter, “Trebat ćete veći čamac” postala je šala na setu filma, s namjerom da signalizira male nezgode. “Postala je krilatica za svaki put kada nešto pođe po zlu – ako je ručak kasnio ili su valovi potresali kameru, netko bi rekao: ‘Trebat će ti veći čamac‘”, prisjetio se Gottlieb.
Scheider je u raznim trenucima filma improvizirao ovu rečenicu, a jednom je ušla u završnu verziju filma.
The Nightmare Before Christmas snimao se tri i pol godine
S trajanjem od 76 minuta, mračni fantastični glazbeni film Henryja Selicka i Tima Burtona iz 1993. prilično je kratak, ali to ne znači da ga je bilo jednostavno snimiti.
Kako je Selick rekao za The Daily Beast 2017., film je zahtijevao tri i pol godine produkcije, velikim dijelom zbog pedantnog procesa stop-motion animacije.
“Stop-motion animacija trajala je oko 18 mjeseci, ali u spoju s pretprodukcijom, ispalo je dosta dugo“, rekao je Selick. “Na vrhuncu je na njemu radilo oko 120 ljudi, a imali smo između 12-17 animatora. To je sulud način za snimanje filma, ali jako zabavan. To je radost, uz puno boli.”
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Kada Steven Spielberg najavi novi film, filmski svijet ne reagira – on staje. Upravo se to dogodilo nakon što su se u New Yorku i Los Angelesu pojavili misteriozni jumbo plakati s jednostavnom, ali snažnom porukom: „Sve će biti otkriveno.“ Nekoliko dana kasnije stigla je potvrda – objavljen je prvi trailer za „Disclosure Day“, novi znanstvenofantastični film legendarnog redatelja, čija je premijera zakazana za 12. lipnja 2026. godine.
Jedna od najgledanijih Netflixovih serija posljednjih godina vraća se s novom sezonom koja donosi značajne promjene – ne samo u Emilynom privatnom životu, već i u njezinoj profesionalnoj karijeri. Peta sezona serije „Emily u Parizu“, koja na platformu stiže 18. prosinca, širi svoju priču izvan granica francuske prijestolnice i vodi gledatelje u Rim, grad koji će imati ključnu ulogu u razvoju radnje.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.